Jump to content

Nya forumlekar, önskemål, förslag och diskussioner


Umberto
 Share

Recommended Posts

I denna tråd kan ni medlemmar framföra önskemål om och förslag på införanden av nya lekar. Eftersom reglerna säger att lekar endast får startas av moderator eller med tillstånd av moderator måste förslagen därför först godkännas här.

Varsågoda.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jag är inte säker på om man kan göra såhär, men;

Jag vill föreslå en regel till Hitta bilden!-leken.

Om hattägaren är för inaktiv så utses en ny hattägare av den förre hattägaren.

T ex nu så är ju Hew hattägare, skulle inte han säga en bild som han vill se inom, ett dygn? Två dygn? Så får saffecool utse en annan hattägare, någon som varit aktiv i tråden nyligen.

Eller om Hew skulle be om en bild, sedan lägger jag upp en sådan bild och Hew sedan inte svarar på ett dygn, två dygn. Så blir jag hattägare då jag visat den rätta bilden. Alternativt att Lounge-moderatorn: "eXotic postade rätt bild först, han har hatten."

Eller så utser helt enkelt Lounge-moderatorn alltid en ny hattägare om den nuvarande hattägaren är för inaktiv. Om han har tid till det vill säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Ja, som sagt, jag har ju redan föreslagit det i din utredningstråd, men någon form av "kedjehistoria" med striktare regler och mer text än den gamla "Tre ord i taget" skulle uppskattas. :)

Wiie första förslaget i Loungen!

Mmm, det kan absolut vara värt att testa en berättelsetråd.

Jag tycker isf att minst 5 hela rader text/inlägg är en rimlig gräns och att överdrivet tramsande (bajshumor m.m.) ska vara förbjudet. Dessutom måste man skriva sammanhängande och så att det man skriver återknyter till vad andra har skrivit.

Du får starta en sån tråd. Kom bara ihåg prefixet "Lek:" i trådnamnet samt att du skriver reglerna i första posten. :D

Jag är inte säker på om man kan göra såhär, men;

Jag vill föreslå en regel till Hitta bilden!-leken.

Om hattägaren är för inaktiv så utses en ny hattägare av den förre hattägaren.

T ex nu så är ju Hew hattägare, skulle inte han säga en bild som han vill se inom, ett dygn? Två dygn? Så får saffecool utse en annan hattägare, någon som varit aktiv i tråden nyligen.

Eller om Hew skulle be om en bild, sedan lägger jag upp en sådan bild och Hew sedan inte svarar på ett dygn, två dygn. Så blir jag hattägare då jag visat den rätta bilden. Alternativt att Lounge-moderatorn: "eXotic postade rätt bild först, han har hatten."

Eller så utser helt enkelt Lounge-moderatorn alltid en ny hattägare om den nuvarande hattägaren är för inaktiv. Om han har tid till det vill säga.

Uppdaterar med följande regler:

Om den som får hatten inte begär en ny bild inom 24h blir hatten fri (dvs först till kvarn tar över hatten).

Om den som har hatten inte godkänner/underkänner bilder inom 24h kan mod/admin godkänna/underkänna bilderna.

----

@Vice: Hultenius ville inte ha spammiga lekar och PUM är en sådan. Tyvärr.

@Boomer: Och det samma gäller en lightversion av Screenshotsleken, det blir för spammigt.

Dessutom ska ni komma ihåg att loungen INTE är ett lekforum (som ni har sett fick vi t.ex. inget subforum för lekar) och Hultenius ville inte att det skulle finnas alltför många lekar här i loungen så.. ja. :P

(Hitta bilden är dock ett litet undantag eftersom den är en gammal klassiker på GTAsajten.) ;)

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mmm, det kan absolut vara värt att testa en berättelsetråd.

Jag tycker isf att minst 5 hela rader text/inlägg är en rimlig gräns och att överdrivet tramsande (bajshumor m.m.) ska vara förbjudet. Dessutom måste man skriva sammanhängande och så att det man skriver återknyter till vad andra har skrivit.

Du får starta en sån tråd. Kom bara ihåg prefixet "Lek:" i trådnamnet samt att du skriver reglerna i första posten. :)

Vajjert! Då ska jag ta och fixa i ordning det här. Lägger in reglerna i början och så ska jag bara komma på en stomme för berättelsen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gissa filmen.

Bokstavs/ord-spelet. Den går ut på att en person börjar med en bokstav. Därefter ska nästa person lägga till en och på så sätt skapa ett nytt ord. Till slut lär det bli svårt att skapa nya ord, då kan man börja bilda meningar i stället. Detta kan också ske väldigt tidigt, det är upp till varje författare att bestämma. Markera gärna varje bokstav ni lägger till med att göra denna fetstilt.

