Jump to content

The Lost and Damned


VickeX
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 57
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ny information. Skitmumsig information!

Rockstar's new DLC for their hit game Grand Theft Auto IV will expand everywhere, adding new content in every form, along with a new character; a biker named Johnny. The game is based on biker-style content, but does not fail to include new content in other aspects. New vehicles will include; the Cheetah, the fast, 1980's stlye sports car. It'll keep it's old style, but will be graphically beautiful. Besides that, 2 new bikes will be included. One bike called the Marauder, a single head-lighted chopper with great speed, driven by Johnny and his closest friends from his gang, the Lost. Another is an unamed bike, similar to the NRG-900, but with more control at fast speeds and better stability around corners. Rockstar also stated the tank would not return this episode, but hinted in would come in a future package. New weapons will include a handy pocket-knife, which you will start with at the beginning of the episode, car bombs, as a hand weapon instead of pick-up from a friend, 2 more sub-machine guns, and a new pistol. Gameplay aspects will be greatly improved, as you will now be able to use more weapons in vehicles. Passengers will be able to use assault rifles, and bikers can melee, either while riding or driving. There will be a total of 30 missions, with one decision near the end, which will determine the final scenes of the game. Two radio station will make it into the DLC, one being a blues station called Suave Jam 104.3, and a hair metal station similar to V-Rock from Grand Theft Auto: Vice City, containing tracks such as the previously announced Crazy Train from Ozzy Osbourne, and Megadeth. Multiplayer will be improved with 3 additional modes, one of which is a 2-4 player game called Drug Bust. The other 2 games will be a Destruction Derby-esque game with an arena created especially for the mode. However, the arena will be explorable in single player also. Another mode was mentioned, but given little detail about. Rockstar only stated "It will provide more freedom than free mode."

http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=384003

http://vga.spike.com/grandtheftautoivthelo...arshowcase.html

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cheetah i 80-tal stil, mer MC's, vapen, bomber, och Hair Metal!! :wub: Tror att R* har sneglat tillbaka lite på Vice... (musiken, biker-gäng) vilket bara gör saken bättre ^_^

Det här kommer att rocka stekflott!! :confused:

Tror snarare att det är så att dom tagit det som passar en story runt bikers. Och Ceetah'n har jag hoppats och trott skulle komma i DLC ända sedan jag märkte att den inte var med i spelet, och jag hade rätt!

Anledningen att Cheetah'n är i 80-tals-stil är nog bara för att det är den modellen Rockstar gillade mest. Jag tycker att den andra motorcykeln var väldigt snygg också. Man ser den i trailern.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte speciellt förtjust i GTAIV, visst storyn var bra och Nico Bellic borde vinna något slags "årets karaktär"-pris men annat än det så var inte GTAIV något speciellt för mig.. Lost and Damned tror jag inte kommer bli nå bättre men jag avundas ändå lite för jag vill fan spela det.. Men iofs, om man känner Microsoft rätt så lär dem ju pumpa ut det till PC senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer nog till dator oxå.

Jag vet inte varför alla verkar tro det. Om Microsoft vill att det ska svida i PS3-ägarnas fickor släpper de det knappast på en så pass piratad hårdvara som PC:n är. Visst, alla sitter inte på en superdator som klarar GTA IV men jag tror att de behåller episoderna Xbox-exklusiva eftersom det ökar dragkraften till Xbox 360 vilket är vad de vill uppnå, inte att sälja tre extra exemplar till PC.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte varför alla verkar tro det. Om Microsoft vill att det ska svida i PS3-ägarnas fickor släpper de det knappast på en så pass piratad hårdvara som PC:n är. Visst, alla sitter inte på en superdator som klarar GTA IV men jag tror att de behåller episoderna Xbox-exklusiva eftersom det ökar dragkraften till Xbox 360 vilket är vad de vill uppnå, inte att sälja tre extra exemplar till PC.

Om det finns någon Microsoft hellre vill än att skada Sony så är det att tjäna pengar, det är inte ofta dem bestämmer sig för att inte släppa storspel till PC.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur stor är chansen att Sony skriver ett eget kontrakt med R* och får sitt egna exklusiva tilläggspaket?

Sony är snåla, självgoda bastards som sällan gör några större satsningar utom på sina egna produktioner. Ta HOME till exempel, hade de inte satsat miljoners miljoner på att få ett "absolut perfekt community" (läs: "en patetisk Sims-klon med undermåliga kommunikationsmöjligheter, bara reklamfilmer för Sony-spel som attraktioner samt tio spänn för att byta fucking t-shirt") utan istället lagt pengar på nåt i stil med DLC till GTA IV så hade de fått mycket mer konsoler sålda. Problemet ligger nog inte i att MS redan fått sitt paket och att R* i så fall skulle bli stämda, utan problemet är nog att Sony-ledningen är så korkade att de inte begriper att det skulle löna sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det finns någon Microsoft hellre vill än att skada Sony så är det att tjäna pengar, det är inte ofta dem bestämmer sig för att inte släppa storspel till PC.

Nu är det inget storspel utan en expansion till ett storspel som säljs till båda konsolerna + pc, och eftersom de saftat ut rätt rejält med cash är det något de ser som en storsäljare, men inte bara i antal sålda DLC utan också som en stor anledning för många att välja en 360 framför PS3 och därmed locka tills sig nya kunder och förhoppningsvis ragga upp en del med en PS3:a.

Men visst, det finns saker som talar emot det också, som att Microsoft integrerat GTA IV på PC med Live och hela baletten, men man ska absolut inte ta det som något självklart iallafall eftersom det väl ska släppas iallafall en episod till och då hintar man med ett eventuellt pc-släpp om att nästa episod också inom sinom tid kommer till PC (= varför köpa en 360 när jag kan pirata det till PC om 6 månader?).

Redigerad av Marquis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...