Jump to content

Beat this!


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

:confused: Beat this - AKA Skryttråden :doh:

Det här är en tråd/lekidé jag haft länge som går ut på att man lägger upp en bild eller allra helst en video på något man tycker man är duktig på, och så utmanar man andra att överträffa sin video. Det kan handla om allt från att man är bra på sport, musikinstrument, spel eller Rubiks Kub till alla möjliga saker som att stå på händer eller varför inte ha längst tånaglar.

Reglerna är som följer:

§1. Inga jätteoseriösa inlägg, till exempel "jag har 25 cm dase, här är en video".

§2. Flera utmaningar kan vara aktuella samtidigt - någon "hatt" finns inte.

§3. Alla som vill får ställa upp och försöka överträffa de videos folk lagt upp. Utmaningar är alltså inte riktade till någon speciell person.

§4. Det finns egentligen ingen vinnare, det är mest en finare form av "e-penismätartråd" för att visa "det här är jag duktig på, ge mig creds", samtidigt som det lär bli väldigt roligt att försöka klå andra medlemmars prestationer.

(Om det utvecklas till någon form av tävling vore en slutpoll med de tio häftigaste videoklippen alternativt "vem-är-bäst-av-dessa-fem-på-att-[***]" en tillfredsställande final ;) )

_____________

Det är egentligen inte tänkt att man ska ladda upp en himla massa videoklipp på en gång (även om det är fullt tillåtet), men för att rivstarta tråden lägger jag nu upp åtta utmaningar jag vill se folk klara av eller överträffa. Det jag är duktig på är bland annat akrobatik - kullerbyttor och shit. Jag skulle vilja se någon eller några här lägga upp videos på när de klarar av en eller flera (gärna alla!) av mina videos nedan. Är du duktig på nåt annat och vill utmana andra? Varsågod, lägg upp en video!

(Filmerna skulle egentligen läggas upp på Youtube men det var värdelös framerate så det blev Photobucket.)

Videoklippen är rangordnade efter svårighetsgrad.

#1 - Stå på händer. Lätt som en plätt, när man väl kan det. Många törs inte gå upp helt och lyckas aldrig komma upp på händer, men slå gärna över. Det är ingen fara, har man gräs eller sand att landa på är det svårt att skada sig.

#2 - Gå på händer. Lite knepigare, jag använder en teknik som går ut på att bli "framtung" så att man helt enkelt måste gå framåt. Fäll över benen så klarar du det lätt.

#3 - Gå på händer och vända. Samma som att gå på händer men det visar att man har mer kontroll och att man kan det mycket bättre än att bara ta sig framåt.

#4 - Handvolt. Enklare än det ser ut, släng dig bara framåt och ta emot med handen. Vips, så har du slagit runt. Däremot kan det krävas övning för att få det att se snyggt ut.

#5 - Tricking. Hjulningar, kullerbyttor, stå på händer, gå på händer, resa sig upp på händer efter en kulllerbytta, med mera. Allmän akrobatik helt enkelt som visar att du klarar av alla fyra ovan utan problem eller ansträngning. (Där det är 1:11 kvar ser jag att jag slår i luften som Star Wars Kid, men det var en missbedömning av avståndet och inget annat :P Allt är improviserat så det kan se lite goofy ut... Och volten i slutet är en bonus ;) )

#6 - Bakåtvolt från höjd ner i vatten. Det är alltid lättast att lära sig från en höjd, till exempel från en trampolin i badhuset. Då har man tid att snurra runt utan att få ryggplask på alla sina försök.

#7 - Framåtvolt på barmark. Rätt jäkla svårt att helt sonika börja öva och sätta varje gång utan tidigare erfarenheter. Jag lärde mig nog i en gympasal med språngbräda och tjockmatta först, sen skippade jag brädan och hoppade rätt ner i tjocka mattan, sen bytte jag till tunnare matta. När jag satte varje volt skippade jag mattan helt och gjorde rakt upp och ned på golvet. Gympadojor och trägolv ger ju en speciell studs som man inte har på andra ställen, så öva på sand. Sand is the shit!! :D Man kan (nästan) aldrig skada sig om man kör på sand. Visst är det värdelös studs i sand eftersom man sjunker ned, men sätter du en volt i sand klarar du av den var som helst. Speciellt på gräs, barfota, för då är det magnifik studs under benen och man skadar sig inte heller. (Kullerbyttan i en av de sista volterna kommer från ett överslag som "räddades" genom en kullerbytta :confused: )

#8 - Ställa sig upp på händer från sittande position. Satans svårt och oerhört ansträngande. Jag sätter kanske ett av tio försök, ni ser att jag anstränger mig först och har ett jäkla sjå med att få upp kroppen i rätt vinkel. Kolla benen! :D

Och så förstås lite bloopers: Oops!

_____________

Så! Nu vill jag se andra göra om mina trick eller överträffa dem. Är ni duktiga på nåt annat och vill utmana eller bara skryta, go ahead! :)

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 350
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tänkte visa upp lite roligheter som jag brukade ägna mig åt under tråkiga lektioner - nämligen att snurra med pennan!

Jag själv är väl rätt kass på det här, men visar upp de två tricksen jag kan och hoppas att detta kan bli en kul utmaning för duktiga gtasajtare :confused:

[youtube-old]9XPV9rGyc0c[/youtube-old]

[youtube-old]qUn3erT_s3g[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha! Första handvolten såg grymt rolig ut. Skulle aldrig sätta något utav dom, har sämst kordinationsförmåga. Dock sätter jag bakåtvolt i vattnet från ingen höjd alls (eller brygghöjd) 9 gånger av 10. Videokameran har mor min för tillfället, men när jag väl får chansen så kanske någon film lär dyka upp. Det var en film som 2-3 år sedan var t.o.m ute på hamsterpaj där jag helt sjukt sprang över flera bilar på en LIDL-parkering framför människor som gick från och till :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...