Jump to content

Story completed *SPOILER*


gta_johan
 Share

Recommended Posts

Jag gjorde den, av misstag (spelar förövrigt om storyn så att jag kan rätta till felet).

Anyway... man kräver då hämnd på Dimitri och ger sig av till ett lager längst ut på Alderney där man skjuter och dödar Dimitris hejdukar. När man har klarat sig tillräckligt lånt kommer en cutscene där Dimitri skjuter Jimmy och man fortsätter jaga honom upp på taket. En hellikopter lyfter och man hinner precis hoppa så att man tar tag i stället men trillar pga. turbulensen. Hellikpotern avfyrar en missil och om du hinner undvika den kan du ta dig ombord på en båt.

Med båtens hjälp jagar du hellikoptern fram tills att Little Jacob plockar upp dig med en Anthila... nånting (polishellikoptern med kulspruter) och du kommer tillsist kunna skjuta ner Dimitri över Happynesstatyn och det andra vet ni ju.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gjorde den, av misstag (spelar förövrigt om storyn så att jag kan rätta till felet).

Anyway... man kräver då hämnd på Dimitri och ger sig av till ett lager längst ut på Alderney där man skjuter och dödar Dimitris hejdukar. När man har klarat sig tillräckligt lånt kommer en cutscene där Dimitri skjuter Jimmy och man fortsätter jaga honom upp på taket. En hellikopter lyfter och man hinner precis hoppa så att man tar tag i stället men trillar pga. turbulensen. Hellikpotern avfyrar en missil och om du hinner undvika den kan du ta dig ombord på en båt.

Med båtens hjälp jagar du hellikoptern fram tills att Little Jacob plockar upp dig med en Anthila... nånting (polishellikoptern med kulspruter) och du kommer tillsist kunna skjuta ner Dimitri över Happynesstatyn och det andra vet ni ju.

Jag fick ett annat slut fast jag valde att göra som du

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...
  • 7 months later...

okej här kommer ett litet trådlyft men de får ni ta..

Precis spelat klart.. blev lite sne att roman dog.. var ju jävligt behändigt att kunna ringa efter taxi.. Så jag undrar om det finns någon trainer eller dylikt för att hoppa tillbaka ett par uppdrag eller finns det något annat sätt att få spela om och välja att inte göra dealen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

okej här kommer ett litet trådlyft men de får ni ta..

Precis spelat klart.. blev lite sne att roman dog.. var ju jävligt behändigt att kunna ringa efter taxi.. Så jag undrar om det finns någon trainer eller dylikt för att hoppa tillbaka ett par uppdrag eller finns det något annat sätt att få spela om och välja att inte göra dealen?

MEN KAN NI LÄRA ER ATT SPOILERTAGGA JÄVLA HOROR.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

okej här kommer ett litet trådlyft men de får ni ta..

Precis spelat klart.. blev lite sne att roman dog.. var ju jävligt behändigt att kunna ringa efter taxi.. Så jag undrar om det finns någon trainer eller dylikt för att hoppa tillbaka ett par uppdrag eller finns det något annat sätt att få spela om och välja att inte göra dealen?

SPOILA DÅ FÖR I HELVETE! Ska inte ha hela jävla spelet sunder spoilat för spoiler horor inte kan använda spoiler taggen! Ja jag blir så jävla irriterad när dom fan inte kan använda spoilertag!

Redigerad av Agent.47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

trodde folk hade vuxit ifrån fjortisbeteendet men där hade jag visst fel.. sorgligt dethär..

Kan man inte räkna ut med röven att en tråd som heter STORY COMPLETED *SPOILER* innehåller just SPOILERS så behöver man nog kalibrera om lite i hjärnkontoret

Redigerad av SuperSwede
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men för i helvete, tråden heter ju Story Completed *SPOILER* Finns det inte en enda jävel som kan läsa?

Snälla..

Problemet med en titel som innehåller "Spoilervarning" är att den är ospecifik. Du kan ha klarat nästan hela spelet och känna dig säker på att det någon frågar om har varit. Om en topic heter "Hjälp med storyn!!! *SPOILERS*" så kan den lika väl innehålla något utav de tidigare uppdragen som något utav de sista. Den här topicen heter visserligen Story Completed, men GTA IV har två olika slut. Du kan ha klarat ut spelet och ändå inte veta det andra slutet. Då lurar topicens titel dig och du döööör.

Spoilertags finns av en anledning, använd dem!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ord, min kopia är mycket hundörad! Sällan har jag lärt mig så mycket av en bok.

---

A-hem, bortsett från ett vapen av något slag skulle jag inte gå någonstans utan min kamera, och ett stadigt teleobjektiv. Visst, ur överlevnadssynpunkt kanske det inte är världens bästa idé, men jag är jag, och en zombiepandemi är inte direkt något man vill missa att dokumentera.

§1. All text som du vet är känslig information MÅSTE du spoilertagga, förutsatt att man inte redan vet med sig att tråden kommer innehålla spoilers när man går in i den.

§2. Startar du en ny tråd som du vet kommer innehålla spoilers, skriv "Varning: Innehåller spoilers!" eller motsvarande i Topic Description.

Grundprincip: Saker som är avgörande för storyn borde du spoilertagga, men du måste inte eftersom vi inte längre tilldelar varningar. Man måste kunna få diskutera stora saker ur storyn nu såhär långt efter spelsläppet utan att behöva sätta spoilervarningar och tags överallt, men var ändå försiktig när du skriver inlägg och startar trådar av ren hänsyn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MEN KAN NI LÄRA ER ATT SPOILERTAGGA JÄVLA HOROR.
SPOILA DÅ FÖR I HELVETE! Ska inte ha hela jävla spelet sunder spoilat för spoiler horor inte kan använda spoiler taggen! Ja jag blir så jävla irriterad när dom fan inte kan använda spoilertag!

