Jump to content

Resetråden


RavenE
 Share

Recommended Posts

Jag har skickat bokningsförfrågan till ett av de där vandrarhemmen nu. Tusen tack! :unsure:

Inga problem! Kanske syns på WOW då :w000t: .

Ska till USA, NY i sommar någon vecka.

ÖHHH, något tips/råd som kan vara bra för mig att ta del av? .>

Håll hårt i din plånbok, gör rätt när du lämnar dricks, och åk inte upp i Empire state building (Rockafeller är bättre, där får man en mycket bättre utsikt över Central park).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det lutar åt det hållet just nu! Synd bara att jag förmodligen inte kommer få tag på något endagarspass, åker ju dit främst för Rage. Är du där hela festivalen?

10-15 juni. :naughty:

De släppte nya torsdagsbiljetter igår, går att köpa JUST NU här http://www.ticnet.se/html/artist.htmI?l=SE...8+1-dags+12%2F6

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inga problem! Kanske syns på WOW då :naughty: .

Håll hårt i din plånbok, gör rätt när du lämnar dricks, och åk inte upp i Empire state building (Rockafeller är bättre, där får man en mycket bättre utsikt över Central park).

:innocent:?

Annars, tips på klädaffärer, elektronik affärer? (Tänkte köpa en Ipod och snygga T-shirts! :) )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:)?

Annars, tips på klädaffärer, elektronik affärer? (Tänkte köpa en Ipod och snygga T-shirts! :naughty: )

Man ska enligt någon regel (Inte lag, man bara ska) lämna, jag tror det är 15/20% av den totala kostnaden i dricks när du har ätit någonstans. En ny iPod rekommenderar jag att du köper på Apple store på femte avenyn, och när det kommer till klädesbutiker behöver du inte oroa dig; det finns överallt! Jag vet inte vad du är ute efter för T-shirts, men bara på Times Square finns det säkert fyra butiker jag var inne i och handlade kläder när jag var där.

Annars är ett gott tips att åka till Woodbury Commons (outlet) i New Jersey. Det tar en timma med buss från Times Square, och väl där hittar du riktigt många bra butiker. Allt från American Apparel och Adidas till Burberry.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håll hårt i din plånbok, gör rätt när du lämnar dricks, och åk inte upp i Empire state building (Rockafeller är bättre, där får man en mycket bättre utsikt över Central park).

Om du menar håll hårt som i att man skulle bli bestulen så håller jag inte med, jag kände mig helt trygg i det avseendet under hela resan och NY är ju känt för att vara en exceptionellt säker storstad. Jag håller heller inte med om Empire vs. Rockafeller. Vi var uppe i den förstnämnda på dagen och det var helt amaaaazing, i Rockafeller åkte vi upp på natten och visst är det vackert men Empire var ändå stråt vassare, Rockafeller kändes mer kommersiellt med giftshop där uppe och alla specialbiljetter man kunde köpa

Håll i din plånbok i det avseendet att du inte köper allt du vill ha för det finns så jäkla mycket schysta affärer! Rekommenderar hela staden varmt.

Mattips: köp lunch på någon av de många deli-bufféerna, grymt god och prisvärd take-away.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du menar håll hårt som i att man skulle bli bestulen så håller jag inte med, jag kände mig helt trygg i det avseendet under hela resan och NY är ju känt för att vara en exceptionellt säker storstad. Jag håller heller inte med om Empire vs. Rockafeller. Vi var uppe i den förstnämnda på dagen och det var helt amaaaazing, i Rockafeller åkte vi upp på natten och visst är det vackert men Empire var ändå stråt vassare, Rockafeller kändes mer kommersiellt med giftshop där uppe och alla specialbiljetter man kunde köpa

Håll i din plånbok i det avseendet att du inte köper allt du vill ha för det finns så jäkla mycket schysta affärer! Rekommenderar hela staden varmt.

Mattips: köp lunch på någon av de många deli-bufféerna, grymt god och prisvärd take-away.

Hello Deli känt från Letterman Show? :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fint, jag som söker vandrarhem till Way Out West, bra med nära till Slottsskogen. :naughty:

Oh, samma här! Tack för tipsen, Felshoe!

Oh, samma här! Jag ska försöka skaffa mig en endagsbiljett till Way Out West då Franz Ferdinand spelar. Vi får se hur det blir. :)

Jag åker ju för övrigt bil ner till Göteborg varje sommar, då vi har kompisar till familjen där. It is very nice!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Oh, gärna! B)

http://www.vandrarhemgoteborg.se/slottsskogensvandrarhem.php

http://www.vandrarhemgoteborg.se/masthuggs...svandrarhem.php

http://www.vandrarhemgoteborg.se/stigbergs...svandrarhem.php

http://www.vandrarhemgoteborg.se/vandrarhemmetlinne.php

Där har du fyra stycken vandrarhem som ligger riktigt bra till, centralt sett. Alla ligger i ett bra område med gångavstånd till både centrum och slottskogen (hur trevligt ställe som helst att vistas på under sommaren), och buss/spårvagnshållplatser ligger som mest ca 200 m därifrån. :o

Lé update anågende vandrarhemen - finns det någon åldersgräns för att boka rum där? Är 17 år tillräckligt? hmmm9uh_1016466_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! B) Ska till St. Petersburg I Ryssland :wub: nu i sommar. Jag undrar om ni vet några intressanta ställen som till exempel Restauranger, cafeér, museer och så vidare. Jag har själv sökt på internet och kollat runt lite i diverse rese kataloger (broschyrer), men vill ha era åsikter om ni har några. :o

Mvh Jag? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Hej! ^_^ Ska till St. Petersburg I Ryssland :wub: nu i sommar. Jag undrar om ni vet några intressanta ställen som till exempel Restauranger, cafeér, museer och så vidare. Jag har själv sökt på internet och kollat runt lite i diverse rese kataloger (broschyrer), men vill ha era åsikter om ni har några. :w000t:

Mvh Jag? :)

Oh, där har jag vart :doh:

har väl egentligen inget speciellt att rekommendera, men köpcentren är ett måste, de är kyrko-målade i taken och alla har en marknad man kan fynda på. Sen måste du åka tunnelbana också :sick:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...