Jump to content

Gjort-illa-sig-tråden!


Complex
 Share

Recommended Posts

Kom inte på någon bättre titel :>

Men här var de tänkt att man ska berätta om tillfällen då man skadat sig, kan vara allt från en stukting till knäckt nacken.. Vad som hände vid olyckan, och hur illa det gick.

Kom på tanken då ja alldeles nyss skulle in me handen i skåpet o leta efter en kastrulljävel för o koka ägg, men av min klantighet så lyckades ja skära mig på nå jävla vis på en kastrullhelvete, o börja blöda som en överkörd hummla :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 99
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Har aldrig sett en humla blöda och det verkar inte som du hade någon större skada skedd, mer än ett vanligt skärsår som alla får någon gång i veckan.

T: Satt en trädgårdsgrep genom stortån, spräckt ögonbrynet på ett trasigt cyckelstyre.. Känns som jag skrivigt detta innan, och att det redan finns en liknande tråd.. Ska undersökas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har aldrig sett en humla blöda och det verkar inte som du hade någon större skada skedd, mer än ett vanligt skärsår som alla får någon gång i veckan.

T: Satt en trädgårdsgrep genom stortån, spräckt ögonbrynet på ett trasigt cyckelstyre.. Känns som jag skrivigt detta innan, och att det redan finns en liknande tråd.. Ska undersökas.

jaja, va väll inte de värsta, men fick idén tack vare de.. Har förövrigt för mig att jag kommer ihåg något om att du satt en sån där grep genom tån, så kolla gärna upp om de finns någon liknande tråd..

I vilket fall som hällst skulle väll den ändå bli låst såfort man skulle skriva något där..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har aldrig sett en humla blöda och det verkar inte som du hade någon större skada skedd, mer än ett vanligt skärsår som alla får någon gång i veckan.

T: Satt en trädgårdsgrep genom stortån, spräckt ögonbrynet på ett trasigt cyckelstyre.. Känns som jag skrivigt detta innan, och att det redan finns en liknande tråd.. Ska undersökas.

Aj som i helvete! :wub:

Och jepp, det har funnit flera liknande trådar. Men jag postar ändå:

Klättrade upp på en Volvo V70 för att leka med en loppa (leksaken om ni minns) för en herrans massa år sen. Slutade med att bakluckan smällde igen, jag flög framstupa och fullkomligen knäckte sönder armbågen. Min arm ser fortfarande vanskapt ut. :>

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har fått en spik i huvudet när jag var ca 7 år gammal, var tvungen att limma på sjukhuset.

Har haft nageltrång på båda stortårna som lett till operation (kanske inte en olycka, men drar in det här ändå).

Så sent som sommaren 2007 så sprang jag i "foppatofflor" på en parkering full med grus och ramlade. Skrapade upp hela vänsterbenet, vänster underarm, båda händerna och fick en sylvass sten inkilad i foten. Var tvungen att peta ut den med en bordskniv. Har fortfarande kvar ett ärr.

Cyklade allt vad jag hade ner för en rätt så brant backe och flög över styret.

Allt som jag kommer på just nu!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har hänt en del, men allt som lämnat märken efter sig eller som jag behövt göra något åt:


  • Hakan är tejpad för att jag snubblat i trappan.
  • Vänster ögonbryn sytt för att jag blev nedputtad för en trappa.
  • Höger ögonbryn limmat för att jag ramlat med cykel.
  • Tummen sydd för att jag klantade mig med en glasflaska.
  • Högersidan av skallen har ett tidigare limmat sår som jag fick efter en tur med trampbilen.
  • Vänstersidan av skallen har jag ett gammalt sår för att jag fick ett stuprör i skallen.
  • Bankade ut mina tänder med en hammare.

...jag var stammis på akuten :>

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brutit höger arm

Brutit vänster arm

Spricka i höger handled

Brutit båtbenet i vänsterarmen

Brutit nyckelbenet

Brutit foten

Fått ett sår på knät som jag hela tiden slog upp och på så vis aldrig fick läka, som till slut blev infekterat, vilket ledde till en stor böld på knät som en doktor med nålar och skit klämde så att det flög ut 3 liter var.

