Jump to content

Forumgala -08


Vice.
 Share

Recommended Posts

Årets musiktipsare. Tilldelas den som varit aktiv i Musiktips-tråden och givit bra recensioner och gett bra tips på bra låtar och band.

Går inte, alla har olika musiksmak (och kan självklart känna sig kränkta om deras musiksmak inte blir nominerad), därför vore det diskriminerande att ha en nominering pga. denna motivering. Aktiv, sure. pga. bra låtar och band? Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 126
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Går inte, alla har olika musiksmak (och kan självklart känna sig kränkta om deras musiksmak inte blir nominerad), därför vore det diskriminerande att ha en nominering pga. denna motivering. Aktiv, sure. pga. bra låtar och band? Nej.

Du skämtar, va?

Alla gillar olika klädstilar - Årets stil kan inte vara med.

Folk har olika humor - Årets roligaste kan inte vara med.

Folk tycker olika om fotografier - Årets fotograf kan inte vara med.

etc.

Den som enligt flest har tipsat om bäst musik på ett bra sätt har också gjort just det. Även om inte alla håller med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att det ser bra ut. Trots det skulle jag nog vilja ha med Årets trådskapare samt/eller Årets filmrecensent, men det är inte så viktigt om du anser att det inte passar så bra. Roligt att du håller i det hela! Lycka till!
Oh, den bör självklart vara med, tack för påminnelsen!

Om nån nominerar sig själv till nån kategori lär han ju veta med sig att det ändå kommer gå i stöpet; man nominerar ju inte sig själv om man redan nämnts ett antal gånger (eftersom det vore i onödan), och motsatt så är det ju ingen idé att nominera sig själv om istället ingen gjort det tidigare (eftersom en nominering inte räcker långt). Man förlorar i vilket fall antar jag, och jag vet knappt längre varför jag tog upp frågan alls :mf_doof: Lite för många såna klavertramp i år för min del känner jag.

I övrigt bra kategorier, det var nån jag saknade men den editerar jag väl in senare när jag kommer på vilken :cry:

Klart man kan nominera sig själv om ingen annan gjort det - skriver man en tillräckligt bra motivering får man kanske andra med sig.

Årets idrottsman blir väl lite....lite för...konstigt...eller..ja. När man tänker på idrottsman så tänker åtminstone jag på idrottsman IRL och det är väl ingen som sportat så mycket och skrivit av sig (om vi bortser från träningstråden som f.ö bara tar upp träning). Sportfåne blir mer som det som det låter. Vi har en del som intensivt följer fotboll, hockey och andra sporter, men själva inte utövar dessa. Så sportfåne låter enligt mig bättre än idrottsman, men jag tycker man borde hitta ett bättre ord än sportfåne. Det låter negativt på något vis.
Ja håller med - jag talar mest för min egen sak, men det är svårt att få en bra uppfattning om vilka som idrottar, än mindre vilka som idrottar bäst, och det är väl där kategorin för "årets idrottsman" faller. Man har däremot sett mycket aktivt sportintresse i t ex fotbolls- och hockeytråden, och det är väl där man kommer hitta det mesta underlaget till den kategorin. Som du säger är sportfåne negativt laddat, men jag tycker det bättre än 'sportnörd', och klatschigare än "Årets sportintresserad". Men man får ta det med en klackspark - det är inte värre än "datornörd", som numer används i dagligt bruk.

Går inte, alla har olika musiksmak (och kan självklart känna sig kränkta om deras musiksmak inte blir nominerad), därför vore det diskriminerande att ha en nominering pga. denna motivering. Aktiv, sure. pga. bra låtar och band? Nej.
Som sagt, hoppas du skojar!
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, jag tror att jag förstår ungefär hur Mordos tänker och jag håller till viss del med och därför tycker jag, som sagt, att det är RECENSERANDET som ska betonas i den där musikrecensentkategorin. I annat fall dömer man ju personens SMAK. Man kan inte jämföra det med t.ex. humor- och fotografkategorierna eftersom de kategorierna relaterar till något som personen SJÄLV har producerat. Ska vi ha en "Årets nominerare" kategori också? "Tilldelas den som nominerar bäst folk i forumgalan!" Don't think so...

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Årets sportfåne borde kanske ändras till årets idrottsman eller något.. hmm_1046272_3.gif

Årets idrottsman blir väl lite....lite för...konstigt...eller..ja. När man tänker på idrottsman så tänker åtminstone jag på idrottsman IRL och det är väl ingen som sportat så mycket och skrivit av sig (om vi bortser från träningstråden som f.ö bara tar upp träning). Sportfåne blir mer som det som det låter. Vi har en del som intensivt följer fotboll, hockey och andra sporter, men själva inte utövar dessa. Så sportfåne låter enligt mig bättre än idrottsman, men jag tycker man borde hitta ett bättre ord än sportfåne. Det låter negativt på något vis.

Ja håller med - jag talar mest för min egen sak, men det är svårt att få en bra uppfattning om vilka som idrottar, än mindre vilka som idrottar bäst, och det är väl där kategorin för "årets idrottsman" faller. Man har däremot sett mycket aktivt sportintresse i t ex fotbolls- och hockeytråden, och det är väl där man kommer hitta det mesta underlaget till den kategorin. Som du säger är sportfåne negativt laddat, men jag tycker det bättre än 'sportnörd', och klatschigare än "Årets sportintresserad". Men man får ta det med en klackspark - det är inte värre än "datornörd", som numer används i dagligt bruk.

Årets sportvetare!

Årets mest sportkunnige!

Killen med sportkoll!

Kategori: Sportkoll.

Årets sportvetare.

Njae, ingen låter väl direkt jättebra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det mesta är väl klart nu? Vi väntar väl bara på att Axel ska få allting ordnat och fixat innan nomineringstråden kommer ut?

Btw, skulle du före du gör nomineringstråden kunna vara snäll och posta alla nomineringskategorierna, så att det inte sker någon miss och så att majoriteten av oss är överens om kategorierna?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker (tyckte) väl bara att det var lite onödigt med en spelrecensentkategori.

---

Yo Axel, hur har du tänkt göra om när 2 nominerade får lika många röster?

Det kanske står någonstans, men hur många nomineringar får det vara per kategori då?

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker (tyckte) väl bara att det var lite onödigt med en spelrecensentkategori.

---

Yo Axel, hur har du tänkt göra om när 2 nominerade får lika många röster?

Oh, bra synpunkt, hade inte tänkt på det! Men på rak arm kommer jag fram två förslag.

Ett. När nomineringsfasen stängs, så görs det en poll i ett dygn där forumiterna röstar bland de som fått lika många nomineringar, för att se bestämma vilka som går vidare till finalen.

Två. Singla slant.

Om vi nu ska ha 3 st vinnare, då borde det inte bli problem om det blir 4 st i någon kategori??

Det är bara en vinnare i varje kategori, men tre finalister.

Det kanske står någonstans, men hur många nomineringar får det vara per kategori då?

Det stod lite i det finstilta - en nominering per kategori

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...