Jump to content

Frågor från en som ej har spelat IV


Sindacco
 Share

Recommended Posts

Men vafan, vissa säger att det blir suddigt, andra inte. Nu blir jag osäker på om jag ska köpa PS3 :D

Vissa säger även att vissa HDMI-kablar är jävligt mycket sämre än andra, och att en del LCD-tvapparater är urkassa.

Vet inte vilken TV jag skall köpa.. Vill ha perfekt kvalité.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vissa säger även att vissa HDMI-kablar är jävligt mycket sämre än andra, och att en del LCD-tvapparater är urkassa.

Vet inte vilken TV jag skall köpa.. Vill ha perfekt kvalité.

Om du vill spela spel och titta på film så rekomenderar jag LCD vill du titta mycket på t.e.x fotboll då är plasma bättre. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du vill spela spel och titta på film så rekomenderar jag LCD vill du titta mycket på t.e.x fotboll då är plasma bättre. :D

Jag kommer att skaffa en 26-27 tums TV som jag kommer att använda för film och spel, dvs GTA och Mafia 2 i första hand.

Soo, det blir LCD.

EDIT: För er som har en vanlig bildrörsTV prova att stänga av flickerfiltret. Det blir inte lika suddigt då, i allafall inte för mig.

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här stämmer rätt bra:

Plasma:

+ Hög svärta

+ Bättre på dåliga signaler (vanlig analog och digital tv)

+ Inga eftersläpningar

- Risk för inbränningar (om man är oaktsam)

- Lägre upplösning

- 42"-modellerna har 4:3-upplösning vilket försvårar datoranvändning

- Ljussvag

LCD:

+ Ljusstark

+ Hög upplösning

+ Inga inbränningar

- Eftersläpningar

- Sämre svärta

- Kräver ofta bra signal för att få bra bild

- Sämre betraktningvinkel

Personligen tycker jag plasma har en mer naturlig bild och inte så skrikande bild som LCD. Men har man tvn i ett rum med mycket ljus ska man nog välja LCD eftersom den e ljusstark. Plasma e bättre till tv-spel om du frågar mig. Tips på en bra och prisvärd plasma, Panasonic PX80.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer att skaffa en 26-27 tums TV som jag kommer att använda för film och spel, dvs GTA och Mafia 2 i första hand.

Soo, det blir LCD.

EDIT: För er som har en vanlig bildrörsTV prova att stänga av flickerfiltret. Det blir inte lika suddigt då, i allafall inte för mig.

Jag skuller rekomendera minst 32 tums för en riktigt trevlig upplevelse. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer att skaffa en 26-27 tums TV som jag kommer att använda för film och spel, dvs GTA och Mafia 2 i första hand.

Soo, det blir LCD.

EDIT: För er som har en vanlig bildrörsTV prova att stänga av flickerfiltret. Det blir inte lika suddigt då, i allafall inte för mig.

Flickerfilter? How?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...