Jump to content

GTA IV på PS3 eller 360


tobbehh
 Share

Recommended Posts

För att vara lite opartisk så visade GameTrailers video att PS3:an hade samma problem som PS2 hade med de övriga GTA-spelen. Alltså att vissa byggnader/föremål försvinner om man rör sig snabbt och så vidare. Det var dessuto mycket mörkare, blurrigare och svårare att se detaljer på PS3. Har själv aldrig spelat det på PS3 men denna information tog jag från GameTrailers och jag förutsätter att de inte modifierar sina videos för att folk ska gilla 360 bättre...

Cyper: PlayStation 3 är väl bra mycket större och tyngre än Xbox 360?

Redigerad av Gasoline Kiss
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar på att köpa PS3 eller 360.

1.Vad e skillnaden på att spela GTA på PS3 och på 360?

2. På vilken konsol flyter spelet på bättre?

3. På vilken konsol föredrar ni att spela spelet på? :D

4. Vilken konsol e GTA bättre påå? :)

1. Inte mycket. Inte som är påtagligt märkbart iallafall. Det sägs att det är rikare färger på 360 medan det blir mer realistiskt på PS3. 360 har achievements, det har inte PS3 (även om Sony nyligen givit ut stöd för det).

2. PS3, sägs det.

3. PS3, eftersom jag har en sån. Jag har aldrig köpt 360, mest för att jag inte tål höga oljud från apparater och annat. Och nån jetmotor vill jag inte ha i mitt rum, det räcker med den dator jag har. Plus att jag gillar XMB-interfacet på PS3 eftersom jag redan har PSP.

4. Läs här:

Q: Vilken version är bäst? PS3 eller Xbox 360?

A: Skillnaderna är ganska små. PS3 sägs vara mer "realistiska färger" på, medan de är mer färgsprakande i 360-versionen. PS3 har kortare laddningstider (de facto!). 360 har å andra sidan sina Achievements och nedladdningsbara episoder. PS3 har färre problem med popups och aliasing, men skillnaden är inte jättestor. De båda versionerna är väldigt lika varandra.

Q: Så vilken version ska jag skaffa?

A: Döm själv av ovanstående svar, men det viktigaste är vilken konsol du föredrar och framförallt vad dina kompisar kommer skaffa. Det är inte kul att sitta där med kortare laddningstider eller möjlighet till Achievements om du inte kommer kunna spela GTA IV online med dina polare. Skaffa den version du vill spela online med dina kompisar, helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1.PS3

2.PS3

3.PS3

4.PS3

Okej.

Har ej spelat på Fläskbox 360kg, men har för mig att det är färggladare på Fläsket.

Fanboy. Ps3 är större och väger mer. Du äger dig själv.

Du kanske menar ''SHITBOX''? :D

Shitbox i din mamma.

1. Inte mycket. Inte som är påtagligt märkbart iallafall. Det sägs att det är rikare färger på 360 medan det blir mer realistiskt på PS3. 360 har achievements, det har inte PS3 (även om Sony nyligen givit ut stöd för det).

2. PS3, sägs det.

3. PS3, eftersom jag har en sån. Jag har aldrig köpt 360, mest för att jag inte tål höga oljud från apparater och annat. Och nån jetmotor vill jag inte ha i mitt rum, det räcker med den dator jag har. Plus att jag gillar XMB-interfacet på PS3 eftersom jag redan har PSP.

4. Läs här:

Q: Vilken version är bäst? PS3 eller Xbox 360?

A: Skillnaderna är ganska små. PS3 sägs vara mer "realistiska färger" på, medan de är mer färgsprakande i 360-versionen. PS3 har kortare laddningstider (de facto!). 360 har å andra sidan sina Achievements och nedladdningsbara episoder. PS3 har färre problem med popups och aliasing, men skillnaden är inte jättestor. De båda versionerna är väldigt lika varandra.

Q: Så vilken version ska jag skaffa?

