Jump to content

LEK: Game Game


Umberto
 Share

Recommended Posts

Sorry Henkibojj. Bra poäng. Vad sägs om att inte säga nämna något om gissningen alls, annat än att det var fel?
Vissa spel kan ju ha massvis i samma serie, medans andra kanske bara har två eller tre, och isf vore det avsöjande att säga "nja" eller "nästan rätt".
Det var så jag tänkte.

2. Kingdom Hearts 2?

4. Sonic Adventure 2?

6. Mr.President!

8. Just Cause 3

Edit: Ny sida. Denna vi gissar på nu:
spelspel.png

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

9 timmar sedan, Henkibojj skrev:

Jag känner igen nr 4 som Dr Wiley, tror jag, men jag kan inte det där så noga. Nån Megaman eller eventuell MM-spinoff, typ Wario Wars-liknande, är det. Lite tips till er andra.

På tvåan gissar jag Dark Souls, för att det har lite samma känsla.

Nej, Wiley är det inte.

Tvåan är inte Dark Souls, men du är inte heller helt fel ute.;)

 

Är det låg aktivitet på forumet eller gjorde jag det för svårt? Jag var rädd att det skulle bli för lätt, men så verkar ju inte fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

16 minuter sedan, Pixiegnom skrev:

Nej, Wiley är det inte.

Tvåan är inte Dark Souls, men du är inte heller helt fel ute.;)

 

Är det låg aktivitet på forumet eller gjorde jag det för svårt? Jag var rädd att det skulle bli för lätt, men så verkar ju inte fallet.

Jag gör väl såhär:

2. Dark Souls 2
2. Dark Souls 3
2. Dark Souls 4

Men jo, något svårt var det nog denna gång. Jag känner inte igen ett enda. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2017-04-16 at 00:07, Henkibojj skrev:

Jag gör väl såhär:

2. Dark Souls 2
2. Dark Souls 3
2. Dark Souls 4

Men jo, något svårt var det nog denna gång. Jag känner inte igen ett enda. :ermm:

När jag sa att det inte är Dark Souls så syftade jag på hela serien, så tyvärr så är det fel, fel, fel. 

Känns lite tråkigt att ge ledtrådar till spelen som är kvar så att folk kan googla, men låt gå då.

 

1. Ett spel i genren vehicular combat som ursprungligen släpptes till PS2 men finns idag även i HD-skrud.

2. Dark Souls. Har redan sagt för mycket där.

3. Spelets namn är detsamma som det påhittade asiatiska land som det utspelar sig i.

4. Ett mishmash av kända figurer i ny form.

5. Indie-spel med influenser från Zelda som släpptes 2016 med en tvåa i titeln.

7. MMORPG

9. Nummer fyra i en populär serie rollspel från Japan.

 

spelspel.png

 

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

56 minuter sedan, Bebben skrev:

1: Efter en ren ledtrådsgoogling så vill jag gissa på Cel Damage?

3: Efter att ha dragit till minnes ett spel som gjordes reklam för i någon gammal PC Gamer som passar in på ledtråden så gissar jag Jade Empire.

Stämmer bra. :)

  1. Cel Damage HD (Bebben)
  2.  
  3. Jade Empire (Bebben)
  4.  
  5.  
  6. Mr. President! (VickeX)
  7.  
  8. Just Cause 3 (VickeX)
  9.  
Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

22 timmar sedan, VickeX skrev:

2. Bloodborne

4. Lego Dimensions?

Tyckte det såg ut som en sån portal där uppe  i 4an men sen såg inte karaktären eller bakgrunden speciellt lego-aktig ut så blev en annan gissning

Det tar sig. :D

  1. Cel Damage HD (Bebben)
  2. Bloodborne (VickeX)
  3. Jade Empire (Bebben)
  4. LEGO Dimensions (VickeX)
  5. Indie-spel med influenser från Zelda som släpptes 2016 med en tvåa i titeln.
  6. Mr. President! (VickeX)
  7. MMORPG
  8. Just Cause 3 (VickeX)
  9. Nummer fyra i en populär serie rollspel från Japan.
Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, nu avslutar vi det här.

