Jump to content

Resetråden


RavenE
 Share

Recommended Posts

Det är trevligt att se att du tycker dig själv vara ett offer för förtryck. Du har onekligen inte lärt dig någonting av din frånvaro från forumet.

Nä, jag är ganska trög som person. De säger det på jobbet med, snäll men trög. Lite som en vandrande pinne...

Nog om förtrycket nu, back on track...

Vad tror ni om en eventuell resa?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nä, jag är ganska trög som person. De säger det på jobbet med, snäll men trög. Lite som en vandrande pinne...

Nog om förtrycket nu, back on track...

Vad tror ni om en eventuell resa?

Tar för givet att snubben du ska träffa vet i vilka områden ni ska hålla er och hur du ska uppföra dig. Visst, man ska inte vara naiv och tro att ingenting kommer kunna hända en, men jag tycker inte att man ska passa en resa för att den går till ett land som är klassat som "osäkert". (Vet inte ens om Brasilien är det... Colombia och liknande måste vara mycket värre). YOLO, mannen, det här kan bli en resa för livet! Och rånmördad kan du för den delen lika gärna bli i Lund eller Skinnskatteberg som i Sao Paolo.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tar för givet att snubben du ska träffa vet i vilka områden ni ska hålla er och hur du ska uppföra dig. Visst, man ska inte vara naiv och tro att ingenting kommer kunna hända en, men jag tycker inte att man ska passa en resa för att den går till ett land som är klassat som "osäkert". (Vet inte ens om Brasilien är det... Colombia och liknande måste vara mycket värre). YOLO, mannen, det här kan bli en resa för livet! Och rånmördad kan du för den delen lika gärna bli i Lund eller Skinnskatteberg som i Sao Paolo.

Sant, förhoppningsvis vet han. men jag har ju aldrig träffat honom irl. Men det hade varit grymt att få åka till brasilien. Har alltid velat åka dit

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sant, förhoppningsvis vet han. men jag har ju aldrig träffat honom irl. Men det hade varit grymt att få åka till brasilien. Har alltid velat åka dit

Vad har du egentligen för relation till snubben? Du skrev att ni brukar snacka på Skype och sådär. Är du säker på att du känner honom tillräckligt väl för att åka halvvägs kring jordklotet och sova på hans soffa? Verkar riktigt fräckt alltså, men ändå ganska vågat. Jag har spenderat otaliga timmar i lurarna med exempelvis Simpa och jag blir ändå lite halvnervös när jag springer på honom på stan. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad har du egentligen för relation till snubben? Du skrev att ni brukar snacka på Skype och sådär. Är du säker på att du känner honom tillräckligt väl för att åka halvvägs kring jordklotet och sova på hans soffa? Verkar riktigt fräckt alltså, men ändå ganska vågat. Jag har spenderat otaliga timmar i lurarna med exempelvis Simpa och jag blir ändå lite halvnervös när jag springer på honom på stan. :P

Hade han bott i frankrike hade jag kunnat åka ner och bo hos honom direkt. Jag är inte blyg för att träffa nya människor. jag tycker tex att jag känner er relativt bra, och hade nån av er varit i närheten av er hade ni gärna fått komma förbi på middag eller så utan att jag hade tyckt det var konstigt. (nu vill jag inte ha en invasion av Gtasajtare hos mig, men om nån är i närheten nån dag så...) Bara kul. Det är ju lite det som är charmen med internet, att man lär känna folk.

Nä som jag sa så var det en slump.

För att göra en lång historia kort; Jag var lite som ett virus, jag följde länkar. Jag hägnde på buzz.bazooka.se och en dag gick en av länkarna till ett brasilianskt forum.

Jag följde länken och började fula mig på forumet. Lite så där halvskämta/halvstöra. Men de flesta tog mig med en nypa salt och jag började hänga där mer seriöst.

Och en dag kontaktade den här snubben mig, sen la han till mig på Facebook.

Och sen blev det skype, sen "riktiga" nummret. Så han ringer mig ibland, skickar röstmeddelanden och videos mm.

Så har det fortsatt så. Och vi har lärt känna varandra bra. Han har presenterat sin familj i videosarna och sådär.

Jag har inga konkreta planer på att sticka till Brasilien, men han har flera gånger erbjdit mig att komma och bo hos honom och hans familj.

Och nu börjar jag fundera rätt allvarligt på att faktiskt sticka dit när jag får tillfälle. Just nu går det inte för jag skall gifta mig, men typ till våren hade jag lätt kunnat dra ner 2 veckor eller så. Frågan är om man skall ta med sambon och sonen eller sticka själv första gången.

Jag känner inte till brasilen så bra. Min fd lärarinna åker dit flera gånger året och jobbar med hundar och har berättat om alla dessa jävla faelor och gäng. Och sen har man sett alla de här sjuka filmerna där polisen skjuter rånare och låter de ligga och förblöda, och alla gängmord. Jag får uppfattningen av att det är nästintill är anarki där nere...

Har en kompis som vann vm i thaiboxning och hon sa också att det var nära att de blev påhoppade en gång..

Därför jag undrar hur det verkligen är. Säkerligen oroar jag mig i onödan, inte ofta man hör om turister som blir wastade i brasilien...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har spenderat otaliga timmar i lurarna med exempelvis Simpa och jag blir ändå lite halvnervös när jag springer på honom på stan. :P

Haha, det är väl inte så konstigt när stora stygga vargen dyker upp på stan! 180cm halvslapp kropp mot en gammal militär som är huvudet längre, då skulle jag med vara nervös. :D

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Förnödenheter har packats ned i resväskan, mobilen har laddats med stålar, en dosa snus är inköpt för flygresan. Även ritblock och pennor har ordnats, ett par mysiga filmer har blivit överförda på ett USB-minne (Landet för Längesedan, Döda Poeter, Cornelis, Breakfast Club osv etc and so on), tillsammans med en gameboyemulator och Pokémonspel, och några nummer Illustrerad Vetenskap, allt för att fördriva dödtid.

