Jump to content

Snabbt sätt att tjäna mycket pengar på


Lajnux
 Share

Recommended Posts

"Gruppe Sechs" är något som kommer in i spelat efter ett tag eller? Jag har aldrig hört talas om det. Enda sättet jag kan tjäna pengar på i Liberty City är personrån och taxikörningar åt Roman, men de ger ju verkligen inte mycket pengar men jag måste ju, är helt utfattig.

Gruppe Seche är pengatransporterna. Om du läser denna topic så kommer det stå vad det är, hur du går till väga, och det finns t.o.m. bild på hur den ser ut. Bara att börja leta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 44
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag får panik! Är det bara jag som har ekonomiska problem??

Det suger verkligen med det här spelet. I alla andra spel så har pengar inte varit ett problem, men jag har inga stålar. Jag har heller ingen inkomstkälla som man haft i alla andra spel. Att man kunde gå och samla in dem.

Jag har typ 400$kvar!!!

Och det funkar inte att köra runt och leta efter bankbilar...

Jag har kört mostwanted men man får inga pengar för det(?).

Kommer pengarna när man fixat alla efterlysta eller?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag får panik! Är det bara jag som har ekonomiska problem??

Det suger verkligen med det här spelet. I alla andra spel så har pengar inte varit ett problem, men jag har inga stålar. Jag har heller ingen inkomstkälla som man haft i alla andra spel. Att man kunde gå och samla in dem.

Jag har typ 400$kvar!!!

Och det funkar inte att köra runt och leta efter bankbilar...

Jag har kört mostwanted men man får inga pengar för det(?).

Kommer pengarna när man fixat alla efterlysta eller?

Jag förstår dig. Har också letat efter massor av Gruppe Sech vans men jag har aldrig hittat någon.

Synd att det inte är mer som i VCS. GTA IV är ett stort steg bakåt på rätt så många sätt trots allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur lyckas man bli av med så mycket pengar? Jag har nåt på $600 000 och jag dör ändå ideligen. Jag undviker att bli busted eftersom man då blir av med sina vapen, hur gör du? Har du klarat storyn? Har du klarat Three Leaf Clover?

Rika människor tar taxi vart dem än ska... ^_^

Det kostar att ligga på topp vet du... :D

...Och att hamna på sjukan 25 ggr/dagen :(

Har själv väldigt mycket pengar och jag laddar alltid om ifall att jag dör eller blir gripen.

Det är ett mysterium hur folk kan göra av med så mycket.. RPG?

Orka ladda om, inte konstigt att du har mycket $$

Nej seriöst, detta är verkligen ett problem.

Kan alltså knappt göra polisuppdragen pga vapenbrist som är ett resultat av min tunna plånbok. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag får panik! Är det bara jag som har ekonomiska problem??

Det suger verkligen med det här spelet. I alla andra spel så har pengar inte varit ett problem, men jag har inga stålar. Jag har heller ingen inkomstkälla som man haft i alla andra spel. Att man kunde gå och samla in dem.

Jag har typ 400$kvar!!!

Och det funkar inte att köra runt och leta efter bankbilar...

Jag har kört mostwanted men man får inga pengar för det(?).

Kommer pengarna när man fixat alla efterlysta eller?

Haha! Jag förstår inte vart dina pengar tagit vägen. Jag brukar göra som Vicke och kör med tre olika saves.

En save där jag sparar efter nästan varje uppdrag. Den andra saven sparar jag efter varje uppdrag ungefär. Så om någon skulle försvinna så har jag en reserv. Sedan har jag en tredje save där jag bara lirar och har kul. Där jag kan ha roligt och dö och bli busted hur många gånger som helst.

Har själv väldigt mycket pengar och jag laddar alltid om ifall att jag dör eller blir gripen.

Det är ett mysterium hur folk kan göra av med så mycket.. RPG?

Det där tycker jag förstör spelkänslan något enormt. Att hela tiden ladda om efter varje död och busted var okej i tidigare spel, men nu, nej tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha! Jag förstår inte vart dina pengar tagit vägen. Jag brukar göra som Vicke och kör med tre olika saves.

En save där jag sparar efter nästan varje uppdrag. Den andra saven sparar jag efter varje uppdrag ungefär. Så om någon skulle försvinna så har jag en reserv. Sedan har jag en tredje save där jag bara lirar och har kul. Där jag kan ha roligt och dö och bli busted hur många gånger som helst.

Det där tycker jag förstör spelkänslan något enormt. Att hela tiden ladda om efter varje död och busted var okej i tidigare spel, men nu, nej tack!

True, true. Jag struntade i att ladda i VCS också eftersom man även där kunde få tillbaka sina vapen.

