Jump to content

[WIP | SA | SCR] Volvo 740/744 Turbo 1988


Flinta
 Share

Recommended Posts

RE:

Ser verkligen fram emot att denna bil blir släppt smile.gif

Ni får faktiskt vara tålmodiga, eller göra bilen själva.

Jag kan inte göra models själv, så jag kommer inte att klaga på att det tar sin tid.

Att han har hållit på så pass lång tid tyder bara på att han lägger ner mycket arbete på detaljer.

Fråga till skaparen;

Har du tänkt att göra en skin-template som vi som enbart gör skins kan leka med? smile.gif

Något ungefärligt release-datum/månad?

Du tänker helt rätt vettja! jag har gjort detaljer på saker som folk egentligen inte ens kommer att bry sig om... detta kommer att bli den sista 3d-modellen jag kommer att släppa sedan efter det slutar jag pga att jag har en massa annat för mig.. 3d intresset börjar försvinna...

1. Ja det kommer att finnas en skin template som det finns till ALLA mina andra 3d-modeller, det kommer även att finnas 2 body kit.

2. Inget spikat på när den släpps.

-----

RE:

Jag brukar aldrig kolla in i Moddingforumet, men av nån anledning fastnade jag för den här tråden som bumpats jättemånga gånger och Flinta, nästa gång jag ser en ny post i den här tråden klickar jag verkligen inte av den som "mark as read". Kämpa på! Det ser sanslöst bra ut redan vid de första bilderna! smile.gif

Du säger att du äger flera bilar, betyder det att du redan gått ut gymnasiet? Annars har du ett helt solklart MVG i AutoCAD redan innan du lämnat in första uppgiften. Keep up the good work! smile.gif

Tack för att du ger mig tid för att få göra färdigt den! tycker verkligen inte om att stressa. :P

Jepp, just nu äger jag 3 stycken volvo 244 :naughty: jag har ägt massa bilar de 2 senaste åren.. har fan börjat tappa räkningen xD Och ja, jag har slutat gymnasiet. är född -89 men tog studenten sommaren -09.. hade jag vetat att jag var intresserad av 3d lite tidigare hade jag nog valt ett gymnasium som sysslade med cad, för att få lära mig mer. hade mina idéer att bli designer till spel.. med specialitet för bilar :whistling:

istället blev det programmering media, media på real-gymnasiet i norrköping 3 år.

Jasså minsann? du tycker jag är så pass bra på 3d? det enda programmet jag kan bra är faktiskt zmodeler 2 xD och det är nog inte så populärt inom cad? vad vet jag?

Som sagt, denna bil kommer att bli den sista jag någonsin gör, iaf vad jag känner just nu då jag börjat bli less på att hålla på med 3d.. har ju ändå hållt på i 7 år :P men i början var man ju värsta n000ben hahahaha

-Flinta

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Då har man gjort inredningen för bagageutrymmet, satt i orginalratt, modifierat hela bottenplattan och ändrat hela bakre drivlinan så det ser lite mer realistiskt ut :) du kan ju jämföra underredet på denna bild med tidigare uppdateringar....

9b404969712590_1158372_0.gif

Redigerad av Flinta
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då har man gjort inredningen för bagageutrymmet, satt i orginalratt, modifierat hela bottenplattan och ändrat hela bakre drivlinan så det ser lite mer realistiskt ut ;) du kan ju jämföra underredet på denna bild med tidigare uppdateringar....

9b404969712590_1158372_0.gif

JAAAAAAA!! NU BÖRJAR DE SE FÄRDIGT UT JU :) hehe om jag får tillåtelse att göra om den till A-traktor sen (Men inte ladda upp den) så hade de vart snällt :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det tänkte jag ut för länge sedan ;) man ska kunna köpa add-on och nåt annat kit (troligtvis från plastoson) i WAA :w000t:

Hittade lite bilder på underrede till 740 igår, men lite mer skulle ju inte skada.... :w000t: så släng opp lite bilder vettja :)

Idag ska jag börja jobba lite smått med underredet... ;)

fan va nice att man köper de :o lite feeling ju ;) längtar något snuskigt till den e klar asså :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Skrivet (redigerad)

Ja då återstår som sagt var texturerna.. har inget internet hemma och enda tillgången till det jag har är på bibban. har inte en aning om hur jag ska flytta över texturer jag hittat på nätet som kan vara användbara till min stationära dator. har inte ens ett USB :whistling: lol

90ans baklysen ska bli ett "extra" och usa front får vi se hur jag ska lösa.. kan hända att jag gömmer dom bakom orginal fyrkantika strålkastarna.. ässch vi får se hur jag löser det för usa lyktorna är jävligt snygga.. men första tanken är att iaf få in den i spelet i orginal utförande, sen kommer tillbehören och kjolpaketen.

Och som sagt, inget spikat datum på när den släpps. Stressar inte! och nu denna vecka är jag på semester på Öland. :confused:

Redigerad av Flinta
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HÄFTIGT, jag som nu har en 740 uppskattar detta mer än något just nu, fyfaan vad häftigt :P

Joinade för dit arbete, och kanske hjälpa lite med texturna:

http://i39.tinypic.com/xbmyz8.png ,stereo

http://sv.tinypic.com/r/5cajx1/5 ,fläkt och tändningslås "bricka"

http://sv.tinypic.com/r/5cgjly/5 ,svart inrede :P

http://sv.tinypic.com/r/2ekrbxg/5 ,krom texture för t.ex topplocket, lister m.m

var så god :( , ifall det hjälper det vill säga... :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Har du hållt på med skiten i 2 år :( (nej är inte ett stort fan till 740)

Ja det har jag :lol: gick in på din profil nyss förresten.. fan bor du i kolmården? xD jag bor på andra sidan.. på vikbolandet ^^

Längtar jäkligt mkt, Hade gärna om jag fick lov att göra om den, typ sänka den, nya fälgar etc.

Men hoppas den blir klar snart :lol:

Kolla gärna in min 180sx eller min supra.. www.Eliaayz-garage.blogspot.com

Dom där modifieringarna kanske du kan få göra när jag ser vad du har gjort tidigare.. :( *länken funkar inte nåt vidare*

Joo då snart blir den nog klar, känns som om att den blir klar till sommaren.. har uv-mappat hela underredet med hela drivlinan och hela upphängningen, och så har jag mappat hela motorn :( motorn kommer glänsa mycket för jag älskar krom ^^ Snart kommer det en mall förresten för att göra texturer... ;)

Redigerad av Flinta
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom där modifieringarna kanske du kan få göra när jag ser vad du har gjort tidigare.. ;) *länken funkar inte nåt vidare*

Joo då snart blir den nog klar, känns som om att den blir klar till sommaren.. har uv-mappat hela underredet med hela drivlinan och hela upphängningen, och så har jag mappat hela motorn :) motorn kommer glänsa mycket för jag älskar krom ^^ Snart kommer det en mall förresten för att göra texturer... ;)

Jo, jag kom på att jag bytte adress. Nytt nickname ochså. Just nu jobbar jag på min alldeles egna supra single turbo från 95.

(Finns min s14 dära som jag gjorde om)

adress:

www.Tincheyy.blogspot.com

Supran kommer att bli upplagt så snart som möjligt. Är vid UV Mapping just nu :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...