Jump to content

Saknar du landsbyggden?


Cyper
 Share

Saknar du landsbyggden?  

82 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ja, saknar ni landsbyggden? Enligt Rockstar Games var det waste of space. Synd att Rockstar Games har lyckats tuta i folk att landsbyggden är onödig.

Väldigt många har uppenbarligen ägnat mycket tid där.

Jag saknar den jätte mycket. Det var extremt skönt i gta SA att bara ta på sig en röd- och vid-rutig skjorta, några billiga, enkla boots, en truckerkeps och några slitna jeans för att sedan se staden försvinna bakom sig, då man glider in i en helt annan miljö. Må så vara att Rockstar Games tycker att landsbyggd är onödigt, men som ett stort fan var det inte alls onödigt. Spenderade jävligt mycket tid vid landsbyggden och det var en helt ny värld i gta att utforska. Det var urkul att bestiga Mount Chiliad, cruisa med en båt i någon flod, köra cross eller fylhjuling som en galning genom skogen, traska runt mitt i natten då det ösregnar på skumma platser, slippa all betong, traska runt och utforska mysiga byar, köra runt med en traktor, reta upp bönder, höra nya konversationer med grova bönder som beklagar sig, lyssna på country musik samtidigt som man glider fram med en HD (one step forwards, and two steps back - kännsla!), retas med polisen och bli jagad genom skogen, stanna av vid skumma mackar som är utplacerade, se det ljusgula höga gräset i morgonens sken, köra runt med en traktor i dimman, köpa massor av stugor och ha ett garage med det nödvändigaste, känna den skrämande kännslan av att någon stirrar på en, läsa andra gtasajtares mystiska historier om den gtaiska landsbyggden, köra fylhjuling på stränderna, cykla med en cykel ned för berg, hoppa ned från höga klippor med fallskärm, lura ned polisen i dödsfällor i bergen, känna den gammla kännslan av maffians födelse på landsbyggden, äta på billiga syltor, starta skogsbränder och sist men inte minst - komma ifrån den betongfyllda delen av allt.

Dessa saker har jag uppskattat mest. Det finns fler att skriva. Det är sådana här småsaker som gör gta till just gta. Att det finns en mystisk ped kan öka kännslan enormt, vilket det gjorde med SA där seriemördaren herjade.

Trots detta envisas Rockstar med att det är onödigt. Nej, det är inte onödigt. Kan ni tänka er SA utan landsbyggd?

Ibland tröttnar man på den miljö man befinner sig i. That's it. Tänk er att köra runt på landsbyggden vid den kalla hösten då löven är gula..

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Definitivt.

...och även om de slagit på stort med spelets internet och jobbet för att skapa en levande stad känns det ändå dött för att det just är en storstad. Jag gillar inte storstäder i varken verkliga livet eller i spel. En betong- och asfaltsdjungel kan aldrig kännas levande för mig, därför att det inte känns som något naturligt från början. Vice City är en stad med gräs, sand, palmer och inbjudande vatten, och husen som finns känns mer som jättestora villor och hotell än betong- och järnjättar som väller upp mot skyn. Central Park (Middle Park) är långtifrån tillräckligt för att väga upp det faktumet. Hur man än gör känns det som att man är inlåst i en stad man inte kommer ifrån; det finns inget "hemma". Landsbygden i SA, där Catalinas place ligger var min typ av "hemma" i San Andreas. En sån plats saknar jag i LC, det finns ingenstans man kan åka där det inte är biltutor konstant.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svar: JA saknar landsbygden och friheten enormt.

Helt ärligt så har jag i princip tröttnat på IV just på grund utav den oskitftande terrängen, efter man klarat storyn känns det inte som att det finns så jätte mycket roligt kvar att göra i staden.. Förutom att klara 100% då.. Dessutom saknar jag flygplanen något fruktansvärt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som fan, San Andreas är den bästa spelvärlden som existerar (lätt även ett av dem bästa spelen) och jag hoppas Rockstar gör om Vice City och San Andreas i next gen som dem gjort med Liberty City, skulle faktist inte vara helt fel om dem bara gjorde ett GTA: Los Santos i större skala och en skön landsbygd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...skulle faktist inte vara helt fel om dem bara gjorde ett GTA: Los Santos i större skala och en skön landsbygd.

