Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Är adminforumets nuvarande namn hemligt?

Är det gamla namnet också hemligt, eller kan man få reda på det? :)

...skulle jag istället frågat i adminforumet kanske? :)

Varför skulle det vara hemligt?

Admin/Modforum: Olympen, Keep Out! Gods Only!

Testforum: Moderatorakademin, Träningsforum för moderatorer. Testa dina färdigheter här!

Subforum för Admins: Old Stuff, Forumet för gamla admintrådar

Från första början fanns bara ett forum som hette just Adminforumet, Bara för Admins, håll er borta!

När ni tillsattes så tillkom erat NYPD forum, strax därefter bytte Adminforumet namn till Olympen. När Umberto och Loungen öppnades flyttades NYPD och Olympen ihop, Moderatorakademin öppnades och alla gamla Admintrådar flyttades till Old Stuff.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför skulle det vara hemligt?

Well, jag sökte på Olympen och hittade inga poster över huvud taget som handlade om adminforumet. Då antog jag att det var hemligt.

NYPD bytte namn till LCPD ungefär samtidigt som vi IV-moderatorer blev GTA-moderatorer. När Loungen öppnade försvann LCPD och flyttades som sagt till Olympen. Märkligt nog har inte min hjärna sprängts än, men den kanske skulle göra det om man tittade in i Old Stuff? :)

Moderatorakademin tycker jag är bra jäkla onödig, och jag PMade H och frågade vad det var bra för. Han sa ungefär att det skulle användas mer i framtiden, för nu finns det ju inte mycket där.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har upptäkt att det är väldigt praktiskt att skicka gratis sms från datorn. Det finns en hel uppsjö av dessa leveratörer och jag undrar vilka som är bäst, som ni kanske använder. Fördelar och nackdelar.

Fungerar min signatur för er? brukar krånga ibland.

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har upptäkt att det är väldigt praktiskt att skicka gratis sms från datorn. Det finns en hel uppsjö av dessa leveratörer och jag undrar vilka som är bäst, som ni kanske använder. Fördelar och nackdelar.

Fungerar min signatur för er? brukar krånga ibland.

Jag använder www.gratissms.se och www.smsutopia.com dagligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har upptäkt att det är väldigt praktiskt att skicka gratis sms från datorn. Det finns en hel uppsjö av dessa leveratörer och jag undrar vilka som är bäst, som ni kanske använder. Fördelar och nackdelar.

Fungerar min signatur för er? brukar krånga ibland.

Har du telenor kan du regga dig på deras hemsida och skicka 30 gratis sms per månad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag använder www.gratissms.se och www.smsutopia.com dagligen.

Reggat mig på båda nu, och det varkar fungera bra men varför fick jag detta och vad betyder den?

Välkommen till SMSUtopia Du har nu fått en tilldelning på 20 sms per dag. Avanmälan SMSUTOPIA STOP till 72320. Max 3x25?kr/mån, och max 200 sms totalt. Mvh SMSUtopiana.com

Vad menar de med: Max 3x25?kr/mån, och max 200 sms totalt.????

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Reggat mig på båda nu, och det varkar fungera bra men varför fick jag detta och vad betyder den?

Välkommen till SMSUtopia Du har nu fått en tilldelning på 20 sms per dag. Avanmälan SMSUTOPIA STOP till 72320. Max 3x25?kr/mån, och max 200 sms totalt. Mvh SMSUtopiana.com

Vad menar de med: Max 3x25?kr/mån, och max 200 sms totalt.????

Yikes, jag vet inte. En vän sa att det var gratis så .. öh .. men .. shit. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yikes, jag vet inte. En vän sa att det var gratis så .. öh .. men .. shit. :)

Hittade detta: --------------------------

Som medlem på SMSUtopia accepterar du att få 3 informationsmeddelanden via SMS varje månad. Maximalt pris per SMS är 25 kronor. Ditt medlemskap är löpande, och förnyas automatiskt i perioder om 10 dagar tills du själv säger upp avtalet.

verkar konstigt

Umb, sorry

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Today's top 20 posters", räknar den de senaste 24 timmarna oavsett klockslag eller slår den om till noll vid tolvskiftet?

Sekunden du registrerar dig så startar räknaren och resettas sedan var 24:e timme, är jag rätt säker på. Väldigt korkat system som borde ändras.

Fiskaren bestämde sig iaf för att ta reda på om så var fallet. :D

:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lagg -.- kan jag inte ta bort mina dubbelposts?

Nope. Admins och globala moderatorer kan göra det. Vi avdelningsmoderatorer kan bara göra det med våra egna poster (plus alla andras poster i de avdelningar vi är tillsatta, förstås). En lite märklig grej är att trådar jag startar i icke-GTA-forumen kan jag låsa och till och med ta bort. Skumt, men jag klagar inte :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om en fluga sätter sig på något ätbart, till exempel osten på frukostbordet, så verkar den kunna sitta där hur länge som helst om man inte viftar bort den. Sitter den bara och slappar eller käkar den konstant under den tiden?

Ptja, jag har ju observerat husflugors beteende ett antal gånger och jag är helt säker på att de sitter och smider ondsinta planer och hittar på jäkelskap. Jag menar, man ser ju hur de gnuggar sina hmm.. "händer" och hur de vrider på huvudet och har sig. De har knappast rent mjöl i påsen, that's for damn sure. :)

Nä, men borde inte biolog-Henki borde kunna svara på den här frågan? :D

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...