Jump to content

Nya forumlekar, önskemål, förslag och diskussioner


Umberto
 Share

Recommended Posts

Jag har ett förslag till en lek, dock kanske den är för svår för att anses vara rolig.

Men vad sägs som en slags musiklek, där man tar en bit utav en text från en låt, översätter den biten till svenska (eller engelska om det är en svensk låt) och sedan får man försöka ta reda på från vilken låt (+ artist) just den biten kommer ifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett förslag till en lek, dock kanske den är för svår för att anses vara rolig.

Men vad sägs som en slags musiklek, där man tar en bit utav en text från en låt, översätter den biten till svenska (eller engelska om det är en svensk låt) och sedan får man försöka ta reda på från vilken låt (+ artist) just den biten kommer ifrån?

Jag tycker hellre vi isåfall postar kanske ett 30 sekunder långt ljudklipp av en låt och så får man gissa vilken det är. Den är inte för svår och inte för lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker hellre vi isåfall postar kanske ett 30 sekunder långt ljudklipp av en låt och så får man gissa vilken det är. Den är inte för svår och inte för lätt.

Faktiskt! Hattbaserat.

thumbs-up_1028812_0.jpg

edit: Men kanske inte 30 sekunder, tråkigt om man kan googla upp texten. Valfritt för lagom svårhetsgrad?

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett förslag till en lek, dock kanske den är för svår för att anses vara rolig.

Men vad sägs som en slags musiklek, där man tar en bit utav en text från en låt, översätter den biten till svenska (eller engelska om det är en svensk låt) och sedan får man försöka ta reda på från vilken låt (+ artist) just den biten kommer ifrån?

Jag gillar det här förslaget bättre.. Det är roligt att se hur vissa texter blir när man översätter dom rakt över :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Erotikfilmstitel

En lek som kort och gott går ut på att en person postar namnet på en film, och sedan ska lekdeltagarna göra om titeln så det låter som en porrfilm. T.ex. James Bond = James Bondage.

Regler:

* För att det inte ska bli spammigt finns det en hatt. Den person som står för den omgjorda titel som personen med hatten tycker bäst om går hatten vidare till.

* Det måste vara länge filmnamn, som kan omvandlas på flera vis. T.ex. är "One Flew Over the Cuckoo's Nest" godkänt, men korta och enkla titlar med endast ett ord i sig är inte godkänt, t.ex. "Fargo".

Vad är är då syftet med leken? Humor, helt enkelt. Folk brukar kunna få till en hel del roliga titlar. Och sen kräver ju leken kreativitet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Erotikfilmstitel

En lek som kort och gott går ut på att en person postar namnet på en film, och sedan ska lekdeltagarna göra om titeln så det låter som en porrfilm. T.ex. James Bond = James Bondage.

Regler:

* För att det inte ska bli spammigt finns det en hatt. Den person som står för den omgjorda titel som personen med hatten tycker bäst om går hatten vidare till.

* Det måste vara länge filmnamn, som kan omvandlas på flera vis. T.ex. är "One Flew Over the Cuckoo's Nest" godkänt, men korta och enkla titlar med endast ett ord i sig är inte godkänt, t.ex. "Fargo".

Vad är är då syftet med leken? Humor, helt enkelt. Folk brukar kunna få till en hel del roliga titlar. Och sen kräver ju leken kreativitet.

Blir för spammigt. Gör istället så att den första som skriver titeln vinner hatten som sedan postar sin film direkt efter, sen får inte samma personer svara på 2 inlägg.

P1: <film>

P2: <efilm>, <film>

(Nu får inte dessa två svara på 2 inlägg)

P3: <efilm>, <film>

P3: <efilm>, <film>

(Nu får inte dom heller svara på 2 inlägg, P1 och P2 får nu svara igen om ingen annan hinner)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De skulle vara otroligt mysigt med nån filosofi tråd, så man kan få skriva av sig lite tankar. eller bara dela med sig av sina ideal.

Nått jag tänkt på länge, men vet inte riktigt hur de ska gå igenom. (med tanke på de trådar jag skapat ><)

Redigerad av Nik.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De skulle vara otroligt mysigt med nån filosofi tråd, så man kan få skriva av sig lite tankar. eller bara dela med sig av sina ideal.

Nått jag tänkt på länge, men vet inte riktigt hur de ska gå igenom. (med tanke på de trådar jag skapat ><)

Eftersom det inte är en lek och en tråd som dessutom kan ge upphov till intressanta diskussioner så tror jag inte du behöver tillstånd för att strarta den.

Stell: Kan du förklara lite mer konkret?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den behöver 'gå igenom' forumets användare, skulle man kunna hävda! Om den inte gillas/görs på ett dåligt sätt, intresserar sig folk inte för den, och det är väl det jag menade med 'gå igenom'

Exakt, Och jag börjar få ihop nått som faktiskt jag är nöjd över, så ni kan se fram över en till tråd innan kvällens slut! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Angående erotiksfilmstitellek (fint ord) så nja, det låter ju ganska kul men jag tror tyvärr att en sån lek blir för spammig. Dessutom är det för mycket subjektivt tyckande inblandat i en sån lek imo.

De skulle vara otroligt mysigt med nån filosofi tråd, så man kan få skriva av sig lite tankar. eller bara dela med sig av sina ideal. :D

Nått jag tänkt på länge, men vet inte riktigt hur de ska gå igenom. (med tanke på de trådar jag skapat ><)

Som sagt är det inte en lek så det är bara att starta en sån tråd om du vill. Jag tror dock att den isf skulle passa bättre i allmänt-delen än här i loungen (beror iofs på upplägget).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Angående erotiksfilmstitellek (fint ord) så nja, det låter ju ganska kul men jag tror tyvärr att en sån lek blir för spammig. Dessutom är det för mycket subjektivt tyckande inblandat i en sån lek imo.

Som sagt är det inte en lek så det är bara att starta en sån tråd om du vill. Jag tror dock att den isf skulle passa bättre i allmänt-delen än här i loungen (beror iofs på upplägget).

Det blir ju bara en massa flummande kring olika frågor osv.. Så det känns Loungigt. Tänker lägga mig i den tråden så fort jag får ork att skriva något längre. Just nu är jag fet o käkar godis.. imorn är jag duktig o har energi :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Umberto unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...