Jump to content

Ett ställe fritt från polisen?


luddee
 Share

Recommended Posts

Jag börjar tycka det är störande att polisen alltid på något sätt får reda på vad man gör. Det räcker med att man är ensam i en gångtunnel och slår någon till döds, så får blir man wanted. Liksom, inget pistolljud och ingen i närheten som ringer till polisen.

Så, är det någon som vet någon speciell ö, eller del av ö/kvarter, där polisen sällan är eller blir efter en om man busar lite?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag börjar tycka det är störande att polisen alltid på något sätt får reda på vad man gör. Det räcker med att man är ensam i en gångtunnel och slår någon till döds, så får blir man wanted. Liksom, inget pistolljud och ingen i närheten som ringer till polisen.

Så, är det någon som vet någon speciell ö, eller del av ö/kvarter, där polisen sällan är eller blir efter en om man busar lite?

Starta freeride i multiplayer, stäng av poliser... Tada! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vänta.. Hur tänker du nu?

Om ingen ser/hör någonting. Alltså ingen har någon som helst aning om att ett t.ex. mord skett. Hur ska då polisen rycka in?

:rolleyes:

Vi sa inget om att ingen visste om att ett ord har skett eller ej. Vi sa att det inte fanns vittnen. Polisen kan väl kopplas in även om det inte finns vittnen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi sa inget om att ingen visste om att ett ord har skett eller ej. Vi sa att det inte fanns vittnen. Polisen kan väl kopplas in även om det inte finns vittnen?

Jamen, om man slår ner en person i en gränd, utan vapen som ger ljud ifrån sig, och utan några vittnen, hur fan kan snuten få reda på det fem sekunder efter dådet och efterlysa en? Om man skjuter en person mitt på gatan, även utan några poliser i sikte så ringer väl de övriga polisen, och på så sätt blir man efterlyst. Men det går ju inte utan vittnen, undantagsvis om offret inte är jävligt snabb?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jamen, om man slår ner en person i en gränd, utan vapen som ger ljud ifrån sig, och utan några vittnen, hur fan kan snuten få reda på det fem sekunder efter dådet och efterlysa en? Om man skjuter en person mitt på gatan, även utan några poliser i sikte så ringer väl de övriga polisen, och på så sätt blir man efterlyst. Men det går ju inte utan vittnen, undantagsvis om offret inte är jävligt snabb?

DET ÄR ETT SPEL !

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

DET ÄR ETT SPEL !

:rolleyes:

MEN NU PRATAR VI VERKLIGHET

:mf_doof:

Vice, Tyvärr men jag håller med alla andra, Sker det ett mord där ingen ser eller hör något, Hur kan då polisen veta det? Visst efter ett par dagar då människan rapporteras saknad eller om dom hittar liket men annars finns det ingen som helst anledning till hur polisen får reda på det :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men vice.

Om det inte finns några vittnen, eller ens en liten husmus som har sett att jag har gjort mordet, hur i helvete ska då polisen kopplas in? Dom har ingen profil på gärningsmannen, ingen vet vad det är för vapen, och den enda som vet någonting är den mördade och jag. Lämnar jag då inga spår(fingeravtryck, skoavtryck, hårstrån, ev svett/spott/blod) och förstör vapnet (smälter ner det, inte kastar det i vattnet som många idioter gör) visst, den döde kommer att hittas (är jävligt svårt att undvika), men då kan jag befinna mig långt ifrån mordplatsen.

Är nog förbannat svårt att hitta mig då.

Visst, polisen och rättsläkare kommer bli inblandade, det är klart, men dom kommer inte att jaga mig, efter som jag befinner mig i Långtbortistan

Med dna menar jag skinnflagor o annat smått o gott som går att hitta.

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta har snurrat ut för mycket så detta är det sista jag skriver. =)

Jag menar bara att så fort liket hittas kopplas polisen in, oavsett tillgång på vittnen. Och risken finns att du torskar dit även om du har hunnit cykla iväg en rejäl bit.

Edit: Och det är klart att de kan fastställa vilken form av mordvapen det rör sig om, även om själva vapnet inte återfinns. Sedan vad gäller fotavtryck, fingeravtryck, hårstrån, fiber etc. så är det inte realistiskt att du skulle kunna lämna en plats utan spår...

Preskriptionstiden för mord är 10 år, så jo, de kommer att jaga dig under den tiden. Ääven om du tagit dig hela vägen till Långtbortistan.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ett ställe som jag brukar leka runt på är ön där statue of happines står :) dit kan ju inga bilar komma, så leka runt i bil o mc går ju, annars kan man ju sätta sig me tex sniper uppe i statyn o skjuta folk, fast då kmr iofs polis helikoptern..

Men som werner & werner säger: "Lite svin får man räkna med"

Redigerad av ERROLS_TRUMMA
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jamen, om man slår ner en person i en gränd, utan vapen som ger ljud ifrån sig, och utan några vittnen, hur fan kan snuten få reda på det fem sekunder efter dådet och efterlysa en? Om man skjuter en person mitt på gatan, även utan några poliser i sikte så ringer väl de övriga polisen, och på så sätt blir man efterlyst. Men det går ju inte utan vittnen, undantagsvis om offret inte är jävligt snabb?

Welcome to the real world :) i gta är det ingen skillnad var du är bara vad du gör.. för att bli wanted.. :P

"Bos51,,

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta har snurrat ut för mycket så detta är det sista jag skriver. =)

Jag menar bara att så fort liket hittas kopplas polisen in, oavsett tillgång på vittnen. Och risken finns att du torskar dit även om du har hunnit cykla iväg en rejäl bit.

Edit: Och det är klart att de kan fastställa vilken form av mordvapen det rör sig om, även om själva vapnet inte återfinns. Sedan vad gäller fotavtryck, fingeravtryck, hårstrån, fiber etc. så är det inte realistiskt att du skulle kunna lämna en plats utan spår...

Preskriptionstiden för mord är 10 år, så jo, de kommer att jaga dig under den tiden. Ääven om du tagit dig hela vägen till Långtbortistan.

Men gud, om ingen vet att det är du, hur ska du då få snuten på dig? Att preskribtionstiden är tio år spelar ju ingen roll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men vice.

Om det inte finns några vittnen, eller ens en liten husmus som har sett att jag har gjort mordet, hur i helvete ska då polisen kopplas in? Dom har ingen profil på gärningsmannen, ingen vet vad det är för vapen, och den enda som vet någonting är den mördade och jag. Lämnar jag då inga spår(fingeravtryck, skoavtryck, hårstrån, ev svett/spott/blod) och förstör vapnet (smälter ner det, inte kastar det i vattnet som många idioter gör) visst, den döde kommer att hittas (är jävligt svårt att undvika), men då kan jag befinna mig långt ifrån mordplatsen.

Är nog förbannat svårt att hitta mig då.

Visst, polisen och rättsläkare kommer bli inblandade, det är klart, men dom kommer inte att jaga mig, efter som jag befinner mig i Långtbortistan

Med dna menar jag skinnflagor o annat smått o gott som går att hitta.

och hur jäkla enkelt är det att smälta ner en pistol (eventuellt) ? då måste du ju hitta en ugn eller liknande på rymmen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...