Associationsleken. Någon börjar med ett ord, nästa skriver ett ord som denne associerar med det.

Jag har aldrig/bikttråd?

Fråga en GTAsajtare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fem rader i taget!

Styrs inte antalet rader efter hur hög upplösning man har? För en person kan fem rader vara fyra om han har högre upplösning än vad den som skrev inlägget har.

Eller?

Jag tänkte inte alls på det här, men som du ser i tråden så får vi köra på runt 5 rader då, eftersom alla inte kan anpassa sig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gissa filmen.

Förklara närmare.

Bokstavs/ord-spelet. Den går ut på att en person börjar med en bokstav. Därefter ska nästa person lägga till en och på så sätt skapa ett nytt ord. Till slut lär det bli svårt att skapa nya ord, då kan man börja bilda meningar i stället. Detta kan också ske väldigt tidigt, det är upp till varje författare att bestämma. Markera gärna varje bokstav ni lägger till med att göra denna fetstilt.

För spammig.

Associationsleken. Någon börjar med ett ord, nästa skriver ett ord som denne associerar med det.

För spammig.

Jag har aldrig/bikttråd?

Förklara närmare.

Fråga en GTAsajtare.

Förklara närmare.

Jag tänkte inte alls på det här, men som du ser i tråden så får vi köra på runt 5 rader då, eftersom alla inte kan anpassa sig. :)

Ja och folk ser ju ändå hur mycket de andra skriver så jag tror inte det blir något större problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Jag har aldrig/bikttråd"

Förklara närmare.

'Jag har aldrig' IRL går ut på att ett gäng personer sitter tillsammans. En person säger ett påstående "Jag har aldrig sovit i husvagn". Har man gjort det, ska man göra en förbestämd sak, för att göra det enkelt; dricka ett glas vatten. Har man inte gjort det så gör du inte den förutbestämda saken.

Alltså: Alla i kompiskretsen som har sovit i husvagn, dricker ett glas med vatten. De som inte sovit i husvagn, gör ingenting.

Hur man ska kunna visa om man gjort det eller inte på forumet vet jag inte. :)

Bah, ska inte försöka förklara saker när jag är trött. :D

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förklara närmare.

Gissa filmen, screenshots från filmen.

Bikttråd, man biktar om något helt enkelt. Glöm "jag har aldrig", tänkte mig en hybrid av båda så att säga, men ja...

Fråga en GTAsajtare. Man ställer frågor till specifika medlemmar, om vad som helst som man funderar över. Kan bli lite hysterisk, svårt att styra upp. Men "möt forumiten" är rätt begränsad så att säga.

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gissa filmen, screenshots från filmen.

Mmm, jag ska fundera på det. Problemet är att jag är osäker på om medel-gtasajtaren har tillräckligt stor kunskap om film för att en sån lek ska bli bra.

Bikttråd, man biktar om något helt enkelt. Glöm "jag har aldrig", tänkte mig en hybrid av båda så att säga, men ja...

Fråga en GTAsajtare. Man ställer frågor till specifika medlemmar, om vad som helst som man funderar över. Kan bli lite hysterisk, svårt att styra upp. Men "möt forumiten" är rätt begränsad så att säga.

De där skulle jag inte ens klassa som lekar utan vanliga loungetrådar. Inga problem dvs. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Topic Title: Bräck mig!!

Topic Description: Dags att börja skryta, grabbar

Det här är en tråd/lekidé jag haft länge som jag hoppas blir godkänd. Den går ut på att man lägger upp en bild eller allra helst en video på något man tycker man är duktig på, och så utmanar man andra att överträffa din egen video. Det kan handla om allt från att man är bra på sport, musikinstrument, spel eller Rubiks Kub till alla möjliga saker som att stå på händer eller varför inte ha längst tånaglar. Reglerna är som följer:

1. Inga jätteoseriösa inlägg, till exempel "jag har 25 cm dase, här är en video".

2. Flera utmaningar kan vara aktuella samtidigt, men någon form av "hatt" vore kanske bra för att det inte ska bli spammigt och att nån form av protokoll följes.

3. Det finns egentligen ingen vinnare, det är mest en finare form av "e-penismätartråd" för att visa "det här är jag duktig på, ge mig creds", samtidigt som det lär bli väldigt roligt att försöka klå andra medlemmars prestationer

4. Det är fullt tillåtet för medlemmar som inte antar utmaningar att posta sina åsikter om varandras videos, och ställa frågor som "hur fan gjorde du det där?! :> "

5. Om det utvecklas till någon form av tävling vore en slutpoll med de tio häftigaste videoklippen alternativt "vem-är-bäst-av-dessa-fem-på-att-[***]" en tillfredsställande final :D

Umberto! Vi vill ha tillfälle att skryta och för en stund bli av med blygsamheten i oss stackars svenskar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Umberto unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...