Jump to content

The Lost and Damned


VickeX
 Share

Recommended Posts

An exclusive USA Today article has finally revealed some details about the upcoming downloadable content for the Xbox 360 version of Grand Theft Auto IV. The episode will be called "The Lost and Damned" and will be released (presumably worldwide) on 17th February 2009. You'll be playing as Johnny Klebitz, and if you recognise the name, it's probably because you do meet him in single player a couple of times during the game, after which he is never seen again.

This new episode, available Feb. 17 via download exclusively for those who own the Xbox 360 version (no price yet), stars Johnny Klebitz, a member of Liberty City biker gang The Lost.

"Johnny is a very different character than Niko, with a very different background," says Dan Houser, vice president of creative development for Rockstar Games. "I can't go into too much detail on the story, because we try not to give away too much plot before the game is released. But I can say that the story will show you a different side of Liberty City."

The episode, titled The Lost and Damned, requires players to have the full version of the Mature-rated GTA IV (ages 17 and older) and an Xbox Live membership to download. It's likely to carry an M rating, too.

Sounds very interesting! The article goes on to say that in the original game, Niko did cross paths with The Lost several times, however in this, Niko only has a bit part. Dan Houser says:

"The story is not directly impacted by decisions you took in the main game," he says. But "tons of details and mysteries from the main story get explained, so it will add a lot of color to the main story."

Remember this is just the first of two episodes which will reportedly add hours of gameplay time. As quoted above there's no price set yet, we'll update you when we get confirmation on that but it's likely not going to be known until much nearer release. But there is a quote from Wedbush Morgan analyst Michael Pachter which says he:

[...] expects a $20 price and says Rockstar could sell 2 million to 3 million downloads. "I see episodic content as a natural progression of the quality of downloadable content."

Källa: http://www.thegtaplace.com/gta4/

(Ingen direkt länk till artikeln, men här är länken till artikeln "The GTA-place" skrev om: http://www.usatoday.com/life/lifestyle/200...a-damned_N.htm)

Edit: First screenshots of The Lost and Damned released

http://www.thegtaplace.com/gta4/

http://www.thegtaplace.com/image.php?img=g...d-damned-02.jpg

http://www.thegtaplace.com/image.php?img=g...d-damned-03.jpg

http://www.thegtaplace.com/image.php?img=g...d-damned-04.jpg

http://www.thegtaplace.com/image.php?img=g...p1_wht_CMYK.jpg

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 57
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ooh, låter fint!!

Jag håller verkligen med. Låter skitgrymt att "några av de lämnade mysterierna från det vanliga spelet kommer att förklaras" och att "man kommer att få se Liberty City från en helt annan vinkel".

Ny info och några screens. Mer bilar, musik, vapen och några nya multiplayer-modes. :rolleyes:

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle inte tro det. Och om ni får något DLC är det mest troligt någonting dom inte kommit till 360'n.

Microsoft betalade en stor summa pengar för att få två episoder dlc till sin konsol. :w000t:

Isåfall kanske vi får någonting ännu bättre. :o

Nämen, det är väl ingenting att tjafsa om.

Jag tycker däremot inte om att allt handlar om exklusiviteter nu för tiden. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Isåfall kanske vi får någonting ännu bättre. :P

Nämen, det är väl ingenting att tjafsa om.

Jag tycker däremot inte om att allt handlar om exklusiviteter nu för tiden. :)

precis så som GTA va playstation exclusive förr. men de köpte microsoft upp oxå tillslut. så varför skulle inte PS kunna köpa en del om dom märker att de är populärt..? man kan inte lita på dessa "exclusives" mer. för dom är bara ute efter pengar. inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va? Det var ju exklusivitet M$ var ute efter. ^_^

Vilket de också fick, genom att betala! I gengäld får Rockstar mer pengar att sätta i cirkulation vilket "in-the-long-run" påverkar alla utvecklingar inom R*. Rockstar gav ju exklusivitet bara för pengarna, inte för någon svågerpolitik, hade Sony betalat 60 miljoner dollar hade det säkerligen kunnat bli PS3-exklusivt.

