Jump to content

Kan man få tag på den censurerade versionen av GTA IV i Sverige?


SimonJ
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 124
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

oh shit. läste "ocensurerade". tänkte att det inte kan finnas någon som helt och fullt skulle vilja ha en censurerad version utav spelet :confused:

vicecitylife, är du minderårig eller tänkte du skaffa det åt din son eller liknande? *nyfiken*

Jag får inte köpa GTA IV för mina föräldrar, det är därför jag undrar. Jag är inte så liten men jag får inte köpa

nåt GTA som är värre än vad GTA San Andreas är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och de tidigare GTA spelen var inte alls så väldigt våldsamma imo. Vad kör sina föräldrar med för "argument"?

Alla andra GTA-spel har jag tjatat tills jag fått dom men nu är det bara stopp, så fort jag nämner GTA IV så säger dom bara: det är 18 år på det. Jag blir galen. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla andra GTA-spel har jag tjatat tills jag fått dom men nu är det bara stopp, så fort jag nämner GTA IV så säger dom bara: det är 18 år på det. Jag blir galen. :confused:

Du kan ju alltid låtsas att SA var våldsamare än IV. Plus, låt de läsa många recensioner på Internet där IV fått 10/10. Det kanske hjälper :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla andra GTA-spel har jag tjatat tills jag fått dom men nu är det bara stopp, så fort jag nämner GTA IV så säger dom bara: det är 18 år på det. Jag blir galen. :confused:

Såg till dom att köra upp deras "åldersgräns" i arslet.

Det finns inga åldersgränser på spel i sverige. Det är bara rekomendationer för vilken ålder spelare bör ha för att spela spelen, då spel med 18 på brukar innehålla våld, sex, droger, fult språk, m.m.

Butiken kan inte heller neka dig till att köpa spelet, oavsett om du bara är 5 år gammal, då det bara är en rekomendation.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg till dom att köra upp deras "åldersgräns" i arslet.

Det finns inga åldersgränser på spel i sverige. Det är bara rekomendationer för vilken ålder spelare bör ha för att spela spelen, då spel med 18 på brukar innehålla våld, sex, droger, fult språk, m.m.

Butiken kan inte heller neka dig till att köpa spelet, oavsett om du bara är 5 år gammal, då det bara är en rekomendation.

Game kör hårt med åldersgränserna. Man får itne köpa spel med 18-års gräns på Game om man inte är 18 (eller ser ut att vara det).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

äsch, dom ha rinte befogenhet att sälja sånt till kids. vad ska ungen göra, ringa polisen?

"hej, jag är 12 och får inte köpa spel med 18-årsgräns. kom och hjälp ffsbbq"

"Hej, jag är 12 år och butikspersonalen vägrar sälja ett spel utan åldersgräns till mig. Detta är olagligt och kan bötläggas, kom genast hit, POLISJÄVEL!"

Det är vad han kan säga, eller egentligen bara låtsas säga i telefonen så kommer dom mycket snabbt sälja ett ex till honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Game kör hårt med åldersgränserna. Man får itne köpa spel med 18-års gräns på Game om man inte är 18 (eller ser ut att vara det).

På Game i Vällingby (min favorit butik for sure) så säger alltid de i kassan (jag känner dem vid det här laget) "Du vet att det är 18 års gräns va?" Sen börjar vi skratta båda två. Så nej, Game är inte hårda. I alla fall inte om man känner grabbarna i kassan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...