Jump to content

Spotify


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Vad jag har hört är det 160kbps Ogg, vilket motsvarar 192kbps mp3. Med andra ord väldigt bra för streamad musik!

Dock ska man tänka på att det är inte är högsta kodningskvalitet som har används med batchkonvertering av ett par miljoner låtar, sedan är väl arkivet från början långt ifrån legalt (MP3 -> OGG = :mf_doof:).

Jag tycker att kvalitén låter väldigt platt och tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan ha gjort världens bästa svensk sommar-playlist.. Målet var att det ska vara sådan musik som man vill ha som soundtrack till en dag med klarblå himmel och strålande sol när man tillsammans med vänner åker bil på väg till en festival eller något annat roligt. Det är rätt viktigt att det innehåller gitarrer, särskilt i introt, även om det är en regel jag tummade lite på. Men Slagsmålsklubben, Familjen och liknande försvann i alla fall. Jag vet inte hur man gör så att folk kan fylla på men om man kan det får ni väldigt gärna göra det. :w000t:

Får också varna för att man blir deprimerad och längtar ihjäl sig efter sommaren.

http://open.spotify.com/user/tweakeli/play...sURCahMlcI3aZyi

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som använder programmet och inte är så jättenöjd över det?

Vet i och för sig inte riktigt vad jag tycker, har använt det i några dagar och är sådär halvnöjd. Kan visserligen bero på att jag har ett behov att faktiskt äga min musik och inte riktigt klarar av hur pass smidigt det i själva verket är. Men det känns nästan som att man inte riktigt lyssnar på sin egen musik när man använder programmet, och man inte heller gjort sig förtjänt av att lyssna på det. Sen är det vissa saker jag fortfarande saknar. Var i HELVETE är Youth & Young Manhood?

Ljudet är helt OK, kan också bero på att nästan alla skivor jag har på datorn har jag antingen kopierat in från skiva eller endast tankat i 320, något annat går bara inte.

Tror däremot jag kommer sitta om någon månad eller så och bara ha Spotify uppe när jag ska spela musik. S

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dock ska man tänka på att det är inte är högsta kodningskvalitet som har används med batchkonvertering av ett par miljoner låtar, sedan är väl arkivet från början långt ifrån legalt (MP3 -> OGG = :w000t:).

Jag tycker att kvalitén låter väldigt platt och tråkigt.

Nu är jag inte säker på om detta stämmer, men vad jag har läst är inte scen-releaser tillåtna att ladda upp till spotify, det är bland annat därför vissa album plockas bort. Så låtarna borde konventeras direkt från cdkvalité till OGG Vorbis q5.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vänta nu här, maila dom och böna och be eller fylla i sin mail på hemsidan?

Jag fyllde i min mail i hemsidan.

Men du kan göra som min vän, han skicka ett mail till de i support att han fått en non-valid token(han hade inte fått någon alls) så skicka dem en ny efter 2 dagar där dem gav honom en ny som fungerade.

Hur länge har du väntat?

Redigerad av Skotten_31
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fyllde i min mail i hemsidan.

Men du kan göra som min vän, han skicka ett mail till de i support att han fått en non-valid token(han hade inte fått någon alls) så skicka dem en ny efter 2 dagar där dem gav honom en ny som fungerade.

Hur länge har du väntat?

Hmm, runt två veckor, och fyllde i min gamla email i förrgår, och fortfarande inget >.>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, runt två veckor, och fyllde i min gamla email i förrgår, och fortfarande inget >.>

Okej, jag fyllde i två emails samma dag, fast fick bara till en idag. The dude och jag fick ju efter 2 dagar, du kanske ska testa med en annan email?

kan man göra så att nästa låt inte spelas automatiskt när den man lyssnar på är färdig?

Redigerad av Skotten_31
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...