Jump to content

Router + PS 3 fråga.


Vice.
 Share

Recommended Posts

Har ett irriterande problem.

I princip varje gång jag startar mitt PS 3 kommer texten: Ett oväntat fel har inträffat, du har loggats ut från Playstation network fel 8002Ad-nått.

Så då måste jag avsluta spelet och logga in igen. Och då brukar det gå bra.

Jag loggas aldrig ut om jag spelar multiplayer, men det kan hända att meddelandet komemr upp om jag spelar single player.

Men oftast är det som sagt när jag startar spelet.

Jag har en router mellan PS 3:an och datorn och jag misstänker att det är där problemet ligger. Att PS 3:an av någon orsak tappar kontakten med routern.

Det var farsan som kopplade in router till mig och jag vet att han var inne och rotade in dator eftersom den inte fick kontakt med routern först.

Han är lite överreklamerad när det kommer till teknik, så min teori är att det kan finnas en risk att han gjort nån inställning som inte borde ha gjorts, allt. har glömt göra nån inställning.

vad tror ni, kan det vara en inställning eller jag är inne på helt fel spår?

Skulle verkligen uppskatta om ni hade kunnat tipsa mig.

tack på förhand

/Vice =)

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade en hel del problem med internet till ps3an förr, det räckte med att jag startade om routern.

Annars kan du testa dra en nätverkskabel istället för trådlöst. Jag har aldrig litat på trådlöst..

Har startat om men problemet kvarstår.

Kabel är inget allternativ. Nå, får försöka hitta en lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Routern kan vara för långt bort från PS3an?

Den router jag har är ganska dålig räckvidd på, har jag märkt först efter att jag rekommenderade den till dig. Ledsen om jag omedvetet fört dig på villospår :P

Nix, inte det heller. Det är kanske 5 m.

Denna skall klara minst det dubbla. Och det är som sagt nästan uteslutande bara i början när PS3 an startar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nix, inte det heller. Det är kanske 5 m.

Denna skall klara minst det dubbla. Och det är som sagt nästan uteslutande bara i början när PS3 an startar.

Då tror jag att det beror på att PS3 inte kan ansluta till WLAN som första grej, det tar några sekunder. Men det är skumt att den loggar ut mitt i spelandet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...