Jump to content

Spotify


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

  • 2 months later...

1. Låt ditt betalda Sptoify-konto gå ut

2. Hör reklam om att satsa minst 150 kronor på Expekt (if förlust then return cash) för att få tre månaders gratis Spotify Premium

3. Läs igenom allt och bli införstådd

4. Registrera, satsa 150 kronor på lågoddsad strömatch (jag valde fotboll, Saudiarabiska ligen, Al Shabab mot Al-Jazeera eller något i den stilen loloolol)

5. Vinn 300 kronor, få Spotify-kod

6. ????????????????

7. PROFIT!

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tycker ni om den nya desingen på Spotify? Jag gillar den inte, saknar 2 funktioner som fanns förut, att jag kan titta på vilka nya album/singlar som släppts, nu ser jag bara 4 stycken och dem är rekommenderade till mig.. Sen den andra är att se topplistan för spelade låtar över Sverige/världen.. Men, jag gillar några funktioner med, App finder tex, att man blir rekommenderad låtar..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tycker ni om den nya desingen på Spotify? Jag gillar den inte, saknar 2 funktioner som fanns förut, att jag kan titta på vilka nya album/singlar som släppts, nu ser jag bara 4 stycken och dem är rekommenderade till mig.. Sen den andra är att se topplistan för spelade låtar över Sverige/världen.. Men, jag gillar några funktioner med, App finder tex, att man blir rekommenderad låtar..

Topplistorna finns ju som en egen app.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tycker ni om den nya desingen på Spotify? Jag gillar den inte, saknar 2 funktioner som fanns förut, att jag kan titta på vilka nya album/singlar som släppts, nu ser jag bara 4 stycken och dem är rekommenderade till mig.. Sen den andra är att se topplistan för spelade låtar över Sverige/världen.. Men, jag gillar några funktioner med, App finder tex, att man blir rekommenderad låtar..

Topplistorna finns ju som en egen app.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Har gratisversionen av Spotify nu. Fick presentkort av min storebror nu som födelsedagspresent, man kan välja 3 månader premium, 6 månader unlimited eller nån annan skit. Ska ta premium. Öppnar Spotify. Klickar på upgrade. Kastas till en hemsida där man ska klicka i om man vill köpa unlimited, premium eller om man har en kod. Klickar på att jag har en kod. Står att jag ska fylla i premium-kod, antar att det är PIN-koden på kortet. Fyller i den. Kommer till en ny sida där det står att koden är invalid. Läser instruktionerna ovanför, där står det "If you have a gift card enter the PIN on the back of your card". Det är precis det jag gör. Har skrivit helt rätt. Gång på gång. Funkar inte. På kortet står det PIN och sen en kod med tre bokstäver först och sedan åtta siffror. Det måste ju vara den? Har fyllt i den massa gånger, har testat alla olika sifferrader som finns på kortet, inget funkar.

VAD I HELVETE?

E: Ibland står det "Oops something went wrong" istället för invalid.

E2: Nu, på 39:e försöket så funka det. Heja.

Redigerad av Frusciante
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade också problem att aktivera mitt premium. Skaffade Telia abonnemang där man fick med spotify premium i ett år gratis.

Gick in på länken

Skrev i mitt nummer

Kom in där jag skulle skriva i mitt login och mail och så

Slussades vidare där det stod att det inte funkade

Testade igen, funkade inte för det var redan aktiverat

Fick damp och logga in på spotify där det stod att jag hade premium

Nåväl, det fungerar åtminstone, omständig och dryg väg bara!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

Jag har under några månaders tid valt att ducka avgiften för Spotify (100 kronor per månad är inte mycket pengar men för min ekonomi, etik, moral, STIM, bla, bla, bla) genom att registrera en nya användare och utnyttja den fria introduktionsmånaden till premium som man får vi nyregestrering. Det är ganska konstigt att det fungerar att göra så men allt man behöver göra är att registrera en ny e-post, ett nytt facebook-konto och sedan sitt betalkort på kontot (som tydligen går att registrera för hur många konton som helst).

