Jump to content

Spotify


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Verkar ha kommit en fin liten uppdatering nu där man ser antal plays artisterna har på sina låtar, och vissa har cover photos/banners likt Facebook (deadmau5 har en fin en t e x).

Vet du hur det där räknas? På många artister så har exempelvis låt nummer fyra fler spelningar än låt nummer två. :wacko:

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet du hur det där räknas? På många artister så har exempelvis låt nummer fyra fler spelningar än låt nummer två. wacko_1200038_0.gif

Såg det där också, möjligt att playcounten gäller alla spelningar, och topplistan är vad som är populärt "just nu"...?

Yuss.

En låts popularitet beräknas inte bara efter totalt antal spelningar.

Tror inte Spotify någonsin har släppt den exakta algoritmen för hur det beräknas, men jag tror många grejer spelar in såsom antal spelningar, antal upprepade spelningar från samma person, mängden spelningar/timme etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Vad tycker ni om den nya funktion Discover?

Jag gillar den, men jag saknar funktionen "News".. Hade varit perfekt att ha båda, men jag antar man får vara nöjd med den ena. Det jag saknar med News är att se nya album som kommit till Spotify då det är lätt överkikat vilka album som är nya osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Har aldrig varit med om detta vid en dator förut. Har Spotify pausat i 15-20 minuter medan jag kollar på Youtube. Plötsligt sätts musiken igång igen. THE FUCK?!

Edit: Verkar vara en bugg som kommer och går i Spotify. Skitläskigt hur som helst.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Kan inte använda Spotify på datorn längre alls.

Spotify kraschar min dator, jag är helt seriös.

Kan använda spotify i drygt 45 minuter eller dylikt tills det helt plötsligt hänger sig mitt i en låt, hela datorn fryser och ljudet fastnar i en ton (Tänk det klassiska ljudet när en bluescreen kommer) och jag måste starta om datorn manuellt.

Flera andra som har exakt samma problem. Nu ger jag upp Spotify tror jag

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Jag saknar fortfarande funktionen som fanns, förut där man såg vad som var nytt på Spotify, hittade mycket fint där.. haha.

Jag gillar "Discover" och den funktionen tycker jag fungerar jättebra, men jag tror att det hade varit ännu bättre med "What's New?" och "Discover" funtkionerna. Jag har Pitchfork-appen och några andra appar inlagda så jag ser ju vad som är nytt där också, men.. det känns inte lika bra.

Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BASSPLOSIONS

Min lista som jag försöker uppdatera så ofta som möjligt. I princip bara modern electrohouse och dubstep, men även en del annat inom elektronisk musik. Följ om ni gillar den, vettja!

Brukade man inte kunna kopiera och klistra in Spotify-länkar i sökfältet? Nu för tiden måste jag alltid ändra alla snedstreck till kolon...

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag saknar fortfarande funktionen som fanns, förut där man såg vad som var nytt på Spotify, hittade mycket fint där.. haha.

Jag gillar "Discover" och den funktionen tycker jag fungerar jättebra, men jag tror att det hade varit ännu bättre med "What's New?" och "Discover" funtkionerna. Jag har Pitchfork-appen och några andra appar inlagda så jag ser ju vad som är nytt där också, men.. det känns inte lika bra.

Vad tycker ni?

Vette fan, jag brukar hitta bra tips där, men ibland får Discover funktionen ryck, ex "You listened to Queens of The Stone Age & The Hives, check out Darin", wtf liksom...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Lite då och då ställer jag upp att vara trummis i tillfälliga konstellationer. Eftersom musiken i dessa band oftast inte är vad jag själv skulle lyssna på, vill jag gärna att Spotify inte ska logga de låtar jag spelar och föreslå dessa som toppartist för mig i all evighet. Jag vill heller inte att Spotify ska dela låtvalen med mina FB-kompisar (fast jag har inte kopplat nåt konto ändå, lyckligtvis) och inte heller mina Spotify-kontakter.

  • Hur skapar jag en låtlista utan att behöva få förslag från Spotify om befängda grupper? Kyrklig musik ain't my bag, men jag har lovat bort mig till en spelning.
  • Hur ser jag till att det inte delas till mina kontakter?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite då och då ställer jag upp att vara trummis i tillfälliga konstellationer. Eftersom musiken i dessa band oftast inte är vad jag själv skulle lyssna på, vill jag gärna att Spotify inte ska logga de låtar jag spelar och föreslå dessa som toppartist för mig i all evighet. Jag vill heller inte att Spotify ska dela låtvalen med mina FB-kompisar (fast jag har inte kopplat nåt konto ändå, lyckligtvis) och inte heller mina Spotify-kontakter.

  • Hur skapar jag en låtlista utan att behöva få förslag från Spotify om befängda grupper? Kyrklig musik ain't my bag, men jag har lovat bort mig till en spelning.
  • Hur ser jag till att det inte delas till mina kontakter?

Spotify har något som kallas för private session, lämpligt att använda när man vill lyssna på Justin Bieber!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...