Men varför köra med så många saves? Autosave räcker väl, plus två saves man varvar om varandra så att man kan gå tillbaka till ett tidigare uppdrag om man så skulle vilja? Jag sparar inte särskilt ofta när autosave finns.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

True, true. Jag struntade i att ladda i VCS också eftersom man även där kunde få tillbaka sina vapen.

Men varför köra med så många saves? Autosave räcker väl, plus två saves man varvar om varandra så att man kan gå tillbaka till ett tidigare uppdrag om man så skulle vilja? Jag sparar inte särskilt ofta när autosave finns.

Jag är extra försiktig bara. Vill inte att något ska tabba sig. Fyra (Inklusive autosave) saves är väl lite överdrivet, men det skadar ingen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar att man inte har så mycket pengar, det blir en större utmaning.

I SA kunde man ju få ihop hur många miljoner som helst.

Var finns då utmaningen i att man kan köpa sig hur mycket vapen som helst för ett uppdrag?

Nä, känslan nu är betydligt mer "äkta", tycker jag alltså...

(Anser för övrigt att CJ var en mesig stackare, medan NB är en kille med djup)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha! Jag förstår inte vart dina pengar tagit vägen. Jag brukar göra som Vicke och kör med tre olika saves.

En save där jag sparar efter nästan varje uppdrag. Den andra saven sparar jag efter varje uppdrag ungefär. Så om någon skulle försvinna så har jag en reserv. Sedan har jag en tredje save där jag bara lirar och har kul. Där jag kan ha roligt och dö och bli busted hur många gånger som helst.

Jag tog taxi vart jag än skulle. Till Dater, uppdrag, vapenhandlare, helikopterturer, allt.

Orkade inte använda mig av Roman, hans service var för dryg. Varje gång jag dog så köpte jag alla vapen jag fick tag i, och så mycket skott jag kunde. Blev gripen av snuten och då fick jag köpa allt igen.

Nu ångrar jag mig, har inga stålar kvar alls. Det är jobbigt, inga pengar till vapen, mat etc.

Är tvungen att slå ihjäl folk och ta deras futtiga sedlar för att kunna köpa käk och vapen. Slog tom. ihjäl en stackars tant som kom ut från burger shot igår. Stackaren hann inte ens se vad som träffade henne, känndes inge bra men jag var tvungen. Det var hon eller jag... ^_^

Nä, det har gått så långt att jag funderar på att ta mitt liv och börja om på nytt. Spara mina pengar så att jag har en del till ålders höst.

det ända som hindrar mig just nu är att jag är för nära 100%, men samtidigt kommer det ändå ta en evighet att nå dit just tack vare min ekonomiska situation. >_<

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men helt seriöst, man förlorar (iaf jag, och om det har med hur mycket pengar man har att göra så har jag ca $270k) ungufär $10-$15k när man dör, och lika mycket/mer när man blir busted. Om man då inte laddar om (när man endast spelar på en save) så blir man ju pank efter att lekt omkring lite. Då det är väldigt svårt att bli av med en 6-stjärnig wantedlevel, och man kanske vill köra tills man dör.

Jag kör bara med en sparfil, det jag skrev om att använda flera var bara en sak jag planerat att göra när jag klarat ut storyn. När jag nu vill leka omkring så kör jag med fusk, så att jag kan få vapen utan att tappa alla pengar, och så sparar jag aldrig efter att ha lekt.

I tidigare spel var inte pengar lika viktigt, och det kostade absolut inte så mycket att dö eller bli busted.

Edit: Haha Vice., det låter som om du pratar om ditt egna liv, vägen tills hur du har det idag, och hur det känns.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit: Haha Vice., det låter som om du pratar om ditt egna liv, vägen tills hur du har det idag, och hur det känns.

Hehe, bara skojar.

Men faktiskt är det surt att inte ha en spänn. Grymt underligt att ni har så fruktansvärt mycket pengar.

Men det är ju en tidsfråga även för er, för ni måste, om ni inte laddar om hela tiden, köpa mat och ammo och eftersom man inte ahr en inkomst mer nu, så komemr pengarna sina.

Kass...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, bara skojar.

Men faktiskt är det surt att inte ha en spänn. Grymt underligt att ni har så fruktansvärt mycket pengar.

Men det är ju en tidsfråga även för er, för ni måste, om ni inte laddar om hela tiden, köpa mat och ammo och eftersom man inte ahr en inkomst mer nu, så komemr pengarna sina.

Kass...

Gjort

bankrånet

än?

Man förlorar inte vapnena om man dör så då behöver du inte köpa igen.

Jag åker så gott som alltid taxi och köper ny kevlar och skott, har runt 300k kvar.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det står i statsen. Å andra sidan tror jag också att det finns stats på vad du lagt dina pengar på.

Skulle vara intressant. Tänkte bara att om du dödat många så kan det ju bli dyrare med allt ammo & vapen.

Knappast helt korrekt heller (men ändå en indikation) lär ju vara "bullets fired". Också i statsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...