Min fråga är om detta är ett rent spel på det lagliga planet, alltså om de skulle kunna komma åt mig någonstans om de upptäcker alla konton. Jag har skummat igenom avtalen men kan inte hitta någonting som säger att det är förbjudet att göra såhär, vad tror ni?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har under några månaders tid valt att ducka avgiften för Spotify (100 kronor per månad är inte mycket pengar men för min ekonomi, etik, moral, STIM, bla, bla, bla) genom att registrera en nya användare och utnyttja den fria introduktionsmånaden till premium som man får vi nyregestrering. Det är ganska konstigt att det fungerar att göra så men allt man behöver göra är att registrera en ny e-post, ett nytt facebook-konto och sedan sitt betalkort på kontot (som tydligen går att registrera för hur många konton som helst).

Min fråga är om detta är ett rent spel på det lagliga planet, alltså om de skulle kunna komma åt mig någonstans om de upptäcker alla konton. Jag har skummat igenom avtalen men kan inte hitta någonting som säger att det är förbjudet att göra såhär, vad tror ni?

Om de upptäcker det lär de bara stänga ner dina konton.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 months later...

Jag har använt Spotify lite då och då när jag letar musik jag inte kan hitta på Youtube eller som jag själv äger. Är dock lite vilse:

- Jag lyssnar så gott som ALLTID på album. Hela album eller delar av album. Upptäcker jag nya artister går jag aldrig på top hits utom möjligen någon best-of-skiva, för jag vill lära mig hur artisten utvecklats. Men det är ju sjukt svårt att få detta att flyta smidigt!

Slår jag upp David Bowie har han tre miljarder versioner på sina skivor och de är både remastrade, dubbel-CD, anniversary edition och så har han ju gjort lite smågrejer här och var som räknas som egna album i Spotify-vyn.

Finns det inget sätt att leta upp Artist -> Bläddra album -> Välj album nummer tre i artistens diskografi -> Spela låtarna 1-13 och sen går det stopp? Försökte göra en egen playlist med originalskivorna och sen sortera listan efter "Album" istället för i bokstavsordning.

Sjukt krångligt på PC, och på mobilen verkar det omöjligt. Hjälp en Spotifynoob lyssna på musik som det är tänkt att lyssnas, plox. >_<

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har använt Spotify lite då och då när jag letar musik jag inte kan hitta på Youtube eller som jag själv äger. Är dock lite vilse:

- Jag lyssnar så gott som ALLTID på album. Hela album eller delar av album. Upptäcker jag nya artister går jag aldrig på top hits utom möjligen någon best-of-skiva, för jag vill lära mig hur artisten utvecklats. Men det är ju sjukt svårt att få detta att flyta smidigt!

Slår jag upp David Bowie har han tre miljarder versioner på sina skivor och de är både remastrade, dubbel-CD, anniversary edition och så har han ju gjort lite smågrejer här och var som räknas som egna album i Spotify-vyn.

Finns det inget sätt att leta upp Artist -> Bläddra album -> Välj album nummer tre i artistens diskografi -> Spela låtarna 1-13 och sen går det stopp? Försökte göra en egen playlist med originalskivorna och sen sortera listan efter "Album" istället för i bokstavsordning.

Sjukt krångligt på PC, och på mobilen verkar det omöjligt. Hjälp en Spotifynoob lyssna på musik som det är tänkt att lyssnas, plox. >_<

Sök artist > Besök artistens sida > Leta upp valfritt album (Ligger i kronologisk ordning hos alla vad jag vet) > klicka på albumnamnet > lyssna på album.

Det går att göra i telefonen med, på två olika sätt: Första är: Sök artist > klicka på valfritt album > lyssna.

Andra är: Sök artist > tryck och håll in på valfri låt som du vet är med på det albumet du vill höra > Album > Lyssna

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sök artist > Besök artistens sida > Leta upp valfritt album (Ligger i kronologisk ordning hos alla vad jag vet) > klicka på albumnamnet > lyssna på album.

