Jump to content

Forumgala -08


Vice.
 Share

Recommended Posts

Något som har med skoltråden att göra - årets plugghäst (eller kalla det 'årets mest studiemotiverade', så blir det inte så negativt laddat). Årets mest intelligenta?

En annan kul grej vore att göra som i alla amerikanska serier, där man i High School (eller vilken instans det nu är) röstar fram "Most likely to..."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 126
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

För att sammanfatta lite:

*Gamla kategorier:

Årets hjälpsammaste forumit:

Årets trevligaste forumit:

Årets Admin/Moderator:

Årets nykomling:

Årets avatar:

Årets signatur:

Årets tråd:

Årets stil:

Årets mest respekterade medlem:

Årets mest ägda medlem: (negativ)

Årets roligaste medlem:

Årets roligaste intervju: (få intervjuer)

Årets citat: (för svårt)

Årets Comeback: HAR någon gjort comeback 08? :D

Årets diskussion/debatt:Riktar sig inte till medlemmar

Årets debattör:

Årets konstnär:

Årets skribent:

Årets fotograf:

Årets medlem:

Blaque Memorial Award:

*Kickens förslag, mina åsikter i kursiv:

Årets sportnörd/sportintresserad (Kan ändras till fotboll/hockey, men då utesluter man alla andra sporter).

Årets förändring/förvandling. Tilldelas den forumit som tidigare har varit stökig/spammig, men ändrat sig till det bättre och nu är omtyct från att ha varit ogillad/hatad. (Är osäker på denna, kanske man kan kombinera den med comeback-kategorin?)

Årets trådskapare. Den som skapat flest intressanta trådar enligt medlemmarna.

Årets musiktipsare. Den som tipsat om bäst musik i musiktipstråden enligt medlemmarna. (Jag ändrar åsikt min om den här, jag tycker inte att den passar eftersom man ju inte bedömer forumiten utan forumitens smak. Ett alternativ skulle vara att ha en "årets musiker" istället där man bedömer forumitens EGNA musikaliska bedrifter.)

Årets filmrecensent/filmnörd/filmtipsare. Tilldelas den som varit aktiv i SSF-tråden och givit bra recensioner och gett bra tips på bra filmer.

Årets tv-tittare. Den som sett och diskuterat mest tv-serier.(Känns otydlig imo.)

Jag förslår Årekts teknikfreak eller något sådant till den mest hjälpsamme forumiten innom datorer, teknik osv

≈Årets hjälpsammaste forumit

Viktigast, VEM håller i det? Siana? =)

Vet ej.

  • Bäst klädda forumiten
  • Snyggaste forumiten

?

Łrets stil

Årets damp/dampryck?

=Negativ

Något som har med skoltråden att göra - årets plugghäst (eller kalla det 'årets mest studiemotiverade', så blir det inte så negativt laddat). Årets mest intelligenta?

En annan kul grej vore att göra som i alla amerikanska serier, där man i High School (eller vilken instans det nu är) röstar fram "Most likely to..."

Jag gillar ju "Most likely to"-idén men det borde kanske hanteras i en egen tråd isf.

----

Tidigare har det funnits 4 finalister/kategori men jag tycker att det är 1 för mycket. Let's make it 3, non?

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Årets musiktipsare. Den som tipsat om bäst musik i musiktipstråden enligt medlemmarna. (Jag ändrar åsikt min om den här, jag tycker inte att den passar eftersom man ju inte bedömer forumiten utan forumitens smak. Ett alternativ skulle vara att ha en "årets musiker" istället där man bedömer forumitens EGNA musikaliska bedrifter.)

Årets filmrecensent/filmnörd/filmtipsare. Tilldelas den som varit aktiv i SSF-tråden och givit bra recensioner och gett bra tips på bra filmer.

Årets musiktipsare. Tilldelas den som varit aktiv i Musiktips-tråden och givit bra recensioner och gett bra tips på bra låtar och band.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte om någon redan gjort det, men jag skulle kunna tänka mig att hålla i allt det här. Dvs, skapa tråd, sammanställa röstningen, och fungera som huvudsaklig drivkraft?

Du får min röst, mannen! :(

Edit: Eller ska jag säga "Trevligaste mannen 2008"? :D

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du får min röst, mannen! :(

Edit: Eller ska jag säga "Trevligaste mannen 2008"? :D

Hah, det fanns inga baktankar med det! Insåg bara att jag inte direkt har några heltidsstudier/jobb på G, och det kan bli ett kul sidoprojekt. Har redan börjat fila på små pixel-pokaler.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hah, det fanns inga baktankar med det! Insåg bara att jag inte direkt har några heltidsstudier/jobb på G, och det kan bli ett kul sidoprojekt. Har redan börjat fila på små pixel-pokaler.

Åh nejdå, det där är något jag har haft i bakhuvudet länge. (Att jag inte kommer ta ett hatrick alltså :D )

Självklart ska du leda det här, det bestämmer JAG.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alright, har tänkt lite grann, för ovanlighetens skull, och här är de tjugotvå kategorier jag sovrat ut!

Det kommer att ske till stor del som förra året; en nomineringstråd kommer up om ett par dagar, när kategorierna är spikade. Ni nominerar den forumit ni tycker bör vinna i en kategori, samt med en motivering varför. De tre med flest nomineringar kommer att gå vidare till final, varpå en finaltråd kommer att skapas. Men mer info kommer i nomineringstråden!

