Jump to content

XBOX360 vs. PC vs. PS3


I lol
 Share

Xbox, Pc or PS3  

65 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

@ emo: Blev ju Game of the year i år och är älskat av många personer.

Visst saknar man vissa saker som inte finns med nu men spelet är verkligen inte ett fiasko.

Bara för att det blev GOTY betyder inte att det förtjänar det i allas ögon, och i mina ögon tycker jag inte det förtjänar GOTY.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Runda 1 - Prestanda

Xbox 360 VS. PS3 VS. PC...

... likgiltigt mellan Xbox 360 och PS3, PC förlorar då förutsättningarna för att du skall kunna spela spelet så vackert och hackfritt som möjligt är avsevärt mycket sämre. Dessutom suger det att spela med tangentbord och mus.

Xboxen är billigare än PS3:an och har ett (enligt mig) mer välutvecklat onlinesystem. PS3:an är en stabilare maskin (vet iofs. inte hur det ligger nu när Jasper är med i leken) och är avsevärt mycket tystare (ja, man ska egentligen inte behöva lägga över spel på sin hårddisk för att den ska bli tyst... det är i princip bara Elite-användarna som kan göra det på allvar) samt att det går att använda Blue-ray skivor i utvecklingen vilket gör att utrymmet aldrig blir något problem.

Runda 2 - Tilllägg

Xbox 360 VS. PS3

GTA IV: The Lost and Damned kommer bara till Xbox 360, PS3 förlorar. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är dock en fråga om tycke och smak. Jag sitter mycket hellre med mus och tangentbort än med en handkontroll när jag kör GTA.

Näh, bilfysiken är inte alls samma sak när man kör med pilar, att julen går från 0 till 45 grader på någon millisekund ger inte alls samma känsla när du själv anpassar hjulvinkeln gradvis med en spak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Näh, bilfysiken är inte alls samma sak när man kör med pilar, att julen går från 0 till 45 grader på någon millisekund ger inte alls samma känsla när du själv anpassar hjulvinkeln gradvis med en spak.

Vad härligt att det blir lite värme till julen. Slipper man längta tillbaka till Thailand. :naughty: Man kanske skulle köpa lite badkläder som julklappar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fint att få läsa all denna disskution och fakta! :lol:

Så.. Med Xbox360 får man tillgång till ett bättre multiplayer spelande och en expansion? Kommer

expansionen vara tillgänglig för nerladdning eller kommer den att kräva att man köper den?

Och kan någon säga skillnaden mellan Arcade, Premium och Elite versionen av xbox

Förutom hårddiskarnas storlek. Har hört att Elite går tystare och är stabilare(?).

Så.. Jag har bestämt mig för en Xbox, nu gäller det bara för min mor och far

att bestämma om dom skall köpa en åt mig. (=

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Körde det först till playstation, men nu har jag Xbox 360. Och måste säga att jag gillar det på 360 mer.

Tycker det ser bättre ut på 360 och hackar inte lika mycket som det gjorde på mitt ps3.

Vote: 360

Jag har det till PS3 och det har aldrig hackat eller fryst för mig, men det hände dock när jag testade det hos en kompis på 360, nu ska inte jag dra upp någon fånig diskussion om vilken konsol som är bäst, det är upp till var och en, men jag tycker spelet flyter bättre på PS3 än 360, tycker också att man såg små detaljer bättre på PS3, kanske bara är en inbillning, men utöver det så tycker jag inte att det är sån stor skillnad på grafiken.

PC har jag inte testat till, och just nu känner jag inget sug att göra det heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft spelet till 360 men för stunden har jag det till PC och PS3. För mig fungerade 360-versionen sämst men det var väl inte så konstigt med alla övriga problem jag hade med mitt 360. PS3-versionen har jag inte haft några problem alls med så jag är väldigt nöjd med hur den har fungerat. PC-versionen fungerar som många av ni säkert redan vet - väldigt dåligt. Det beror nog mest på att det är så otroligt dåligt optimerat men med diverse guider och liknande kan man få det kördugligt. Jag föredrar dock PC-versionen eftersom det kan vara kul att modda samt spela in saker och ting man har gjort. Kollar man dock på vilken av dom som fungerar bäst ligger PS3:an på en stadig förstaplats.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...