Fel.

Jag dömer till trenne herrars fördel:

Förlåt att DU läste i en tråd som har SPOILER i topicen..

pucko

trodde folk hade vuxit ifrån fjortisbeteendet men där hade jag visst fel.. sorgligt dethär..

Kan man inte räkna ut med röven att en tråd som heter STORY COMPLETED *SPOILER* innehåller just SPOILERS så behöver man nog kalibrera om lite i hjärnkontoret

Men för i helvete, tråden heter ju Story Completed *SPOILER* Finns det inte en enda jävel som kan läsa?

Snälla..

...eftersom det finns justerade regler för det här:

Regler:

OBS! UPPDATERAT!

§1. All text som du vet är känslig information MÅSTE du spoilertagga, förutsatt att man inte redan vet med sig att tråden kommer innehålla spoilers när man går in i den.

§2. Startar du en ny tråd som du vet kommer innehålla spoilers, skriv "Varning: Innehåller spoilers!" eller motsvarande i Topic Description.

§3. När du startar en tråd där du t.ex vill ha hjälp med ett uppdrag, skriv uppdragets namn i Topic Title. Även här bör du skriva "Varning! Innehåller spoilers!", eller motsvarande i Topic Description om uppdraget är avgörande för storyn.

En trådtitlel som "HJÄLP MIG!!1" är absolut inte tillräcklig, och dessa trådar kommer inte godkännas.

§4. Trots att du skrivit uppdragets namn och varnat för spoiler i trådtiteln, ska du ändå spoilermarkera din text i inlägget om den innehåller saker såsom "Hej, jag har just dödat X och ska nu...", eller andra spoilers. Trådtiteln är en fingervisning om hur långt du kommit i spelet när du ber om hjälp, och klassas i sig inte som en duglig spoilermarkering.

Vid upprepat brytande mot dessa regler kommer varningar tilldelas, och riktigt stora spoilers (spelslut, vilka karaktärer som dör etc.) som inte taggats kommer att ge omedelbar varning.

Kom ihåg: Spoilertagga hellre en gång för mycket än en gång för lite!

I början kommer vi vara stränga med dessa regler, men vartefter tiden går och fler personer klarar ut spelet kommer vi lätta på tyglarna.

Grundprincip: Saker som är avgörande för storyn borde du spoilertagga, men du måste inte eftersom vi inte längre tilldelar varningar. Man måste kunna få diskutera stora saker ur storyn nu såhär långt efter spelsläppet utan att behöva sätta spoilervarningar och tags överallt, men var ändå försiktig när du skriver inlägg och startar trådar av ren hänsyn.

Ni har haft 410 respektive 195 dagar på er att klara storyn, beroende på om ni spelar på konsol eller PC, och vi (jag och Whoopee) justerade reglerna den 21:a mars i år. När ska man börja diskutera storyslut fritt enligt er? Tråden har trots allt *SPOILER* i trådtiteln och SuperSwede har full rätt att skriva ett sånt inlägg.

Trådbump - ursäktad i och med att han vet om det och dessutom bidrar med nåt vettigt

Spoiler om spelslutet - ursäktad i och med trådtiteln
PLUS
§1
PLUS
§2
PLUS
"Grundprincip".

Det finns inte ett skit ni kan gnälla på, trådtiteln borde ju ge stora varningssignaler redan där. Skyll er själva.

Spoilertags finns av en anledning, använd dem!

Sant, men man kan inte begära allt hur länge som helst. Det vore absurt om jag skulle ge varning för någon som spoilar första banan i GTA 2. Efter ett år tycker både jag och Whoopee att det är fullt tillåtet att skriva spoilers utan tags - här fanns ju tagsen redan i titel så det finns inte mycket att gnälla över. Visst, av ren hänsyn kan man ju tagga, men att böla när man dumdristigt nog går in i en tråd med *SPOILER* i titeln är ju bara tragiskt.

Men nu får ni väl ta och ge er. Ni beter som småungar. Vissa kan glömma att använda spoiler, så ge er inte på andra utan att veta exakt hur det ligger till. Eller så kan det även vara för att andra inte tänker efter. Sluta upp med svordomar!

Svordomarna är det enda som är fel i den här tråden. Om det är något man ska anmärka på så är det ju dem.

ON TOPIC:

okej här kommer ett litet trådlyft men de får ni ta..

Precis spelat klart.. blev lite sne att roman dog.. var ju jävligt behändigt att kunna ringa efter taxi.. Så jag undrar om det finns någon trainer eller dylikt för att hoppa tillbaka ett par uppdrag eller finns det något annat sätt att få spela om och välja att inte göra dealen?

Jag känner inte till nån trainer, men så spelar jag inte på PC heller.

Redigerad av Henkibojj
Däremot är ju VaXXoRs quote ganska off...
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sluta nu. Du borde få varningar för svordomar som är förbjudet här. Jag hoppas att du vet bättre än att hoppa på andra. Visst finns det en regel för att använda spoiler, men vissa kan glömma som sagt. Och bara för att man glömmer det, kan man i alla fall bara påpeka UTAN SVORDOMAR!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sluta nu. Du borde få varningar för svordomar som är förbjudet här. Jag hoppas att du vet bättre än att hoppa på andra. Visst finns det en regel för att använda spoiler, men vissa kan glömma som sagt. Och bara för att man glömmer det, kan man i alla fall bara påpeka UTAN SVORDOMAR!

Men helt jävla ärligt, vi går inte i tvåan på lågstadiet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...