Inatt runt 4-tiden sitter jag på Kastrup och väntar på att få stiga på planet till Madrid. Därefter bär det av mot Los Angeles och en bilresa längs västkusten (samt en liten helg i New York).

Man känner tagget.

Redigerad av xstreem
  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förnödenheter har packats ned i resväskan, mobilen har laddats med stålar, en dosa snus är inköpt för flygresan. Även ritblock och pennor har ordnats, ett par mysiga filmer har blivit överförda på ett USB-minne (Landet för Längesedan, Döda Poeter, Cornelis, Breakfast Club osv etc and so on), tillsammans med en gameboyemulator och Pokémonspel, och några nummer Illustrerad Vetenskap, allt för att fördriva dödtid.

Inatt runt 4-tiden sitter jag på Kastrup och väntar på att få stiga på planet till Madrid. Därefter bär det av mot Los Angeles och en bilresa längs västkusten (samt en liten helg i New York).

Man känner tagget.

Först tänkte jag "Hur fan ska han klara sig på bara en dosa?!" sedan kom jag på att "THE SWEDISH SNUS!" numera finns i USA. Det kommer bli en hit.

On another note: Sjukt avundsjuk. Att bila genom USA är en av mina stora drömmar. Njut för fan!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Först tänkte jag "Hur fan ska han klara sig på bara en dosa?!" sedan kom jag på att "THE SWEDISH SNUS!" numera finns i USA. Det kommer bli en hit.

On another note: Sjukt avundsjuk. Att bila genom USA är en av mina stora drömmar. Njut för fan!

Jag snusar inte regelbundet, utan jag köpte bara en dosa att ha på flygplanen, där man inte får röka.

Och självfallet ska jag njuta! Highway 1 från Los Angeles till Portland, kantat av redwoodskogar och schyssta berg på ena hållet, och en vacker vy över havet på andra hållet. Det kan ju inte bli mycket bättre, tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag snusar inte regelbundet, utan jag köpte bara en dosa att ha på flygplanen, där man inte får röka.

Och självfallet ska jag njuta! Highway 1 från Los Angeles till Portland, kantat av redwoodskogar och schyssta berg på ena hållet, och en vacker vy över havet på andra hållet. Det kan ju inte bli mycket bättre, tycker jag.

Jag körde den sträckan i somras, det var nice:

post-1487-0-62707500-1412706896.jpg

Från San Francisco och upp till Portland körde vi motorväg för skogarna och havet är innan. SF till Portland tog 12 timmar att köra, så ni vet!

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Någon som varit i New York? Har ni något tips på gömda smultronställen så är det bara att hojta till!

Mina tips finns också på förra sidan. Jag tycker framförallt att du bör besöka Jones Cafe och The Stanton Social.

Det här är väl föga förvånande men jag måste bara nämna det. Undvik White Castle! Jag och min bror käkade där pga filmen med Harold and Kumar. Det var nog det vidrigaste jag någonsin ätit. Personalen var tandlös, det låg uteliggare i hörnen, burgarna var kalla och pommes fritesen var mjuka. Tog en tugga och slängde sedan resten. Hade dessutom ingen aptit på minst fyra timmar efter det. Fruktansvärt vidrigt!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Backtracka lite, jag skrev en del tips till The Dude innan hans resa. :)

Har inte varit där, men en vän har pratat en del om ett hangarfartyg som är omgjort till museum. Kan inte tänka mig att det är något annat än detta. Kanske passar dig som gillar flygplan!

Mina tips finns också på förra sidan. Jag tycker framförallt att du bör besöka Jones Cafe och The Stanton Social.

Det här är väl föga förvånande men jag måste bara nämna det. Undvik White Castle! Jag och min bror käkade där pga filmen med Harold and Kumar. Det var nog det vidrigaste jag någonsin ätit. Personalen var tandlös, det låg uteliggare i hörnen, burgarna var kalla och pommes fritesen var mjuka. Tog en tugga och slängde sedan resten. Hade dessutom ingen aptit på minst fyra timmar efter det. Fruktansvärt vidrigt!

Se där! Märks att forumet är inaktivt, man hoppar bara in i rätt tråd och skriver ett nytt inlägg utan att ens tänka på att någon annan kanske frågat. ^_^

Tack för tipset Kebab! Ska läsa era andras imorgon när jag är piggare. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Har tagit ut två veckor semester i slutet utav februari och med brist på saker att göra bestämde jag mig för att resa solo. Siktar på att åka till någon storstad och har siktat in på mig antingen New York eller Osaka. Jag har rest ensam tidigare men då bara inom Europa så skall bli spännande att komma iväg!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Är det någon som tänker tågluffa i sommar och redan köpt sin biljett? SJ sköter tydligen inte hanteringen av Interrailkort längre och sidan man handlar från istället är ganska oklar. Om lön och semester tillåter så tänker jag åka iväg i sommar och besöka några bekanta områden. Port Bou, Aix en Provence, St. Gallen, Hallstatt och några andra mindre områden. Är inte särskilt sugen på att resa för att se så mycket som möjligt, mest för att få komma iväg i några veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...