Jag var stammis på akuten. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hänt lite grejer för mig också:

  • Ramlat på cykel flertal gånger vilket lett till att jag skrapat sönder knät på exakt samma ställe, nu sista gången så fick dom skära bort hud och byta plats och töja för att min förra hud var så trasig och död pga att ärr bildats hela tiden. Har antagligen sytt över 25 stygn på exakt samma ställe på knät, precis över knäskålen på vänster knä.
  • Brutit två fingrar.
  • Ramlat på cykel och slagit i huvudet så jag fick sy 6 stygn.
  • Slagit i ett bord när jag var liten och fick limma mitt mellan ögonen. Har ett ärr mellan ögonen nu precis vid "näsroten"
  • Fått sy armbågen för att jag slog mig rätt rejält när jag skulle springa på en hal brygga och ramlade istället.
  • Benet gått ur led när jag ramlade på cykeln.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hänt lite grejer för mig också:

  • Ramlat på cykel flertal gånger vilket lett till att jag skrapat sönder knät på exakt samma ställe, nu sista gången så fick dom skära bort hud och byta plats och töja för att min förra hud var så trasig och död pga att ärr bildats hela tiden. Har antagligen sytt över 25 stygn på exakt samma ställe på knät, precis över knäskålen på vänster knä.
  • Brutit två fingrar.
  • Ramlat på cykel och slagit i huvudet så jag fick sy 6 stygn.
  • Slagit i ett bord när jag var liten och fick limma mitt mellan ögonen. Har ett ärr mellan ögonen nu precis vid "näsroten"
  • Fått sy armbågen för att jag slog mig rätt rejält när jag skulle springa på en hal brygga och ramlade istället.
  • Benet gått ur led när jag ramlade på cykeln.

Jag bjuder på en negerboll någongång.. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har aldrig haft någon "riktig" skada. En katt knuffade ner en kaktus från ett fönster rakt på min rygg, när jag låg och sov, det är nog det värsta jag varit med om. En gång har jag fått sy, ramlade och slog hakan i ett badhus när jag var liten.

Konstigt egentligen då jag håller på med en ganska fysisk sport och lekte ganska vilt när jag var liten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det största var väl när min näthinna lossnade och jag var tvungen att operera den på plats. Operationen innebar:

- Stillasittande i ett halvår

- Ingen ansträngning alls

- Ett gummiband sattes runt mitt öga för att hålla näthinnan på plats

- Gas sprutades in, så jag skulle titta neråt i två veckor för att den skulle trycka näthinnan på plats

- Runt 7 laserbehandlingar

- Dålig syn

- Återbesök på sjukhuset 3 ggr i månaden i ett halvår

- Två olika typer av droppar tre gånger om dan i en månad

- Alvedon ofta, är immun nu

Sen nästa sommar, gummibandet lossnar, opererar igen...

- Droppar en hel sommar, plus en månad mellan september/oktober

- Fler återbesök

- Någon laserbehandling

- Alvedon

Ganska sammanfattat, kanske skriver mer sen, nu måste jag göra skolarbeten..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eh, jag var förbannad och smällde igen en dörr med en glasruta i. Glaset gick sönder, och glaset glasade sönder min hand en aning. Blödde som ett cepe och min hand var svullen och förlamad i flera veckor efteråt. :>

Nowadays ser det ut såhär. Inte så farligt imo, men alla som får syn på det säger typ "OMFG VAD HARU GJORT?!?!?!?", eller "lol ur doing it wrong emofag".. (Ignorera kladdet, jag hade tråkigt och slut på papper.)

post-4961-1211798312_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hällde kokande vatten på vänstra armen.

Från armbågen, ner till handen.

Huden såg ut som smät ost, man kunde flytta omkring på den. Så de fick hyvla av den med nått som liknade en elektrisk osthyvel, på akuten.

Då såg armen ut som en spädgris i färgen. Sen fick jag ha kylgele på i några veckor.

Sjukt eräligt. :>

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Sprungit in i en dörr i hög fart
  • Sprängt sönder handflatan med smällare
  • Gnidit in händerna i uppvärmd sand
  • Doppat händerna i kokhett vatten
  • Tagit sats och slagit upp svängdörrar med mina knän
  • Klämt bort en lång skinnslamsa från fingret
  • Tappat hårdplast på armen vid smältpunkten
  • Hoppat med en trasig pulka (skinkan fastnade i sprickan då jag hoppade)
  • Råkat riva sönder cirka 3/5 av stortånsnageln
  • Kolliderat med en pulka (fick skylla mig själv eftersom jag stod upp)
  • Fått en fallande bänk vars stålben ristade upp hela min högra arm.
  • Benhinneinflamtion
  • Cyklat in i en vägg (tävling i vem som kunde bromsa effektivast framför väggen tyvärr hoppade min kedja)
  • Fått en spik i foten
  • Fått en gunga i ryggen vilket resulterade att jag tappade andan och fick väldigt ont i ryggen
  • Bränt mig på låren p.g.a en krutladdning
  • Fastnat med tårna i ekrarna
  • Skrapat upp händerna och benen på grus efter att ha hoppat av en moped i hög fart

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...