Jump to content

LEK: Filmleken


Umberto
 Share

Recommended Posts

1. Rushmore (<333333333)

<3 indeed! Wes Anderson rockar.

BILD

1. Rushmore (Pico)

2.

3. Eternal Sunshine of the Spotless Mind (KvaddadPadda)

4. Napoleon Dynamite (The Dude)

5. Mallrats (KvaddadPadda)

6. Lost in Translation (Pico)

7. Bottle Rocket (KvaddadPadda)

8. Garden State (KvaddadPadda)

9. Juno (KvaddadPadda)

Ett gemensamt tema för alla bilder är att de besitter en mängd quirkig-het.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Båda vilda gissningar träffade rätt, klart det är Juno! Paddan drog dock återigen det längsta strået. Creds till Pico för grymma mun-igenkänningsskills.

...och Lost in Translation stämmer bra :)

Ledtrådar!

2. Den mest framträdande maträtten i denna film är pudding, för vilken protagonisten hittar ett lönsamt användningsområde.

5. En av Jason Lees (My Name is Earl-Earl) tidigare roller

7. Som sagt... Wes Anderson rockar. :)

9. http://farm2.static.flickr.com/1214/575456380_049527fef1.jpg

(jag vet att nian är tagen, men jag tyckte att den var så bra, så att jag lät den vara kvar!)

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh yeah. Bra film, för övrigt!

Yterligare ledtråd till 2 - Skådespelaren som spelar huvudpersonen överraskade många när denne visade, efter många, många 'oseriösa' filmroller, att han faktiskt kan göra mer eller mindre seriösa semi-humoristiska dramer också.

Har man inte sett filmen är det en ganska värdelös ledtråd. Ledtrådar som "En av Jason Lees (My Name is Earl-Earl) tidigare roller" är bra för då kan man sitta på IMDb och forska, IMO.

Men Kvaddad, du har ju redan vunnit så sätt igång med ett nytt kollage vettja!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har man inte sett filmen är det en ganska värdelös ledtråd. Ledtrådar som "En av Jason Lees (My Name is Earl-Earl) tidigare roller" är bra för då kan man sitta på IMDb och forska, IMO.

Men Kvaddad, du har ju redan vunnit så sätt igång med ett nytt kollage vettja!

Förstår hur du tänker, men med 'oseriösa roller', menar jag typ 'fjantiga roller', och det är ett ganska smalt skådespelarfack där denne skådespelare tar upp väldigt mycket plats. Han har bland annat spelat fjantig golfare, fjantig amerkansk fotbollsspelare, fjantig djävulens son, fjantig tidsstoppare, fjantig arvtagare, fjantig... Ja, listan kan göras lång. Här spelar han iallafall en seriös roll, som en 'vanlig' person. Sedan kan man ju argumentera för att man ska ha en fördel i detta spel om man sett mer film också. Vidare kanske man känner igen Luís Guzman på bilden, och kan på så sätt luska sig fram filmen, som släpptes 2002.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...