Rockstar Games is proud to announce that the eagerly anticipated first episode of downloadable content, Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned, will be coming to the Xbox 360® video game and entertainment system via Xbox LIVE® online entertainment network. Available exclusively on Xbox LIVE worldwide on February 17th 2009, The Lost and Damned will feature all new content and is the first of two episodes announced for Grand Theft Auto IV on Xbox 360.

Developed by Rockstar North and set in Liberty City, The Lost and Damned features a new main character and plot that intersects with the storyline of Grand Theft Auto IV; new missions that offer an entirely fresh way to explore Liberty City with new multiplayer modes, weapons and vehicles; and a diverse soundtrack with additional music - all with the incredible production values that are the trademarks of Grand Theft Auto.

Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned requires players to have the full version of Grand Theft Auto IV for Xbox 360 and Xbox LIVE membership to download. Further details will be announced soon.

Check out high-res screens at www.rockstargames.com/thelostanddamned.

'

För er som inte fick brevet, första "beviset" på att det utöver main-story kommer att komma flera bilar och vapen.

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilket de också fick, genom att betala! I gengäld får Rockstar mer pengar att sätta i cirkulation vilket "in-the-long-run" påverkar alla utvecklingar inom R*. Rockstar gav ju exklusivitet bara för pengarna, inte för någon svågerpolitik, hade Sony betalat 60 miljoner dollar hade det säkerligen kunnat bli PS3-exklusivt.

Precis

För er som inte fick brevet, första "beviset" på att det utöver main-story kommer att komma flera bilar och vapen.

Inte alls? Det gick dem väl också ut med på presskonferensen dom hade, som gav den här tidningen/spelsidan/whatever information.

http://ir.take2games.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=349051

Informationen måste väl funnits på internet innan R*propaganda-mailet kom ut. Men skit samma. Nu vet vi iaf lite av det vi kommer att få, vilket är underbart.

Mer vapen kan enligt mig bara betyda en sak - Silenced Gun!

Kommer inte "den" med så vet jag fan inte hur Rockstar tänker. Jag har inte hört någon som inte tyckt att det borde funnits en sådan i GTA IV.

Hoppas också på lite fler alternativa, udda vapen. ^_^ Som t.ex en skruvmejsel som i Vice City.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom kostar väl runt 1000 kr? ^_^

--> Endast för 360 <--

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=203667

Notera att jag gjort detta själv och det fungerar KLOCKRENT(L)

Om ni behöver hjälp är det bara att fråga mig via PM eller något. Jag rekommenderar i alla fall hårddisken som är med i länken. Sen bör ni även införskaffa torx i strlk 10 och 6 om ni inte har det.

Om ni inte hittar programvaran som han nämner i artikeln själv så kan jag även skicka dem, då jag har dem kvarliggande på datorn.

Programvaran jag pratar om är alltså först och främst en fil som lurar 360:it att det är en officiell 120gb hårddisk det andra är själva hacket gör att den först nämna filen funkar.

Allt går som sagt att läsa i länken, men för er som behöver mer specifik hjälp så hojta till :P

Hm låt tänka om det är något mer ni behöver innan ni drar igång projektet...(om nu någon vågar)

Vet ej hur kunnig du/ni som gör detta är men det går lätt på en 15-20 min.

Drar upp en liten lista här på de grejer ni behöver:

Western digital hårddisk 2.5" (den i artikeln rekommenderas)

Torx storlek 6 och 10.

USB minne. (kan även förklara noggrannare hur man gör ett USB "bootable" om det nu är någon som vill göra detta)

Program att göra USB minnet bootabart. (kan även fås via mig eller googla: HP USB disk storage)

Minnes kort eller någon slags dock-station via datorn som du för över allt från den gamla hårddisken. (jag använde ett vanligt "memory card"

OBS!! om ni har ARCADE då ni ej har hårddisk "skalet" så måste det köpas till.

Nu är det ju så att detta är GTA IV forumet, men vill endå upplysa er om detta i och med den nya ned laddningsbara tillägget som kommer. Vet inte heller med detta inlägg om det borde postats som tråd eller ej, då jag inte vet hur intresserade folk egentligen är av detta. Men hjälper som sagt mer än gärna till om det blir problem.

Sen får någon MOD lägga detta inlägg som tråd i GTA IV forumet, eller om det kanske borde ligga någon annan stans så är även det fritt fram :)

/Crille

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...