Jump to content

Köp och sälj


Vice.
 Share

Recommended Posts

Är det någon som har ett grafikkort i stil med mitt gamla (Radeon 9800 pro) som bara ligger och skräpar? Börjar ledsna som satan på att behöva spela Vice City i 800x600 och mina föräldrars halv-löfte om en ny dator verkar vara bortglömt. :lol:

Åå jag har både ett 9800Pro och ett G-force 4 som skulle klara Vice City galanta men jag bor ju i Stockholm nu...

Fråga runt bland dina vänner, ganska säker på att det finns många med motsvarande dator som står och skräpar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åå jag har både ett 9800Pro och ett G-force 4 som skulle klara Vice City galanta men jag bor ju i Stockholm nu...

Fråga runt bland dina vänner, ganska säker på att det finns många med motsvarande dator som står och skräpar.

Lite kul, det kortet jag har för tillfället är ett GeForce 4. :lol: Men det funkar inte så bra ändå, faktiskt! :lol:

Och mina vänner kan tyvärr ingenting om datorer. :lol:

Faktiskt så tror jag jag har ett radeon 9800, eller kanske var det 9600?

kan kika nån dag.

Det får du gärna göra. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intressekoll för ett PowerColor ATI Radeon X1950Pro 256MB EXTREME Edition PCIe. Kyls numera av Zalman VF900-Cu, svalt och tyst. Lite fabriksöverklockat, jag har inte klockat det mer. Originalkartong finns för den som är intresserad. Kan släppa iväg det om nån vecka. Kommer att finnas i Uppsala eller södra Dalarna. Ska det skickas är det betalning på mina villkor.

Blocket-style:

Kortet är ett PowerColor ATI Radeon X1950Pro EXTREME Edition med 256MB GDDR3 grafikminne.

Gränssnittet är PCI Express x16. Har stöd för SM3.0. Default clock är 600MHz för GPU och 700MHz

för minnet, har aldrig varit klockad över det. GPU:n är RV570 (80nm).

Från början var kortet utrustat med en Arctic Cooling Accelero X2 (därav "EXTREME Edition"), den började sedan låta mycket

illa och blev utbytt mot en Zalman VF900-Cu (koppar). Kylarbytet skedde givetvis med största

försiktighet och allt är rätt monterat. GPU-temp under idle är 40-43ºc vid rumstemperatur på 20-22ºc.

PCB idle är cirka 35-38ºc. Detta när fläkten är på 5V - mycket tyst med andra ord. Under load (45 minuters spelande) ligger

GPU på 57-58ºc och PCB på 43-44ºc med fläkten på 12V och rumstemperatur 22-23ºc.

Kortet har klarat alla spel jag har testat i 1680x1050, om än inte på de högsta inställingarna, vilket man inte kan förvänta sig

av ett kort av denna generation och prisklass. Några krävnade spel jag har spelat utan problem: Crysis,

Ghost Recon Advanced Warfighter 2, Test Drive Unlimited, Gears of War, Call of Duty 4 och World in Conflict.

Prisidé: 500 kr.

post-848-1223934299_thumb.jpg

post-848-1223934304_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intressekoll för ett PowerColor ATI Radeon X1950Pro 256MB EXTREME Edition PCIe.

Ptja, hur mycket är folk villiga att betala för ett Sapphire Radeon x1950Pro 256MB PCI-E? Jag har redan en kompis som ska köpa det, men det kan ju vara intressant att se vad folk vill ge för det. :)

Jag har redan försökt! :)

Pröva Sweclockers marknad istället. Själv säljer jag nog mitt på DH (eller till tidigare nämnda kompis).

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har redan försökt! :)

Pröva Sweclockers marknad istället. Själv säljer jag nog mitt på DH (eller till tidigare nämnda kompis).

Ye, jag antog att det inte skulle ge något resultat här. Visste dock inte att du redan hade försökt. :)

Ska springa iväg och köpa ett HD4870, sen kan jag lägga upp en ordentlig annons på andra ställen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Spion-glasögon säljes. 98:-

-_-

Måste sälja dem då granntjejen såg mig spionera på henne. :blink:

Hehe nej det är inte därför de säljs. Det är för att jag inte använder dem. Längre...

Mycket användbara. Kan kolla på saker från ganska långt avstånd. :ermm: Fåglar tex. :lol:

Bild kommer strax. (håller på att ladda upp)

cbcbc_1065051_0.jpg

DSC00091_1065051_1.jpg

Redigerad av Vice.
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spion-glasögon säljes. 98:-

-_-

Måste sälja dem då granntjejen såg mig spionera på henne. :blink:

Hehe nej det är inte därför de säljs. Det är för att jag inte använder dem. Längre...

Mycket användbara. Kan kolla på saker från ganska långt avstånd. :ermm: Fåglar tex. :lol:

Bild kommer strax. (håller på att ladda upp)

Intressant!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...