Det, däremot, skulle vara döden. Homieskiten var det jobbigaste i SA. Landsbygden kändes ju som en befrielse från den förfallna storstan men framförallt den största tönt- och jobbighetsfaktorn i spelet. Ett GTA som bara utspelar sig i LS skulle vara rätt bra jobbigt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det, däremot, skulle vara döden. Homieskiten var det jobbigaste i SA. Landsbygden kändes ju som en befrielse från den förfallna storstan men framförallt den största tönt- och jobbighetsfaktorn i spelet. Ett GTA som bara utspelar sig i LS skulle vara rätt bra jobbigt :)

För det första så finns det nog folk som tycker om "homieskiten", och för det andra så behöver det inte vara någon "homieskit". Los Santos var baserat på Los Angeles och det finns mer till den staden än bara "homieskit".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det, däremot, skulle vara döden. Homieskiten var det jobbigaste i SA. Landsbygden kändes ju som en befrielse från den förfallna storstan men framförallt den största tönt- och jobbighetsfaktorn i spelet. Ett GTA som bara utspelar sig i LS skulle vara rätt bra jobbigt :)

Håller med. Homieskit vill man inte ha att göra med. Däremot skulle det vara O.K man var en vanlig gangster istället för en tönt, samt att stadsdelarna inte är slum.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag saknar inte landsbyggden, fast jag gillar beskrivningen som trådskaparen ger men ser det som en kärleksförklaring till GTA San Andreas.

I GTA IV hade inte landsbyggden passat.. Det här är New York och ska ge storstadskänsla. Därimot hade jag velat att spelet inte var så jävla litet. Att man kunde dra iväg på en Highway ut till någon förort, slutligen lite landsbyggd med lite hus och sen komma till någon lite pittoresk förstad till New York. Alltså lite samma grej som i SA fast landsbyggden är uttbyggd med mer stadskänsla om nu förstår hur jag menar. För att fånga storstadskänslan. New York är ju ett område där de bor extremt mycket människor runt omkring, de tar ganska lång innan man kommer ut i landsbyggden där.

Så de är en svår fråga. Jag saknar inte direkt landsbyggden men jag saknar det som borde va GTA IV versionen av det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Jag saknar inte landsbyggden, fast jag gillar beskrivningen som trådskaparen ger men ser det som en kärleksförklaring till GTA San Andreas.

I GTA IV hade inte landsbyggden passat.. Det här är New York och ska ge storstadskänsla. Därimot hade jag velat att spelet inte var så jävla litet. Att man kunde dra iväg på en Highway ut till någon förort, slutligen lite landsbyggd med lite hus och sen komma till någon lite pittoresk förstad till New York. Alltså lite samma grej som i SA fast landsbyggden är uttbyggd med mer stadskänsla om nu förstår hur jag menar. För att fånga storstadskänslan. New York är ju ett område där de bor extremt mycket människor runt omkring, de tar ganska lång innan man kommer ut i landsbyggden där.

Så de är en svår fråga. Jag saknar inte direkt landsbyggden men jag saknar det som borde va GTA IV versionen av det.

Dom kunde ju göra landsbyggden lite diskretare i IV så att det inte var storstad och landsbyggd tvåhundra meter bort. Det perfekta stället skulle ha varit att ha landsbyggd vid sidan om tredje ön (hjärnsläpp!). Vid sidan om industriområdet kunde det ha varit glesbyggd, sedan blir det mer och mer och tillslut landsbyggd. Hade varit underbart. Det är trots allt Liberty City, inte New York. Det är viktigt att man inte tappar all kreativitet. Det är faktiskt gta. Hade varit underbart att ha ett fett mansion uppe i med egen golfbana, swimmingpool, och en kraftig mur runt allt. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...