Jump to content

Kroppsmodifikations-tråden


Mordos
 Share

Recommended Posts

KROPPSMODIFIERINGAR

Trådmaterial var namnet, och det är precis vad som händer nu. En tråd. För materialet.

Alltid varit ett intresse för min del, då både min mor, min far och min bror är tatuerade. Min bror har piercingar, 90% av hans vänner har en piercing någonstans och ska snart fixa egna. Har du någon tatuering? Hål i örat eller i näsan? Kanske en gömd scarification som ingen har tidigare sett? Då är det här tråden för dig. Diskussioner om t.ex. varför man bör undvika piercingar, eller varför man bör skaffa. Kanske behöver hjälp med att komma på en design till en tatuering, eller är bara rent utav intresserad i kroppsmodifikationer.

--

Okej, så nu har jag tänkt lite och jag ska nog till 70% ta och fixa snakebites, mest för att reta gallfeber på min far - men även för att jag avskyr att bara se normal ut. Alternativ is the skit. Fast jag letar efter ordentliga studior för det - för jag vill inte ha något snekäppmongo skit som kommer se absolut förjävligt ut när det har läkt. Och tatueringar ska jag fixa när jag har fått jobb/om jag får jobb och har pengar att slänga på tatueringar. Då kommer jag absolut tatuera armarna fulla. Och åter till piercingar, om jag nu blir insatt i det här, och jag gillar mina snakebites så kommer det förmodligen bli någon typ av septum. Jag kommer bli oerhört lik min bror, men ändå..

Frågor? Diskussioner? Have at it.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ÅH!

Äntligen någon som gör en kroppsmodifierings-tråd, har gått och väntat på det länge. :)

Har ögonbrynspiercing just nu, lär fixa töjning till örat nu i augusti någongång när jag fått min lön.

Sen är jag grymt sugen på att göra snakebites, fast jag vet att jag inte skulle passa i det. Så liksom, det skiter sig rätt rejält. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En väldigt nära vän till familjen är insatt i piercingar, tatueringar och liknande (även annan kroppsmodifikation).

Han har läst på väldigt mycket och jobbat inom yrket.

Han skapade en sida vid namn bodymodification.någonting som väl vart ganska känd inom de kretsarna.

Jag är dock inte speciellt insatt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tatueringar kan höja coolhetsfaktorn på en människa väldigt mycket, men man har ju också sett vissa extremt fula. Jag har en polare som har en sol tatuerad runt naveln, det tycker jag är väldigt snyggt och lagom diskret. Att ha allt för synliga tatueringar verkar inte så taktiskt ifall man satsa på yrkeskarriärer där man inte bör väcka förutfattade meningar hos folk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ÅH!

Äntligen någon som gör en kroppsmodifierings-tråd, har gått och väntat på det länge. :o

Har ögonbrynspiercing just nu, lär fixa töjning till örat nu i augusti någongång när jag fått min lön.

Sen är jag grymt sugen på att göra snakebites, fast jag vet att jag inte skulle passa i det. Så liksom, det skiter sig rätt rejält. :)

Håh. :(

Hur många mm. är dina öron nu då? Och.. Egentligen borde jag ge tipset att inte bry sig om att bry sig att passa i det. Fast är man inte ful som mig bryr man sig förmodligen. :)

En väldigt nära vän till familjen är insatt i piercingar, tatueringar och liknande (även annan kroppsmodifikation).

Han har läst på väldigt mycket och jobbat inom yrket.

Han skapade en sida vid namn bodymodification.någonting som väl vart ganska känd inom de kretsarna.

Jag är dock inte speciellt insatt. :)

Åh, jag känner igen det där. Har den där nära vännen något namn?

Tatueringar kan höja coolhetsfaktorn på en människa väldigt mycket, men man har ju också sett vissa extremt fula. Jag har en polare som har en sol tatuerad runt naveln, det tycker jag är väldigt snyggt och lagom diskret. Att ha allt för synliga tatueringar verkar inte så taktiskt ifall man satsa på yrkeskarriärer där man inte bör väcka förutfattade meningar hos folk.

