Jump to content

Tråden där vi postar häftiga filmer, bilder, etc


Jacker
 Share

Recommended Posts

Stell syftar på att den uppenbarligen är fake...

Det är inte fejk! Katter äter allt möjligt, och deras magar är skapta till att klara av mer än våra.

Underligt att allt jag postar är fejk...

Och oavsett, bara för nått är fejk kan inte vara häftigt? poängen med tråden är att man skall posta som saker som man tycker är häftigt. Jag tycker inte denna är rolig, jag tycker den är häftig.

Och anses den ändå vara rolig får någon flytta den till humortråden...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte fejk! Katter äter allt möjligt, och deras magar är skapta till att klara av mer än våra.

Underligt att allt jag postar är fejk...

Om du fortfarande tror att Steve Jobs, på den tiden VD för Apple som då hade 75 miljarder dollar i tillgångar, skulle försöka finansiera iPad på brittiska DRAGON'S DEN, så förstår jag å andra sidan hur kattklippet kan verka legit för dig.

  • Gilla 9
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte fejk!

Det finns en hel del grafiska missar som visar hur fejk den är, Siana kan säkert komma med ett expertutlåtande men i tillexempel 01:04 till 01:06 när hörlurarna slår emot katten ser vi tydligt hur dåligt renderat det är, dessutom kan du se att katten "sväljer" hörlurarna genom en stängd mun och att hela kattens rörelse är mycket onaturlig och hackig.

För övrigt är bara tanken på att en katts mage skulle kunna nysta upp en såpass intrasslad sladd otroligt naiv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns många saker som visar på fel. När katten väl börjar äta så ser man att lurarna ser väldigt out of place ut, dom är typ ljusare än omgivningen.

Att ens katt mage helt magiskt kan trassla upp hörlurar sådär är bortom all sorts logik.

Innan det står vänta 24 timmar och han slår till lurarna i munnen ser det också oerhört dåligt renderat ut.

Även som Jazz nämnde, 01:04 till 01:06 är katten dåligt renderat med bakgrunden.

Dessutom, när han drar ut lurarna så är dom i munnen och helt magiskt utan att behöva dra igenom katten så flyger dom ut ur röven på den.

Dessutom om man tänker på hur skadligt det skulle vara att dra något som lurar igenom en katt utan att skada den, nja!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte helt säker på att ordet "renderad" betyder vad ni tror det betyder -- om något är dåligt renderat syftar man generellt på att 3Dn är dålig ( dåligt ljussatt, UV-mappad, texturerad osv) och jag är rätt säker på att det inte finns någon 3D i sekvensen.

Allt är gjort i comp är min gissning - m a o det är gjort genom flera tagningar som i efterhand kombinerats. Vissa av tagningarna har uppenbart varit belysta på annat sätt vilket sedan inte motmatchats vilket har gjort att svartpunkten inte sitter i vissa klipp, precis som ni notierat. Det syns tydligast i :42 där hörlurarnas svartpunkt är mycket lägre än allt annat i bild, till och med skuggor. Avslutningsklippet är också en kombination av flera tagningar där en av dem är katten som har blivit warpad. Relativt lätt att se att katten är maskad framför killen om man kollar på kattens svans. smile_1181703_0.gif

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Möjligt att ni har rätt. Det jag reagerade på var hur snabbt han drog dem igenom katten. Från munnen ner i magen genom tarmen och ut. Det verkar konstigt.

Men det kan ju stämma.

Ang. Steve Jobs är det inte så underligt. Han har kanske en produkt som ledningen inte tror på. Han finansierar det då med hjälp av dem. Alla förstår sig ju inte på oliktänkande/genier. Kan inte sätta sig in i hur de tänker.

Det har vi ju sett ett antal gånger genom historien...

Genier som först får cred efter sin död tex

Edit: titta bara på det här forumet och oliktänkande här...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Möjligt att ni har rätt. Det jag reagerade på var hur snabbt han drog dem igenom katten. Från munnen ner i magen genom tarmen och ut. Det verkar konstigt.

Men det kan ju stämma.

Ang. Steve Jobs är det inte så underligt. Han har kanske en produkt som ledningen inte tror på. Han finansierar det då med hjälp av dem. Alla förstår sig ju inte på oliktänkande/genier. Kan inte sätta sig in i hur de tänker.

Det har vi ju sett ett antal gånger genom historien...

Genier som först får cred efter sin död tex

Edit: titta bara på det här forumet och oliktänkande här...

Jag trodde faktiskt att du skämtade med Steve Jobs-klippet. Om jag får bidra med min åsikt igen -- jag kan sätta hela min karriär på att Steve Jobs är inklippt. Jag ser det direkt. Färgblödningen, de mjuka kanterna, de försvunna detaljerna som hår och glasögonkanter ibland... Han är utkeyad från iPad-presentationen från 2010.

