Jump to content

The Lost and Damned


VickeX
 Share

Recommended Posts

precis så som GTA va playstation exclusive förr. men de köpte microsoft upp oxå tillslut. så varför skulle inte PS kunna köpa en del om dom märker att de är populärt..? man kan inte lita på dessa "exclusives" mer. för dom är bara ute efter pengar. inget annat.

Det är de igen. Rockstar har gjort ett avtal med Sony att bara släppa kommande spel till deras konsoller.

Med andra ord, Sony drog inte kortaste stråt utan valde att satsa på framtiden istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 57
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det är de igen. Rockstar har gjort ett avtal med Sony att bara släppa kommande spel till deras konsoller.

Med andra ord, Sony drog inte kortaste stråt utan valde att satsa på framtiden istället.

Källa på detta tack...

Jag har också en Arcade och var lite orolig över det här. Men NXE kommer så har Microsoft ett erbjudande.

Köp en 20 gig hårddisk för 139.

http://www.xboxstorageupgrade.com/hh/web/h...?ssLocale=sv_SE

Jag tycker fortfarande detta är det absolut bästa alternativet: ( du får en 120 gb för 500 ink frakt, medans du får en 20gb för 139 utan frakt inräknad. Vad väljer du?:o )

--> Endast för 360 <--

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=203667

Notera att jag gjort detta själv och det fungerar KLOCKRENT(L)

Om ni behöver hjälp är det bara att fråga mig via PM eller något. Jag rekommenderar i alla fall hårddisken som är med i länken. Sen bör ni även införskaffa torx i strlk 10 och 6 om ni inte har det.

Om ni inte hittar programvaran som han nämner i artikeln själv så kan jag även skicka dem, då jag har dem kvarliggande på datorn.

Programvaran jag pratar om är alltså först och främst en fil som lurar 360:it att det är en officiell 120gb hårddisk det andra är själva hacket gör att den först nämna filen funkar.

Allt går som sagt att läsa i länken, men för er som behöver mer specifik hjälp så hojta till :unsure:

Hm låt tänka om det är något mer ni behöver innan ni drar igång projektet...(om nu någon vågar)

Vet ej hur kunnig du/ni som gör detta är men det går lätt på en 15-20 min.

Drar upp en liten lista här på de grejer ni behöver:

Western digital hårddisk 2.5" (den i artikeln rekommenderas)

Torx storlek 6 och 10.

USB minne. (kan även förklara noggrannare hur man gör ett USB "bootable" om det nu är någon som vill göra detta)

Program att göra USB minnet bootabart. (kan även fås via mig eller googla: HP USB disk storage)

Minnes kort eller någon slags dock-station via datorn som du för över allt från den gamla hårddisken. (jag använde ett vanligt "memory card"

OBS!! om ni har ARCADE då ni ej har hårddisk "skalet" så måste det köpas till.

Nu är det ju så att detta är GTA IV forumet, men vill endå upplysa er om detta i och med den nya ned laddningsbara tillägget som kommer. Vet inte heller med detta inlägg om det borde postats som tråd eller ej, då jag inte vet hur intresserade folk egentligen är av detta. Men hjälper som sagt mer än gärna till om det blir problem.

Sen får någon MOD lägga detta inlägg som tråd i GTA IV forumet, eller om det kanske borde ligga någon annan stans så är även det fritt fram :unsure:

/Crille

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är de igen. Rockstar har gjort ett avtal med Sony att bara släppa kommande spel till deras konsoller.

Med andra ord, Sony drog inte kortaste stråt utan valde att satsa på framtiden istället.

haha om detta verkligen stämmer så bryr jag mig inte alls om denna DC ! :unsure: men som ngn sa, Källa på detta? :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Källa på detta tack...

Men det är ju en så jäkla gammal nyhet. Ska jag nu behöva leta efter den åt er?

OK, hittade den. Står inte specifikt vad för spel det är dock. Källan jag läste för ett år sedan sa GTA5 men det kanske bara är rykte från det faktum att Sony är förbjudna att berätta om spelet eller dess titel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det är ju en så jäkla gammal nyhet. Ska jag nu behöva leta efter den åt er?

OK, hittade den. Står inte specifikt vad för spel det är dock. Källan jag läste för ett år sedan sa GTA5 men det kanske bara är rykte från det faktum att Sony är förbjudna att berätta om spelet eller dess titel.

Som jag ser det så kommer dom åtminstone hålla sig till Ps3/360 den här generationen, då dom följande spelen mest troligt kommer att bygga på samma motor.

Sedan när nästa generation kommer så får vi väl se om det kommit en Ps4 och en Xbox '3'.

Men jag tror iaf inte att Sony redan nästa år och frammåt kommer få alla GTAspel.

Det R* som sagt behöver göra nu är väl förmodligen lite som dom gjorde med Vice City och San Andreas från GTA III.

Med andra ord ska dom lägga till funktioner, göra en ny stad och story, och lite så. Grunden har dom nu. Fysik och grafikmotorn och allting sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är de igen. Rockstar har gjort ett avtal med Sony att bara släppa kommande spel till deras konsoller.

Med andra ord, Sony drog inte kortaste stråt utan valde att satsa på framtiden istället.

Nog bland det dummaste jag hört. Att Rockstar skulle ge upp sin största kundbas..ja väldigt troligt. :P Förr om åren förknippade man nästan GTA med Playstation men nu är det helt andra tider. Rockstar har aldrig ens hintat att GTA skulle bli exklusiv till någon specifik konsol förutom då att man måste ha en 360 för att uppleva hela äventyret gällande just GTA IV

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kommer kosta 20 dollar och säljas i butik. Med paketet kommer inte nån skiva, men en dubbelsidig plansch kommer med :rolleyes:

Oblivion såldes på samma sätt, eller hur?

(SCRAWL och QJ.net är grymma sidor. Imponerande att SCRAWL funnits bra länge under namnet onAXIS, och att det lades ner nån vecka eller två för att admin, som gjorde allt själv (nyhetsinsamling, kontakta speltillverkare, kodning, skriva nyheter...) tyckte det tog för mycket tid från skolan. Grabben är SEXTON ÅR. :wub: Först på senare tid har de fått fler skribenter.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Två Edit: Tre (för mig) nya bilder:

http://www.xbox.com/en-US/games/g/grandthe.../lostanddamned/

OMG, baseballslagträ när man är på en motorcykel!

Hade inte förväntat mig någonting nytt på det sättet när dom bara sa nya vapen och bilar. Inte nya sätt att använda vissa vapen. Hoppas att man kommer att kunna använda fler vapen i fordon.

Edit: GTA IV vann Game Of The Year och här är den första trailern för DLC The Lost And Damned.

http://www.gametrailers.com/player/43631.html

Ser helt sjukt bra ut, imo.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...