Sant, så sant. Jag har sett världens snyggaste tatueringar på en brud jag brukar snacka med ibland, men hennes polare har nog de gräsligaste tatueringarna jag någonsin sett. Ingenting flyter ihop eller något. Det gäller dock att veta vad som passar sin kropp. T.ex. som min kropp skulle passa bättre i färgade tatueringar för att jag är såpass blek och avskyr att sola. (hudcancer är inte coolt tycker jag.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ögonbrynspiercing just nu, lär fixa töjning till örat nu i augusti någongång när jag fått min lön.

Usch, nej!

Nästan alla piercingar och tatueringar tycker jag är snitsiga och jag kan förstå att folk vill ha dem, men det finns undantag. Sån där piercing under huden och töj har jag aldrig förstått mig på varför folk vill ha, det är bara att ta det för långt. Gör det inte! :)

Edit:

För egen del lär jag aldrig pierca mig; jag har velat ha en tatuering men jag skulle ha så svårt att bestämma mig för vad det skulle vara för motiv. Tribal är snyggt, men mainstream så det smäller om det.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, jag känner igen det där. Har den där nära vännen något namn?

Zingmark...

Markus, Zingmark. :)

Han är snäll, och han brukade kalla mig för korv när jag var mindre. :)

OT: En piercing är ingenting jag funderar på att skaffa, men däremot någon tatuering. En lagom stor på axeln, och kanske en i nacken / ryggen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håh. :o

Hur många mm. är dina öron nu då? Och.. Egentligen borde jag ge tipset att inte bry sig om att bry sig att passa i det. Fast är man inte ful som mig bryr man sig förmodligen. :)

Noll!

Men jag har redan töjnings spiralen (usch, jag vill sätta ihop dom där två orden), fast sen måste ju örat läka efter hålet också. Men det tar ju inga tider. :)

Jag vill ha ett hjärta tatuerat på högra handleden. Har ingen riktigt anledning till det, men jag tror det skulle vara rätt snyggt. Inget stort, utan bara ett litet. Typ.

Hm, personligen ogillar jag hjärtan som tatueringar. Fast du borde göra det om du vill. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har två hål i örat och mina flames. Funderat på piercingar i ansiktet, men nah, har vuxit ifrån allt som har med ansiktet att göra, även om jag tycker det är snyggt.

Ska fortsätta på tattueringarna, har många idéer som bollas fram och tillbaka, Det tråkiga är att min jobbarkompis verkar ha precis samma smak som mig, så nu efter semestern så hade han fyllt båda armarna med tattueringar jag gått och filat på i 3 års tid.. Känns lite B att göra i princip samma som honom nu bara för det.

Är också sugen på mer "exotiska" piercingar. Tycker det är jävligt hett med bröstpiercings, men då får det absolut inte vara med ring. Skulle inte heller säga nej till en ollonpiercing, frågan är bara vart man ska göra den. Vill inte ha en PA, finns dock snygga med stänger genom, är inte mycket för ringpiercingar överlag förutom i örat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tribal är snyggt, men mainstream så det smäller om det.

HÖBBLÖ

Gud, nej. Tribaler är det fulaste du kan sätta på din kropp. Det är så mainstream som du sade, men ALLA ser i princip exakt likadana ut. Fast din kropp - dina regler. :)

Noll!

Men jag har redan töjnings spiralen (usch, jag vill sätta ihop dom där två orden), fast sen måste ju örat läka efter hålet också. Men det tar ju inga tider. :)

Ah. Fast vad har du för planer med töjningarna då? Jag hoppas bara du inte gör en fjortistöjning. Då skulle jag mista all respekt för dig. D:

plz dont

Äh, jag är ful som det är. Fulare kommer jag bli med åren, så lika bra och testa om jag blir mycket fulare med ringar i. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, absolut ingen fjortistöjning på några millimeter, men jag vill inte ha för stort heller. 15mm. räcker för mig. :)

Tummen upp. Jag har funderat på töjningar också. Bara för att säga ännu mer fuck you till min far. Kanske inte lika mycket som min bror, men lite större än en fjortis töjning. : D

Mycket möjligt att man tatuerar sig, någon text lär det bli i så fall.

Do share!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...