Jump to content

Kan man få tag på den censurerade versionen av GTA IV i Sverige?


SimonJ
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 124
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Suck, om du ska leka besserwisser så kan du ju iaf lära ut rätt saker.

Det är 20 år får att köpa alkohol på systemet. Det är 18+ på GTA IV.

Jag tänkte inte leka besserwisser, utan jag ville bara klargöra för de personer här som inte verkar ha förstått det att GTA: IV inte har någonting annat än en åldersrekomenation. För övrigt så hade jag för mig att det var 21 år som gällde för systemet.

Har det alltid varit 20 år?

Jag är inte speciellt inne på det där, då jag aldrig druckit alkohol.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte inte leka besserwisser, utan jag ville bara klargöra för de personer här som inte verkar ha förstått det att GTA: IV inte har någonting annat än en åldersrekomenation. För övrigt så hade jag för mig att det var 21 år som gällde för systemet.

Har det alltid varit 20 år?

Jag är inte speciellt inne på det där, då jag aldrig druckit alkohol.

20 för systemet i Sverige.

21 för alkohol i vissa stater i US & A. (Specielllt hårda är dom i LV :confused:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Game kör hårt med åldersgränserna. Man får itne köpa spel med 18-års gräns på Game om man inte är 18 (eller ser ut att vara det).

Precis, hade problem med de där när jag skulle köpa san andreas på realise dagen, men ja sa åt dom o ringa till farsan o de gjorde dom, o han sa att de gick bra, så då fick ja köpa spelet.

"Hej, jag är 12 år och butikspersonalen vägrar sälja ett spel utan åldersgräns till mig. Detta är olagligt och kan bötläggas, kom genast hit, POLISJÄVEL!"

Det är vad han kan säga, eller egentligen bara låtsas säga i telefonen så kommer dom mycket snabbt sälja ett ex till honom.

Där har du fel, de är dom som ringer o frågar och får beskedet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte inte leka besserwisser, utan jag ville bara klargöra för de personer här som inte verkar ha förstått det att GTA: IV inte har någonting annat än en åldersrekomenation. För övrigt så hade jag för mig att det var 21 år som gällde för systemet.

Har det alltid varit 20 år?

Jag är inte speciellt inne på det där, då jag aldrig druckit alkohol.

TÖNT EHEHEHEE.

Kom igen, slå tillbaka :'D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lekte med turtles fram tills jag var typ 10. Fanns inte mycket annat att göra på den tiden, och fy fan vad skoj det var. Jävla korrupterad dataålder ni som är födda >90 lever i. Det är synd att det blivigt såhär.

fan vad jag älskar turtles. turtles, dino riders och transformers var det som gällde för mig.

och bara dom onda eftersom alla vet att onda karaktärer alltid är coolare.

Redigerad av 7.62 hiberNative
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lekte med turtles fram tills jag var typ 10. Fanns inte mycket annat att göra på den tiden, och fy fan vad skoj det var. Jävla korrupterad dataålder ni som är födda >90 lever i. Det är synd att det blivigt såhär.

Äcsh, innan det så spelade jag Super Mario, Mario cart och James Bond på mitt fina nintendo 64. Då var jag fyra bast. Och såklart lekte jag med leksaker som all andra ungar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lekte med turtles fram tills jag var typ 10. Fanns inte mycket annat att göra på den tiden, och fy fan vad skoj det var. Jävla korrupterad dataålder ni som är födda >90 lever i. Det är synd att det blivigt såhär.

Håller faktiskt med dig till hundra procent. Barn skall vara barn och leka av sig. Idag handlar det väldigt mycket om datorer.

När jag var i den åldern hade jag alla möjliga lekar och var ute i princip varje dag förutom då jag var sjuk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...