Jump to content

Resetråden


RavenE
 Share

Recommended Posts

Jag var på den årliga orkesterresan i tio dagar och kom hem i söndags. Årets resa var faktiskt inte så märkvärdig, men helt okej ändå. Vi sträckkörde till Nederländerna och tog oss så småningom vidare ner till sydvästra Tyskland, in i centrala och senare norra delarna, för att sedan åka tillbaka med färjan från Lübeck till Trelleborg.

Faktiskt var det bara en orkesterfestival i Nederländerna som var den stora grejen, resten var sånt som antingen inte hade någon ambitionsnivå (i mitt tycke), eller sånt som jag redan sett förr. De yngre medlemmarna kände sig som vanligt jätteimponerade över resan och tagna över att den var slut. Själv kände jag aldrig att det satte igång och det som jag kommer komma ihåg mest var att någon av oss lyckades få hela översta däck på färjan för oss själva. På nåt sätt lyckades han köpa tre flak från baren trots att det var stängt och att bartendern hade gått och lagt sig. Tjugo pers som går omkring halvnäck på en färja för allmänheten och går av och an in i bastun är en syn jag har svårt att tro att jag kommer uppleva igen, så trots alla resmål och spelningar så är det den händelsen jag tror att jag kommer komma ihåg bäst, märkligt nog.

Får se om jag kan och vill och får hänga med nästa år. I så fall hoppas jag på en högre ambitionsnivå och lite galnare upptåg. Detta var mest att drälla omkring i tyska städer, vilket jag redan gjort i nästan tio turnéer redan. Men alltid finns det något nytt att uppleva och det är ju ett kul gäng, så varför inte :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 months later...

Alltså vårsolen ligger och gassar här över mina kvarter sedan ungefär en vecka tillbaka, och luften blir på ett helt annat sätt. Sedan några veckor har de sopat bort vägsaltet och stan var full av obehagliga partiklar i några dagar. Fick hålla för ansiktet när jag cyklade ett halvt kvarter bakom en buss som accelererade. Därefter regnade det lyckligtvis i tre dagar och sköljde bort alltihopa.

Men! Idag vaknade jag och kände mig varm, så jag tog av mig pyjamasen och gick raka spåret till min franska balkong och öppnade. Whoooosh! Den känslan har jag inte haft på många år. Ni vet, känslan när man har solat dagen innan och huden är lite ömtålig, så trots att hotellets lakan är rena och mjuka så vaknar man med en lätt sprittlande smärta utanpå kroppen. Det första man gör är att öppna balkongdörren och så slår semesterluften mot en, kylig och frisk, men ändå full av dofter från stranden och fuktig, som sommarens dagg. Som balsam för ömmande röda armar och rygg.

Holy shit, jag måste på solsemester nån gång. Det har jag inte varit på sedan 2008, med undantag för en stillahavsresa 2014 som visserligen var awesome men ändå inte gav denna känsla eftersom man var tvungen att undvika solen (den var för stark) och luften var tryckande fuktig. Friskheten som slog emot mig idag har jag inte fått sedan Marocko.

Har för övrigt inte badat mycket i Sverige de senaste åren, det skulle jag vilja ändra på :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Den 29:e åker jag till Kroatien och närmare bestämt Primošten och är borta två veckor. Ska bli jävligt gött att komma bort till lite sol och värme då den svenska sommaren hittills inte har levererat.

Vi är ett jävla gäng som ska ner. Jag, mor & far, bror samt flickvän, mormor & morfar plus morbror. Våran familjs "bästa vänner" (2 vuxna & 2 barn) sen kommer det två familjer till som jag inte känner men dem är säkert trevliga. Ska bli kul att hänga med brorsan då vi inte träffas så mycket sen han flyttade hemifrån, roligare nu när vi båda är lite äldre och man kan dricka öl och snacka skit.

Tagga!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...
  • 3 years later...
  • 1 year later...
  • 1 month later...

Härligt med semester. Inför årets semester bestämde jag mig för att vara hemma så lite så möjligt då förra årets flytt tog upp all ledig tid och det inte blev mycket till ledighet. Inledde med två dagar i Köpenhamn tillsammans med vår gode sajtveteran Arvid. Jag har länge velat besöka Danmarks huvudstad (och åkt förbi två gånger). Helt klart en annan stämning än Stockholm. Och fler rödhåriga personer(?) :P Jag kan tänka mig en lite längre vistelse längre fram. På hemvägen ett stopp vid vackra Kullaberg. Veckorna framöver blir det lite besök på platser i södra Sverige där jag inte varit eller bara besökt kort. Bland annat Blekinge skärgård och lite ställen i Halland. Med runt 25 grader varmt varje dag är det iallafall inte så jag behöver resa efter värme...

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Den här jäveln befinner sig i södra Spanien i skrivande stund. Nog är det varmt, hade upp mot en 40 grader en av dagarna men inte så varmt som tidningarna vill påstå. Så om du tagit en funderare på att ta en sista minuten för att slippa det gråa vädret hemma. Kör! Det gjorde jag. No regrets

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...