Jump to content

Svåraste uppdraget


Tryd3r
 Share

Recommended Posts

Vilket är enligt er/sajten det svåraste uppdraget som finns?

För mig så skulle jag säga att det är Zeros andra uppdrag i GTA:SA där man ska flyga modelflygplanet runt i stan och skjuta och bränslet hela tiden tar slut det var det näst sista uppdraget på SA som jag klarade (efter Zeros tredje såklart :mf_doof:

Säg på något av dessa spelen för det är bara de jag undrar på:

GTA3

GTA:VC

GTA:SA

GTA:LCS

GTA:VCS

GTA4

Om det finns nån liknade tråd så linka den för jag vill gärna veta :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTA2 är fullt av svåra uppdrag. En härlig utmaning för den som tycker att alla spel är för lätta. GTA1 är som helhet svårt eftersom man dör på ett skott och man bara har tre liv. Dessutom får man aldrig spara.

GTA3 - Har inte kört tillräckligt för att veta nåt.

VC - Bankrånet tog ett antal försök, precis som racet med Hillary (tills man lärde sig banan)

SA - Sista uppdragen tar tid och ett antal försök men är egentligen inte så svåra.

LCS - Inga är svåra, faktiskt. Alla är alldeles för lätta IMO.

VCS - Jive Drive. Efter säkert sju försök lyckades jag, och det är också det man hört andra ha problem med.

IV - Three Leaf Clover tog ett antal försök, Pegorinos Pride har jag för mig var rätt knepigt också. A Revenger's Tragedy tog ett antal försök också. Överlag är uppdragen bara svåra om man försöker storma sig igenom dem, men använder man coversystemet och tar det lugnt är det inte så svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

mm... Three Leaf Clover var ganska svårt tog typ 3 gånger att klara. Jag undrar dock:Varför är det så lite aktivitet på detta forumet (Allmänt GTA-snack) jag tycker att det är roligast att läsa här jag älskar din Top 9 GTA spellista Henkibojj:). Ska nog posta i den snart :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag begriper inte varför folk tycker att Demolition Man är svårt. Jag har inte kört VC på flera år nu (tror jag), men sätter jag mig med Demolition Man kan jag garantera er att jag klarar det på första försöket. Exakt vad är svårt? Styra helikoptern? Hinna? Undvika att dö? Vad kan vara svårt över huvud taget med det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svåraste uppdraget är väl ändå i San Andreas där man ska flyga Zeros radiostyrda jävla flygplan runt hela staden och skjuta ner bilar och sen landa. :confused:

Usch. Jag minns hans uppdrag. De enda i San Andreas som jag verkligen lackade på, tror jag.

Det finns ett uppdrag i GTAIII, man ska fara runt i olika statsdelar och ha ihjäl gängmedlemmar. Tror jag. Det klarade jag aldrig. I VC så finns det många svåra uppdrag. Minns att Death Row (när man räddar Lance) var jobbig första gången, när man inte kunde styra så bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kingdom Come i III. Där har vi det svåraste GTA-uppdraget i alla tider. CP-mongos med bomber runt magen som sprängdes så fort man kom i närheten, plus att dom aldrig slutade ploppa upp. När jag liten var jag delvis rädd för dom samt att jag klarade efter 150 försök eller något. Var otroligt nära på att ge upp.

Men det var det svåraste uppdraget, nu har jag en genial taktik när jag kör det. Keep Your Friend's Close, Jive Drive, A Home in the Hills är några andra som kan ta något försök att klara av.

EDIT: Demolition Man hade jag också problem med till en början. Men det var inte för att tiden gick för fort eller för att vakterna sköt sönder den. Helikoptern lärde jag mig aldrig att styra. Nu är det däremot enkelt.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag begriper inte varför folk tycker att Demolition Man är svårt. Jag har inte kört VC på flera år nu (tror jag), men sätter jag mig med Demolition Man kan jag garantera er att jag klarar det på första försöket. Exakt vad är svårt? Styra helikoptern? Hinna? Undvika att dö? Vad kan vara svårt över huvud taget med det?

Håller med där, efter att ha kört den stora helikoptern några gånger så lärde man sig ju kontrollerna.

Ironiskt nog så är ett av de svåraste GTA-uppdragen den där nedrans flygskolan i SA. Vilken lycka det var den gången man klarade "Circle airstrip and land"! :( (Japp, har bara klarat den en enda gång. Jag tror jag ska köra om San Andreas snart. :naughty: )

Fast det absolut svåraste uppdraget jag har spelat är det i GTA3 (som man som tur var inte behövde klara för att kirra storyn! :ph34r: ) där man får en Patriot och ska åka runt och samla ihop sex wanted-stjärnor. Det klarade jag aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast det absolut svåraste uppdraget jag har spelat är det i GTA3 (som man som tur var inte behövde klara för att kirra storyn! :naughty: ) där man får en Patriot och ska åka runt och samla ihop sex wanted-stjärnor. Det klarade jag aldrig.

Har aldrig kört igenom hela GTA III faktiskt, men det där låter som en utmaning värd att dra igång spelet igen för.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett uppdrag som jag verkligen hade stora problem med var Farewell to Arms i VCS. Jag fick försöka flera tiotals gånger innan jag verkligen klarade det. När jag sedan hade sparat och gjort ett par uppdrag till så råkade den senaste sparfilen på nåt mystiskt sätt försvinna så jag fick göra om allt igen. <_< Ett par andra riktigt svåra uppdrag var också From Zero to Hero och Light My Pyre. Jösses, jag höll på att lacka ur totalt på alla tre. :angry:

I GTA III hade jag ockå problem med GTA, Payday for Ray och A Drop In The Ocean, och i Vice City med The Shootist och Keep Your Friends Close. Demolition Man var också faktiskt ganska svårt i början, men till sist gjorde jag så att jag körde runt med helikoptern inne i byggnaden och letade upp var man skulle droppa av bomberna innan jag började med uppdraget, eftersom klockan började gå först då man plockade upp den första bomben.

Samma sak med Espresso-2-Go, där körde jag först runt med den skottsäkra Patrioten, letade upp alla stånd och planerade vilken väg jag skulle köra innan jag började.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett uppdrag som jag verkligen hade stora problem med var Farewell to Arms i VCS. Jag fick försöka flera tiotals gånger innan jag verkligen klarade det. När jag sedan hade sparat och gjort ett par uppdrag till så råkade den senaste sparfilen på nåt mystiskt sätt försvinna så jag fick göra om allt igen. :( Ett par andra riktigt svåra uppdrag var också From Zero to Hero och Light My Pyre. Jösses, jag höll på att lacka ur totalt på alla tre. :)

Glöm för guds skull inte bort Unfriendly Competition. Maken till svårt uppdrag det var.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Espresso-2-Go är lätt, jag hade en känsla att nån skola nämna det. Jag hade svårt också, men använda den skottsäkra Patrioten. Gå runt staden och ta reda på vart alla Colombianen är. Först börja i Portland, sen i Staunton och avsluta det i Shoreside. GTA, Payday for Ray och Marked Man är också svåra i III. VC har The Driver och Demolition Man, fan också, Dildo Dodo är svårt. San Andreas var svårast: N.O.E., Learning to Fly, Freefall, Dam & Blast, Up Up and Away också Vertical Bird. Jag suger på att flyga, därför. I LCS alla mission var lätta nästan, Taking the Peace o Steering the Vote var båda svåra men. VCS förväntar jag på att köpa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...