5. Indie-spel med influenser från Zelda som släpptes 2016 med en tvåa i titeln. Spelets titel är en liten ordlek med orden "It will do".

7. Sci-fi MMORPG som släpptes 2014. Utspelar sig på planeten Nexus.

9. Nummer fyra i en populär serie rollspel från Japan vars senaste tillskott släpptes för bara två veckor sedan. När man inte slåss mot monster så kan man bland annat gå i skolan, umgås med vänner och jobba.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

5 timmar sedan, StellHell skrev:

7. Wildstar

Korrekt!

 

  1. Cel Damage HD (Bebben)
  2. Bloodborne (VickeX)
  3. Jade Empire (Bebben)
  4. LEGO Dimensions (VickeX)
  5. Indie-spel med influenser från Zelda som släpptes 2016 med en tvåa i titeln. Spelets titel är en liten ordlek med orden "It will do".
  6. Mr. President! (VickeX)
  7. Wildstar (StellHell)
  8. Just Cause 3 (VickeX)
  9. Pesona 4 (VickeX)
Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2 timmar sedan, VickeX skrev:

9. Persona 4?

Känner till den där roboten men har ingen aning varför. Fortfarande ingen aning på 5an. Spelar aldrig jrpgs så det här var en svår omgång. x) 

Stämmer. :)

Femman borde inte vara så svår med de ledtrådar jag har gett. It'll do...

Jag har förstått att jag gjorde det för svårt, men jag tog bara med ett JRPG. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1 minut sedan, Pixiegnom skrev:

Stämmer. :)

Femman borde inte vara så svår med de ledtrådar jag har gett. It'll do...

Jag har förstått att jag gjorde det för svårt, men jag tog bara med ett JRPG. ;)

Tack Easy Allies! Utan att följa dem hade jag inte haft någon koll på att Persona var stort och att det precis kommit ett nytt. :P
Även om det inte var fler jrpgs så är det för det mesta inte den typen av spel jag spelar. :)

Känner man inte till spelet hjälper ju inte ledtrådarna heller, så femman kan nog ta ett tag om man inte fuskar lite.
Jag lyckades hitta den genom att googla typ "zelda indie 2" eller nåt, men det känns lite fuskigt så jag vill inte gissa den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

5 minuter sedan, VickeX skrev:

Tack Easy Allies! Utan att följa dem hade jag inte haft någon koll på att Persona var stort och att det precis kommit ett nytt. :P
Även om det inte var fler jrpgs så är det för det mesta inte den typen av spel jag spelar. :)

Känner man inte till spelet hjälper ju inte ledtrådarna heller, så femman kan nog ta ett tag om man inte fuskar lite.
Jag lyckades hitta den genom att googla typ "zelda indie 2" eller nåt, men det känns lite fuskigt så jag vill inte gissa den.

Du har ju redan vunnit den här rundan, så spelar väl ingen roll vem som gissar egentligen. Den här omgången har pågått i snart en vecka och ingen har ens gissat på femman, så det känns lite segt att dra ut på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

5 timmar sedan, VickeX skrev:

Tack Easy Allies! Utan att följa dem hade jag inte haft någon koll på att Persona var stort och att det precis kommit ett nytt. :P
Även om det inte var fler jrpgs så är det för det mesta inte den typen av spel jag spelar. :)

Känner man inte till spelet hjälper ju inte ledtrådarna heller, så femman kan nog ta ett tag om man inte fuskar lite.
Jag lyckades hitta den genom att googla typ "zelda indie 2" eller nåt, men det känns lite fuskigt så jag vill inte gissa den.

Det är ju det som är meningen med ledtrådar, ingen kan gissa via bilden så då ger man vaga ledtrådar som går att googla. :)

Så har i alla fall jag gjort när jag varit hattmakare. :P

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...