Det går att göra i telefonen med, på två olika sätt: Första är: Sök artist > klicka på valfritt album > lyssna.

Andra är: Sök artist > tryck och håll in på valfri låt som du vet är med på det albumet du vill höra > Album > Lyssna

Det är ju det som är det jävliga, det gör ju inte alls det. Det är sorterat efter releasedatum och då räknas 1999 som releasedatum för Ziggy Stardust (1972) eftersom de händelsevis släppte en remaster just då.

Jag vill ha nån officiell eller hemmasnickrad variant som ger mig möjlighet att hitta Artist -> Albumvy med album 1-12, 1965-1989 och sen kunna sätta play på första. Helst ska de alltså visas som "mappar" och inte en lista med 174 låtar som råkar vara sorterade efter album.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju det som är det jävliga, det gör ju inte alls det. Det är sorterat efter releasedatum och då räknas 1999 som releasedatum för Ziggy Stardust (1972) eftersom de händelsevis släppte en remaster just då.

Jag vill ha nån officiell eller hemmasnickrad variant som ger mig möjlighet att hitta Artist -> Albumvy med album 1-12, 1965-1989 och sen kunna sätta play på första. Helst ska de alltså visas som "mappar" och inte en lista med 174 låtar som råkar vara sorterade efter album.

Länge sen jag använde Spotifys installerade klient (använder webbspelaren de gånger det behövs), men köfunktionen var riktigt najs. Du bör väl inte ha några problem med att scrolla ner, högerklicka på albumnamn och köa upp en lista i den ordning som passar dig?

Redigerad av Adrian G
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Länge sen jag använde Spotifys installerade klient (använder webbspelaren de gånger det behövs), men köfunktionen var riktigt najs. Du bör väl inte ha några problem med att scrolla ner, högerklicka på albumnamn och köa upp en lista i den ordning som passar dig?

Får man det sparat i samma ordning då? Jag försökte med att skapa en lista med artistnamnet och sen dra albumikonen till listan, en efter en. När jag sen kollade på mobilen fick jag bara en lång låtlista som inte verkade vara sorterad efter album. Den presenterade det definitivt inte iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju det som är det jävliga, det gör ju inte alls det. Det är sorterat efter releasedatum och då räknas 1999 som releasedatum för Ziggy Stardust (1972) eftersom de händelsevis släppte en remaster just då.

Ligger orginalalbumet tillsammans med remasteralbumet menar du då? Eller finns bara remasteralbumet? I det sistnämna fallet är det ju självklart att det inte ligger där orginalalbumet skulle ha legat.

Jag vill ha nån officiell eller hemmasnickrad variant som ger mig möjlighet att hitta Artist -> Albumvy med album 1-12, 1965-1989 och sen kunna sätta play på första. Helst ska de alltså visas som "mappar" och inte en lista med 174 låtar som råkar vara sorterade efter album.

Varför säger du inte det direkt På din första förklaring lät det som att du bara ville kunna lyssna igenom ett album och att det sedan skulle ta stopp. Vilket jag beskrev för dig hur man gör.

Hur menar du med mappar? Räcker det inte att ha en lista som börjar med första albumet, går igenom alla låtar, och sedan fortsätter in på andra albumet?

För det kan du enkelt göra genom att gå in på artistens sida, högerklicka på albumnamnet och välj att lägga till hela albumet i valfri spellista. Då hamnar låtarna i rätt ordning. Nästa album du sedan lägger till hamnar under det första albumet i spellistan.

På telefonen vet jag inte om samma grej fungerar lika bra, fipplar helst med spellistor på datorn innan jag ger mig ut med telefonen för att lyssna.

Edit: Jag gjorde lite tester på telefonen och det verkar inte finnas något smidigt sätt att lägga in ett helt album i en spellista, mer än att göra det låt för låt. Däremot så fungerar det att köa hela album, precis som Adrian sa.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...