Jump to content

Trög MP!


nikq
 Share

Recommended Posts

såhär e det har försökt spela mp 20 ggr nu! och så kmr det att ngn har gått ut fråns serven men vafan! snart tar ja sönder hella skiten va kan man göra?

Vilken konsol, gissar PS3. Men prova att byta server, tror man kan trycka så man bytar tills du kommer till en med spelare på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

... och när man går in i en server brukar de inte funka att gå in sen så tar det tid tills den kommer tbx till single player sen så måste man till multiplayer igen.. så störande.

klickar du på select så kan du välja ett nytt game utan att behöva gå till singelplayer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

detta är mitt problem jag kan endast spela online när jag har den kronan imitt namn mitt server eller va det nu e..

när jag spelar i andras så blir det The connection to one or more players has been lost. returning to single plauer ...

Låter konstigt, din internet uppkoppling funkar perfekt annars?

Vad hetter du på PSN? Jag kan försöka invita dig och se om det händer samma sak, vi måste försöka se var problemet ligger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har samma problem, och jag lirar på 360. Det råsuger.

---------------

Jag kommer in i ett spel, och jag blir host -> Ingen joinar

---------------

Jag kommer in i ett spel med personer i, men innan matchen börjar så blir det "lost connection from one or more players, returning to single player".

---------------

Jag kommer inte in alls...

---------------

Jag kommer in och kan spela en, två eller tre matcher. Det är inte någonting säkert över hur många matcher det blir. Men det slutar alltid i att jag tappar uppkopplingen och tvingas tillbaka till single player.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har samma problem, och jag lirar på 360. Det råsuger.

---------------

Jag kommer in i ett spel, och jag blir host -> Ingen joinar

---------------

Jag kommer in i ett spel med personer i, men innan matchen börjar så blir det "lost connection from one or more players, returning to single player".

---------------

Jag kommer inte in alls...

---------------

Jag kommer in och kan spela en, två eller tre matcher. Det är inte någonting säkert över hur många matcher det blir. Men det slutar alltid i att jag tappar uppkopplingen och tvingas tillbaka till single player.

Exakt samma problem här!! fast har ps3 men det e ju same shiit me ps3 o 360 någon som vet hur problemet löser sig!!?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som att du har taskig anslutning, kör du trådlöst?

Det låter som om det skulle kunna gälla för mig också. Jag kör samma nätverkskabel till 360 och datorn (växlar), och på PC kan jag surfa omkring som vanlig, men när det gäller att ladda ner saker så går det ofta ganska sakta, eller så går det inte alls. Ska jag spela online så har jag oftast dålig ping. En kompis trodde att det var internetsladden som var lite trött. Jag kanske borde byta? Den är 10 meter lång och ganska ny. Men som sagt. Det är ju förmodligen inte bara datorn det är fel på, då jag har liknande problem när jag kör på 360.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det låter som om det skulle kunna gälla för mig också. Jag kör samma nätverkskabel till 360 och datorn (växlar), och på PC kan jag surfa omkring som vanlig, men när det gäller att ladda ner saker så går det ofta ganska sakta, eller så går det inte alls. Ska jag spela online så har jag oftast dålig ping. En kompis trodde att det var internetsladden som var lite trött. Jag kanske borde byta? Den är 10 meter lång och ganska ny. Men som sagt. Det är ju förmodligen inte bara datorn det är fel på, då jag har liknande problem när jag kör på 360.

Ifall den är ny lär den inte vara trött, men du kanske köpte fel kabel som inte klarar av särskilt höga hastigheter?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ifall den är ny lär den inte vara trött, men du kanske köpte fel kabel som inte klarar av särskilt höga hastigheter?

ny är den inte. Den är väl några månader, och den har fått ett par skavankor ser jag. En hel del hårda böjar och plasthöljet har på vissa ställen gått upp.

Det är också möjligt att det är fel kabeltyp, men jag är ganska säker på att det är rätt. Vad ska det egentligen vara?

Edit...

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag har oxå router :/ 2 datorer + ps3 på en router.

ps3 internet kabel ska det vara ngn speciell? för att min internet till ps3 är dator kabel. så kanske den ps3 ska ha ett egget kabel :/ eller`?

Jag har samma kabel till ps3 o min laptop, skiftar mellan dom så det är ingen egen internet ps3 kabel så att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...