Jump to content

GTAsajten Character Battle


Umberto
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 235
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Då jag inte kan nånting om GTA seriens story(lirar bara GTA för att gå berzerk), så blir det Umberto :o

Umberto Robina finns i Vice City och i Vice City Stories och är en kraftigt byggd kuban som mäter framgång i storleken av någons "cojones". (I VCS gick de lite till överdrift med det här och skämten blev bara pinsamma. Bland annat skulle man hämta ett "package", citat, som hade just formen av ett sånt "paket".) Han strider mot haitierna och är gängledaren för alla kubaner. Hans gamla pappas café agerar HQ i attackerna mot Little Haiti. En jäkla skön snubbe med andra ord :whistling:

Maccer är en... vad? Han är polare med Kent Paul och han har ett ostoppbart behov av att "smiska apan".

"No, no! Think about Thatcher!"

"MAGGIE! I LUV YOU MAGGIE!!"

Mest en biroll som är till för plumpa skämt. Man får aldrig nåt uppdrag av honom utom när man ska plocka upp honom mitt ute i ingenstans i San Andreas öken.

VOTE: Umberto, no doubt.

Btw, kan man verkligen inte rösta i låsta trådar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

What? ^_^ Brurkar aldrig fastna för storyn i spel, action action action!

Härligt! :o

Det är halvt att jag bara spelar, koncentrerar mig inte så mycket på storyn(även om jag spelar alla storyuppdrag.). Förut när jag var mindre fattade jag ju inget av vad de sa så jag skippade allt i alla spel :whistling:

Snabbedit på 15 min: Vote Umberto(Lite fusk att han heter Umberto)

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då jag inte kan nånting om GTA seriens story(lirar bara GTA för att gå berzerk), så blir det Umberto :o

What he said. Jag kan i princip inga karaktärer i GTA, så jag röstar bara efter bästa namn/bild. Hata mig inte. Lance Vance känner jag i alla fall till, han ska vinna!

Edit: Och jag älskar storyn i spel, men jag har tröttnat på alla GTA-spel bara ett par uppdrag in. Är jag på fel forum tro?

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

What he said. Jag kan i princip inga karaktärer i GTA, så jag röstar bara efter bästa namn/bild. Hata mig inte. Lance Vance känner jag i alla fall till, han ska vinna!

Edit: Och jag älskar storyn i spel, men jag har tröttnat på alla GTA-spel bara ett par uppdrag in. Är jag på fel forum tro?

Good choice! :(

Fel forum? Nä, men du borde ge det lite mer tålamod. Det är ganska lång startsträcka på många (alla?) GTA-spel, det är först efter att första "ön" (oavsett spel) är avklarad som man egentligen har nån intrig och story. Visst, i Vice City har man storyn från början och den går över till World Domination Project, men det är ju inget fel i det :lol:

I San Andreas går man från "jag har problem med hooden" till "nu har jag ett garage i San Fiero" till "jag ska äga hela Las Venturas" till "jag har problem med hooden igen och de miljoner jag fått ihop duger inte till att rädda min sketne brorsa ur fängelset som han enbart sitter i för lite gangbangin'." :whistling:

LCS är det klassiska scenariot där en maffiaboss märker hur makten slinker ur händerna och det är dags att göra något åt det :o Mycket trevlig story, mest på sättet det presenteras och kanske inte i de "twists and turns" som finns i VC.

VCS handlar om Vic Vance (Lances brorsa) som försöker skrapa ihop lite stålar så han kan vårda sin sjuke bror (som inte är med i spelet , men det diskuteras ifall det är han som blir skjuten i VC-introt). Lance är med och försöker hjälpa till så gott det går, men han ställer mest till besvär och snortar upp saker i egen näsa. Paradoxen är att Vic kan döda och röja runt, men han rör inte droger. Fast eftersom det är just Vice City (Miami) så finns det inga andra business än just droger ^_^

GTA IV handlar om Niko som kommer till Liberty City för att fly sitt förflutna, komma till sin kusin Roman som lovar 20 brudar på varje knä och en stor mansion, samt att leta upp någon ("That Special Someone") från Balkankriget. Han får ganska många kontakter, förmodligen flest ur GTA-listan, och det är egentligen fyra storys som utspelar sig. Dels mannen från Balkan, dels en diamantkupp som går snett och hamnar i fel händer, dels Nikos och Romans problem med lån- och spelhajar. Plus att man får följa hela familjen McRearys öde. :lol:

Gemensamt för alla spel är iallafall att de första 20 uppdragen är fantastiskt fånigt enkla och storyn just då känns rätt tunn - Vice City undantaget. Spela igenom ffs, ni lär ha gått miste om mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tas alla trådar bort automatiskt eller kan du spara dem så att man mergar ihop allt till en stor tråd, som flyttas till Allmänt GTA-snack sen? Många småinlägg blir det ju men diskussionsunderlag finns ju? :o Vore tråkigt att slänga bort allt bara.

Mjae, jag vet inte, jag raderade ju den första och jag hade aldrig tänkt att det här skulle bli diskussionstrådar så...

(:whistling: )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...