Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Alltså, Kingdom of Heaven - Salahadin låter vid ett tillfälle i filmens gång sina fienden smaka på färsk is, precis innan han hugger huvudet av dem båda två (detta är innan Salahadin anfaller Jerusalem).

Hur var det möjligt? Att transportera ut is i behållare som tål det under medeltiden?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, Kingdom of Heaven - Salahadin låter vid ett tillfälle i filmens gång sina fienden smaka på färsk is, precis innan han hugger huvudet av dem båda två (detta är innan Salahadin anfaller Jerusalem).

Hur var det möjligt? Att transportera ut is i behållare som tål det under medeltiden?

Har inte sett filmen så jag vet inte exakt vad du pratar om, men det är väl inte omöjligt? Frågan är istället var nånstans i öknen man får tag på is. Att transportera det ska väl inte vara så svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På IMDb när man läser i en tråd är alla svar numera alla replys minimerade så man måste klicka upp var för sig för att se dem, gäller detta bara mig/finns det någon knapp som fixar så att det blir som förut?

http://i283.photobucket.com/albums/kk293/b...tt/imdgbsfd.jpg

Om du loggar in så kan du välja hur det ska se ut. Antingen individuellt när du går in i varje tråd då det står "View: thread|flat|inline|nested" eller så kan du gå in i din profil och välja default på flat så blir det som "vanligt".

Hur var det möjligt? Att transportera ut is i behållare som tål det under medeltiden?

Man brukade innan man uppfunnit frysen lagra isen under jord eller under ett tjockt halmtäcke, isoleringen var såpass bra att den höll sig frusen under sommaren. Jag antar att de kunde använd en liknande metod för att transportera och lagra is i öknen. Till exempel en stor vagn med halm.

Redigerad av GTA3 freak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns bara den, sorry.

Får be en polare göra det på dig, bara till att använda en kanyl. Se till att den är 100% ren bara.(!!!)

Eller så gör det själv. =)

Eh. Jag tänker inte låta något käppmongo sätta sig och göra snakebites på mig. Då kan jag lika gärna dra till India och få det snett och tjorvigt. D:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eh. Jag tänker inte låta något käppmongo sätta sig och göra snakebites på mig. Då kan jag lika gärna dra till India och få det snett och tjorvigt. D:

637372216_a16d1f540f_o_1035012_0.jpg

Nä, det är kanske bättre att sticka dit. Hur dåliga kan de vara?

Hade det bara varit ögonbrynet eller så, så hade man kunnat göra det själv.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är det nog. India ligger jätte nära mcdonalds

Inda har fått tre positiva omdömen. De skall vara okej. =)

Fast även snackat med en brud som har fått blivit erbjuden gratis ny piercing av andra studios i Göteborg, för hennes var så skeva och rent åt helvete. Det är det jag fruktar över. :/

Nä, har för mig att det ska finnas en mitt emellan India och McDonalds. confused0006_853228_1.gif

Eller i alla fall i närheten.

Annars: http://hitta.se/SearchMixed.aspx?vad=pierc...var=%f6stersund

Hmm. Jag ska in till Östersund på måndag, så jag får väl dra förbi och kika.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast även snackat med en brud som har fått blivit erbjuden gratis ny piercing av andra studios i Göteborg, för hennes var så skeva och rent åt helvete. Det är det jag fruktar över. :/

Jo men det behöver inte vara deras fel. Kroppen försöker ofta stöta ut främmande föremål. Det hände mig när jag hade hål i ögonbrynet första gången. Ringen satt mer och mer snett.

Någon som vet om Anders Eklund har fått något straff än?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är adminforumets nuvarande namn hemligt?

Är det gamla namnet också hemligt, eller kan man få reda på det? :)

...skulle jag istället frågat i adminforumet kanske? :(

Inte för att jag kan svara på frågan men jag antar det eftersom det ligger så mycket dödlig information i det så hjärnan sprängs bara man hör namnet på det.

:w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...