Jump to content

Xbox 360-installationstips


criille
 Share

Recommended Posts

Vet inte om detta blev rätt tråd, men för er som har xbox 360 och inte har den nya dashboard uppdateringen så kontakta mig via PM. Det blir som ett helt annat spel! :(

Grejen är att du kan spara spelet till HDD:n men måste dock har skiva i vid uppstart. Men 360 blir helt tyst, det är ljuvligt. Svårt att förklara i en text hur över exalterad jag är men det är helt sjukt! Allt blir bättre, men människor på gatan, mindre lagg. Inge fördröjningar, bättre bilfärder ALLT<3

Enda nackdelen med nya uppdateringen är att du inte kan koppla upp dig på live förrän den 19:e november då den officiellt släpps, men om ni måste så går det att bara ta bort den nya uppdateringen via inställningarna i 360. Sen har ju dashboarden ett helt nytt utseende också för er som inte vet. Så j*kla mycket bättre :lol:

Ni får gärna föra vidare denna info i en tråd eller liknande om ni "högre" personen så önskar, så fler kan ta del av detta :)

Peyz / Criille

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara hoppas att alla som lägger in den innan 19:e nov blir bannade från Live som Microsoft "hintat" om. >_<

Läs kommande text.

Jag fattar ingenting, är det en piratkopierad version? Hur pass säkert är det? Hur ska man kunna banna någon från Live om man inte kan koppla upp sig?

Helt rätt, så länge du inte är uppkopplad mot live så kan de helt omöjligt upptäcka/banna dig. Det är en fullständig version rent utseende men avatar grejen ingår inte i den filen jag laddade ned. Men den är helt onödig i nuläget. Jag kan förklara mer snart, har lite annat för mig. / PEyz

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur stor plats tar spelet på hårddisken?

ca 7 gb. Därför håller jag i denna stund på att hacka en WD 120 för att sedan byta ut mot min 20gb >_< Men som sagt, för att hålla oss till ämnet. Nya uppdateringen finns att få via min msn, eller valfritt tanka ner från våra kära svenska torrent sida. Gör som ni vill: Cashiskiing@live.se

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ca 7 gb. Därför håller jag i denna stund på att hacka en WD 120 för att sedan byta ut mot min 20gb >_< Men som sagt, för att hålla oss till ämnet. Nya uppdateringen finns att få via min msn, eller valfritt tanka ner från våra kära svenska torrent sida. Gör som ni vill: Cashiskiing@live.se

Då måste man alltså ha, herm, speciell utrustning... för att kunna använda det. Det är inte så långt kvar att vänta, men om informationen du gav stämmer verkar det väldigt nice! Dessutom blir det ju trevligt att äntligen få användning för Elitens 120 GB HDD.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En fråga från en som inte har 360: Vad är en dashboard för något? Ett slags tema eller?

OS - Operating System. I princip. Det är utseendet på menyerna i Xboxen när du startar upp den.

Och i den här dashboard updaten så kommer det även nya funktioner, så jag antar att man kan säga att det är ett OS, eller en slags firmware.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OS - Operating System. I princip. Det är utseendet på menyerna i Xboxen när du startar upp den.

Och i den här dashboard updaten så kommer det även nya funktioner, så jag antar att man kan säga att det är ett OS, eller en slags firmware.

Jag förstår precis vad du menar. Kommer den här nya dashboarden att vara gratis?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan vad nice, får nog prova att försöka blåsa in dashboarden när min 360 kommer tillbaka från reparation :D

Gör så :lol: Fast nu när det är så kort kvar till den släpps av microsoft så är det ingen idé att "blåsa" in dashboardet i x360. Du behöver ju bara vänta tills 19:e så installeras det med en enda "ja" förfrågning.

Btw, det där med varför man ska installera på hdd:n å att man ändå behöver ha skiva är som ni sagt hittills med kortare landningstider m.m

Men även så försvinner alla delay grejer som händer på gta iv, det blir mer folk på gatan. X360 blir alltså av belastat från att hinna få upp all info från skiva vilken nu istället då blir från hdd:n som går mycket snabbare.

Sen kan jag även tipsa om när vi ändå är inne på att av belasta sitt 360, så finns det andra fläktar att köpa. Som du med en enkel knapp tryckning kan välja mellan 2 olika lägen i hur snabbt fläkten ska snurra. Fläkten förhindrar PRROD till 100 %

Om du tex ska spela ett spel som 360 behöver jobba mycket i lägger du i "hög läget" på fläkten (den låter mer då, det gör den) men det är värt det. Man märker om man tar handen bakom 360 att det nästan inte är någon varmluft över huvud taget som kommer ut. Sen om du tex ska kolla på film är det bara klicka igång det läget med lite lägre rpm. Det låter mindre än original fläkten fast kyler mer =D

OAO

PS. Endast rekommenderat att byta fläkt om ni har tänkt beställa nya garanti klistermärken i framtiden, eller om garantin gått ut. Eller förstås om ni inte bryr er om garantin. DS

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår inte hur ni kan tycka att det här är så jävla bra.

Spelet flyter på exakt lika bra som förut, förutom att:

Positivt:

360'n låter mindre*, spelet laddar snabbare.

Negativt:

Spelet verkar få mer popups.Texturer och modeller laddar segare, ibland väldigt väldigt sakta.

Jag har inte alls märkt att det har blivit mer bilar eller mer pedestrians. Det enda jag faktiskt märkt är laddningstiderna, och de numera större problemen med popups.

Vilket får mig att fundera på att ta bort skiten från hårddisken. *Jag har trots allt aldrig brytt mig om att 360'n låter när jag spelar, med tanke på att jag (som det verkar) till skilland mot dom flesta andra spelar med ljudet på tv'n på!

Jag hör inte, eller tänker inte alls på att 360'n eller dvd-läsaren låter när jag spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår inte hur ni kan tycka att det här är så jävla bra.

Spelet flyter på exakt lika bra som förut, förutom att:

Positivt:

360'n låter mindre*, spelet laddar snabbare.

Negativt:

Spelet verkar få mer popups.Texturer och modeller laddar segare, ibland väldigt väldigt sakta.

Jag har inte alls märkt att det har blivit mer bilar eller mer pedestrians. Det enda jag faktiskt märkt är laddningstiderna, och de numera större problemen med popups.

Vilket får mig att fundera på att ta bort skiten från hårddisken. *Jag har trots allt aldrig brytt mig om att 360'n låter när jag spelar, med tanke på att jag (som det verkar) till skilland mot dom flesta andra spelar med ljudet på tv'n på!

Jag hör inte, eller tänker inte alls på att 360'n eller dvd-läsaren låter när jag spelar.

Konstigt, för mig är det verkligen helt tvärt om. Nu mera häpnar jag över hur levande staden är, det blir för mig, långa bilköer i Star Junction, motorvägarna och broarna är numera fyllda med bilar och när man väntar på att få köra igenom tullen får man oftast sitta i kö då fem fyra bilar alltid är före mig (annars var det helt tomt eller en enstaka). Angående fotgängarna så vet jag inte riktigt om antalet ökat, men nästan alla fotgängare gör någonting nu mera, de pratar dessutom mer med varandra än förrut.*

Att Xboxen låter mindre är jävligt bra, skivan hörs som fan vilket gör att ljudet går genom en gipsvägg och i gästrummet låter det ännu högre än i hemmabion, konstigt. Nu är det botat, den är tystare än aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...