Jump to content

GTA IV på PS3 eller 360


tobbehh
 Share

Recommended Posts

På 360 behöver man inte köra med bottgas, vilket underlättar när man vill köra lagligt. Gaystation 3 har nästan likadan kontroll som föregångaren.

Vet ine rikitgt vad du menar, men om du menar att bottgas är att man gasar med X (trycker X släpper X för att köra sakta) så har du delvis rätt. Men man kan ändra så att man gasar med R2 istället och då blir det som på X-BOX 360 eftesom R2 & L2 är triggerkappar (heter det så?) altså håller man ner R2 lite för att köra sakta :confused:

Redigerad av Ferrari
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
1. Inte mycket. Inte som är påtagligt märkbart iallafall. Det sägs att det är rikare färger på 360 medan det blir mer realistiskt på PS3. 360 har achievements, det har inte PS3 (även om Sony nyligen givit ut stöd för det).

2. PS3, sägs det.

3. PS3, eftersom jag har en sån. Jag har aldrig köpt 360, mest för att jag inte tål höga oljud från apparater och annat. Och nån jetmotor vill jag inte ha i mitt rum, det räcker med den dator jag har. Plus att jag gillar XMB-interfacet på PS3 eftersom jag redan har PSP.

4. Läs här:

Q: Vilken version är bäst? PS3 eller Xbox 360?

A: Skillnaderna är ganska små. PS3 sägs vara mer "realistiska färger" på, medan de är mer färgsprakande i 360-versionen. PS3 har kortare laddningstider (de facto!). 360 har å andra sidan sina Achievements och nedladdningsbara episoder. PS3 har färre problem med popups och aliasing, men skillnaden är inte jättestor. De båda versionerna är väldigt lika varandra.

Q: Så vilken version ska jag skaffa?

A: Döm själv av ovanstående svar, men det viktigaste är vilken konsol du föredrar och framförallt vad dina kompisar kommer skaffa. Det är inte kul att sitta där med kortare laddningstider eller möjlighet till Achievements om du inte kommer kunna spela GTA IV online med dina polare. Skaffa den version du vill spela online med dina kompisar, helt enkelt.

Hmmm.. det är väll inte kortare laddningstider på Ps3:an? På Xbox360 i början när man startar spelet så visas Rockstar loggan sen visas det olika bilder, på xbox kommer det upp 3 bilder men på ps3 är det 4 eller 5 bilder.. kommer inte ihåg riktigt va ett tag sen jag spelade det på kompisens ps3. annars om man laddar en save så märker jag ingen skillnad alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmmm.. det är väll inte kortare laddningstider på Ps3:an? På Xbox360 i början när man startar spelet så visas Rockstar loggan sen visas det olika bilder, på xbox kommer det upp 3 bilder men på ps3 är det 4 eller 5 bilder.. kommer inte ihåg riktigt va ett tag sen jag spelade det på kompisens ps3. annars om man laddar en save så märker jag ingen skillnad alls.

Det finns ju mer laddningar än bara saves tex när du ska joina online game så behöver ju konsolen ladda och där går det fortare för ett ps3 än en xbox

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min bror har GTA IV på Xbox 360, jag har det på Playstation 3.

GTA är snyggare på PS3, det är 'mjukare', alltså skuggor, kanter, etc.

(HDTV på både 360 och PS3.)

Jag har inte jämfört laddnings tiderna, men det spelar ingen roll i mitt tycke. För långa är de inte.

Jag är glad över att jag köpte det på PS3, och inte Xbox 360. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Xbox 360: Nästan exakt 60 sekunder.

PS3: 1m 27s

OBS! Ska dock tillägga att på PS3, så laddade den min save som jag har klarat ut det med.

På 360:t har jag bara kört typ, 5 uppdrag eller något.

Syftar på att på PS3 har den mer att ladda, än på 360.

Jag har inte tid att göra det 'rättvist' just nu, men jag kan fixa det när jag har tid.

Ganska onödigt att jämföra, då det är orättvist. :o

Postar en edit på detta inlägg senare. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...