Årets hjälpsammaste forumit:

Årets trevligaste forumit:

Årets Admin/Moderator:

Årets nykomling:

Årets avatar:

Årets signatur:

Årets sportfåne:

Årets tråd:

Årets bad guy: (notera att detta inte nödvändigtvis är det negativt laddade 'årets tölp/jerk', utan se det lite som årets hårding, årets bad cop)

Årets stil:

Årets romantiker:

Årets musikrecensent:

Årets mest respekterade medlem:

Årets roligaste medlem:

Årets debattör:

Årets musiker:

Årets konstnär/designer:

Årets skribent:

Årets fotograf:

Årets medlem:

Blaque Memorial Award:

Hederspris '08: (Om man känner att en medlem förtjänar ett pris, som inte passar in i någon av kategorierna ovan. Fri motivering, alltså)

Kommentarer? Frågor? Synpunkter?

edit: Justeja - jag har grubblat lite på nominering av sig själv, och kommit fram till att man förmodligen kommer att få göra det. Mardrömsscenariot vore att alla vi nominerade oss själva, men jag tror inte att detta kommer att ske, med resonemangen att - generellt sett - är folk väldigt ödmjuka, man tycker att någon annan förtjänat det bättre, eller att man helt enkelt inte har så starkt självbekräftelsebehov.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Årets romantiker:

Explain.

edit: Justeja - jag har grubblat lite på nominering av sig själv, och kommit fram till att man förmodligen kommer att få göra det. Mardrömsscenariot vore att alla vi nominerade oss själva, men jag tror inte att detta kommer att ske, med resonemangen att - generellt sett - är folk väldigt ödmjuka, man tycker att någon annan förtjänat det bättre, eller att man helt enkelt inte har så starkt självbekräftelsebehov.

Mmm, mycket osvenskt beteende dessutom. Jag vågar nästan garantera att den som nominerar sig själv (geez!) inte kommer att vinna.

----

Btw. Kom ihåg att inkludera grunderna (="tilldelas till den som bla bla bla") i nomineringstråden så att folk vet vad de röstar på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska göra flera accounts å nominera mig själv å vinna allt!!!!!1

ser bra ut axel (se) visste nästan från början att du skulle ta tag i jobbet :rolleyes:

Poäng, du sade inte alex! >_<

Explain.

Tänkte att det kan vara kul med ett pris till den forumit som har varit mest aktiv i "Love, Peace & Understanding", eller den som har visat mest casanoviga kvalitéer överhuvudtaget. Bad idea?

Btw. Kom ihåg att inkludera grunderna (="tilldelas till den som bla bla bla") i nomineringstråden så att folk vet vad de röstar på.

Tack - och absolut, det ska jag lägga till, jag har bara inte skrivit ned dem än.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alright, har tänkt lite grann, för ovanlighetens skull, och här är de tjugotvå kategorier jag sovrat ut!

Kommentarer? Frågor? Synpunkter?

edit: Justeja - jag har grubblat lite på nominering av sig själv, och kommit fram till att man förmodligen kommer att få göra det. Mardrömsscenariot vore att alla vi nominerade oss själva, men jag tror inte att detta kommer att ske, med resonemangen att - generellt sett - är folk väldigt ödmjuka, man tycker att någon annan förtjänat det bättre, eller att man helt enkelt inte har så starkt självbekräftelsebehov.

Jag tycker att det ser bra ut. Trots det skulle jag nog vilja ha med Årets trådskapare samt/eller Årets filmrecensent, men det är inte så viktigt om du anser att det inte passar så bra. Roligt att du håller i det hela! Lycka till!

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

självbekräftelsebehov.

Om nån nominerar sig själv till nån kategori lär han ju veta med sig att det ändå kommer gå i stöpet; man nominerar ju inte sig själv om man redan nämnts ett antal gånger (eftersom det vore i onödan), och motsatt så är det ju ingen idé att nominera sig själv om istället ingen gjort det tidigare (eftersom en nominering inte räcker långt). Man förlorar i vilket fall antar jag, och jag vet knappt längre varför jag tog upp frågan alls :rolleyes: Lite för många såna klavertramp i år för min del känner jag.

I övrigt bra kategorier, det var nån jag saknade men den editerar jag väl in senare när jag kommer på vilken >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte att det kan vara kul med ett pris till den forumit som har varit mest aktiv i "Love, Peace & Understanding", eller den som har visat mest casanoviga kvalitéer överhuvudtaget. Bad idea?

Seems okay.

Trots det skulle jag nog vilja ha med Årets filmrecensent

Det förstår jag. :mf_doof::cry:

Nämen jag håller med, filmrecensentkategorin bör finnas.

--

Årets sportfåne borde kanske ändras till årets idrottsman eller något.. hmm_1046272_3.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Seems okay.

Det förstår jag. :cry::teehee:

Nämen jag håller med, filmrecensentkategorin bör finnas.

--

Årets sportfåne borde kanske ändras till årets idrottsman eller något.. hmm_1046272_3.gif

Haha, jadu :mf_doof: Nej, men jag förstår vad du tror, jag anser dock att det finns flera bra kandidater till den titeln och det skulle bli ett intressant och jämnt lopp.

Årets idrottsman blir väl lite....lite för...konstigt...eller..ja. När man tänker på idrottsman så tänker åtminstone jag på idrottsman IRL och det är väl ingen som sportat så mycket och skrivit av sig (om vi bortser från träningstråden som f.ö bara tar upp träning). Sportfåne blir mer som det som det låter. Vi har en del som intensivt följer fotboll, hockey och andra sporter, men själva inte utövar dessa. Så sportfåne låter enligt mig bättre än idrottsman, men jag tycker man borde hitta ett bättre ord än sportfåne. Det låter negativt på något vis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...