BwuCxwV_1259994_0.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför då, den är ju häftig! Inte praktiskt, men coolt att knutar går upp pga kattens magmuskler.

Sluta för helvete.

Kommer inte ens möda mig att säga varför, nu när det har slösats en sida för du verkar vara den enda i världshistorien som tror på allt på internet (Du har ju uppenbarligen visat det med dina klipp som är UPPENBART fake.)

Kommer flytta dina inlägg så fort dom läggs upp i den här tråden hädanefter.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt klart fejk.

Men coolt hur man i teorin kan använda sig av Legogubbar...

Möjligt att en del av er sett denna, då den legat ute ett tag. Men för er som missat:

Ett brudpar får sig en överraskning. (fejk, pålagt ljud, tror det är Wyclef Jean som egentligen sjunger)

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt klart fejk.

Men coolt hur man i teorin kan använda sig av Legogubbar...

http://www.youtube.c...h?v=FQFX0yg62kc

Möjligt att en del av er sett denna, då den legat ute ett tag. Men för er som missat:

Ett brudpar får sig en överraskning. (fejk, pålagt ljud, tror det är Wyclef Jean som egentligen sjunger)

http://www.youtube.c...h?v=XYKwqj5QViQ

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt klart fejk.

§1.11 Respektera och följ moderatorernas beslut

Jag har bestämt att du helt enkelt inte får posta mer i denna tråden, tyvärr. Du har uppenbara problem med att ta till dig instruktioner, du skiter fullständigt i vad andra säger och beter dig som en jävla tvååring så fort någon säger emot dig.

Respekterar du inte detta så blir det ban igen för din del, detta gör jag bara för att slippa ditt jävla spammande på PSN på min fritid iväg från GTAsajten.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

§1.11 Respektera och följ moderatorernas beslut

Jag har bestämt att du helt enkelt inte får posta mer i denna tråden, tyvärr. Du har uppenbara problem med att ta till dig instruktioner, du skiter fullständigt i vad andra säger och beter dig som en jävla tvååring så fort någon säger emot dig.

Respekterar du inte detta så blir det ban igen för din del, detta gör jag bara för att slippa ditt jävla spammande på PSN på min fritid iväg från GTAsajten.

Haha nejdå inga problem med att följa instruktioner. Och har absolut inget problem med att låta bli med att posta i den här tråden fortsättningsvis. Så det kommer jag inte att göra fortsättningsvis.

Men det hade varit otroligt intressant hur du försvarar detta beslut utan att få det att låta som en häxjakt... Med tanke på att man i tråden skall posta häftiga filmer/bilder och att det är en otroligt difus beskrivning. Står inget om huruvida de häftiga grejerna inte får vara fejk, eller vem det är som skall avgöra om det är häftigt eller ej...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha nejdå inga problem med att följa instruktioner. Och har absolut inget problem med att låta bli med att posta i den här tråden fortsättningsvis. Så det kommer jag inte att göra fortsättningsvis.

Men det hade varit otroligt intressant hur du försvarar detta beslut utan att få det att låta som en häxjakt... Med tanke på att man i tråden skall posta häftiga filmer/bilder och att det är en otroligt difus beskrivning. Står inget om huruvida de häftiga grejerna inte får vara fejk, eller vem det är som skall avgöra om det är häftigt eller ej...

Det är du som tolkar den som difus. Alla andra verkar inte ha några som helst problem med att förstå innebörden, men som vanligt så är det du som "tolkar" allt på ditt vis, som du verkar göra i vilken tråd du än är i. Du kommer alltid med argumentet att DU tycker att det ska tolkas så, när sen 99% av alla andra tolkar det på det rätta sättet. För fan, rätta dig in i ledet för helvete, vi är inte på ett jävla dagis.

Du propsar även alltid på att detta allt är DITT forum och att du hängt här så länge, men med ditt praxis så har jag isf varit här i 2½ år långre än dig och således är det alltså mitt forum enligt ditt resonemang.

Du ska vara glad att du faktiskt får vara kvar, på samma basis som dibel, för det är i princip bara er två som vi om och om igen får in rapporteringar om. dibel för främlingsfientlighet och dig för allmänt trams och trollande.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Denssa var rätt häftiga tycker jag. Men eftersom jag är portad från "häftiga saker" tråden får jag lägga den här istället. Dessutom är ju denna givetvis fejad med... :P

Redigerad av Henkibojj
Inflyttat från Humortråden, där du också borde portas enligt samma praxis.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...