A: Döm själv av ovanstående svar, men det viktigaste är vilken konsol du föredrar och framförallt vad dina kompisar kommer skaffa. Det är inte kul att sitta där med kortare laddningstider eller möjlighet till Achievements om du inte kommer kunna spela GTA IV online med dina polare. Skaffa den version du vill spela online med dina kompisar, helt enkelt.

Precis som du säger är 360 lite färgladare, Ps3 har enligt mig mycket tråkigare färger, får inte staden lika levande på något sätt. (Ja, jag har spelat på båda konsollerna.) Och angående popups är 360 inte farligt alls, kan få en popup ibland när du kör hiskligt fort, tillexempel med en motorcykel. Fast det har faktiskt aldrig hänt mig och jag har spelat spelet igenom spelet nästan två gånger snart. :)

Och laddningstiderna är absolut ingen stor skillnad, skiljer inte mer än på ett par sekunder vad jag märkt iallafall.

Det är ju helt klart en smaksak, men eftersom att 360 versionen får mer episoder skulle jag personligen välja det. Och konsollen låter inte som en jetmotor, Henki. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis som du säger är 360 lite färgladare, Ps3 har enligt mig mycket tråkigare färger, får inte staden lika levande på något sätt. (Ja, jag har spelat på båda konsollerna.) Och angående popups är 360 inte farligt alls, kan få en popup ibland när du kör hiskligt fort, tillexempel med en motorcykel. Fast det har faktiskt aldrig hänt mig och jag har spelat spelet igenom spelet nästan två gånger snart. :D

Och laddningstiderna är absolut ingen stor skillnad, skiljer inte mer än på ett par sekunder vad jag märkt iallafall.

Det är ju helt klart en smaksak, men eftersom att 360 versionen får mer episoder skulle jag personligen välja det. Och konsollen låter inte som en jetmotor, Henki. :)

Ok, jag vet ju inte så mycket om just IV på 360 eftersom jag aldrig kört det. Den där informationen är sedan mitten av april, så den är väl kanske inte riktigt korrekt. Men jag står fast vid att 360 låter fruktansvärt mycket, åtminstone alla gånger jag suttit vid en. Å andra sidan är det mest hos min kompis som skaffade den på releasedagen av Xbox 360 (eller nån gång omkring den tiden) och sen dess har den skickats in till reparation sju gånger. Antingen låter alla så mycket, eller bara hans. Det är åtminstone inte bara jag som tycker att 360 låter väldigt mycket.

PS3 kan också låta mycket förresten, det erkänner jag. Men det är mest när den jobbar med att skala upp en DVD till 1080p, det blir tungt för chippen och då går fläkten på högsta varv. Men när man spelar är den oftast knäpptyst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej.

Fanboy. Ps3 är större och väger mer. Du äger dig själv.

Shitbox i din mamma.

Precis som du säger är 360 lite färgladare, Ps3 har enligt mig mycket tråkigare färger, får inte staden lika levande på något sätt. (Ja, jag har spelat på båda konsollerna.) Och angående popups är 360 inte farligt alls, kan få en popup ibland när du kör hiskligt fort, tillexempel med en motorcykel. Fast det har faktiskt aldrig hänt mig och jag har spelat spelet igenom spelet nästan två gånger snart. >_<

Och laddningstiderna är absolut ingen stor skillnad, skiljer inte mer än på ett par sekunder vad jag märkt iallafall.

Det är ju helt klart en smaksak, men eftersom att 360 versionen får mer episoder skulle jag personligen välja det. Och konsollen låter inte som en jetmotor, Henki. ^_^

Haha, fanboy? Jag skiter fullständigt i om PS3 är större och väger mer än Fläskbox.

Jag sa att en av skillnaderna är att det är färgladare på Fläskbox. Det är ett faktum.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det hör inte till tråden, men det där med fanboys och att tagga köparen till att köpa samma maskin som du själv har är ju bara fånigt. Det är ju bättre om han köper en PS3, konkurens mellan företagen är ju nyttigt för oss konsumtenter!

Så om din kompis frågar dig om han ska köpa PS3 eller 360 och du själv äger en 360, säger du då "ta en PS3 för konkurrens är bra!"?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...