Jump to content

Bilkörning och körkortssnack


Kebab
 Share

Recommended Posts

Det känner du och/eller din handledare bäst själva. Men jag kan säga att jag inte gärna hade gett mig in i en rondell med bara några få körtimmar bakom mig. Fast är det en enfilig och inte så vältrafikerad rondell så är det visserligen inte någon avancerad manöver.

Sista man ska ge sig in i är i varje fall vallarondellen. Huga!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nog för att den är stor, men den är ju filuppdelad så det är ju inte speciellt svårt att veta var i rondellen man ska köra.

Beror väl kanske lite på vart man ska. Nu när man kört ett tag är den inga problem. Men i början när man skulle tänka på att inte ligga fel när man kör förbi själva valla avfarten va den ett helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Enormt grattis och ett lika stort lycka till åt onsdag!

Tack så mycket!

Gött.

Vilka prov är det man måste göra? :)

Kartprov, säkerhetsprov (och beteende. Lite om kroppen, knoppen, miljön och grejer) samt ett prov på trafiklagen/yrkestrafiklagen.

Gof svarade alldeles ypperligt på frågan. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har hört av vissa taxiförare att lokalkännedom inte är lika viktigt nu för tiden, pga GPS och liknande. Stämmer detta? Låter ju helt sjukt i så fall. Vad händer när tekniken strular?

Jag har en gammal klasskamrat som rattar en taxi i en stad han flyttade till pga. att han fick jobbet. Så det känns inte som någonting som utesluter anställning direkt. Sjukt vet jag inte om jag tycker att det är, men nog skulle jag bli besviken om jag satte mig i en taxi där chauffören inte känner till åtminstone en huvuddel av staden (självklart förväntar man sig inte att någon ska kunna varenda gatuhörn utantill).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...