Jump to content

Vilka Karaktärer Likviderade <DU>?


Cyper
 Share

Recommended Posts

Ja, vilka karaktärer dödade ni? Vi utgår nu från våran första gång vi körde igenom storyn.

1. Ivan the Not So Terrible - Dödade du Ivan?

2. Ruff Rider (Dwanes flickvänn)

3. Holland Nights (Clarence Little)

4. The Holland Play (Playboy X eller Dwayne?)

5. Blood Brothers Francis eller Derrick?)

6. That Special Someone (Darko)

7. The Decision (Deal eller hämd)

Dessa dödade jag, och varför. Jaa, jag har tänkt igenom allt vad jag har gjort. Det har funkat bra men det enda som jag oroar mig för är

Dimitri. Men det känns som om jag gjorde rätt i att döda honom. känner ingen tillit till någon som kidnappat Nikos kusin, bränt ner taxibolat och lägenheten. I hope It was da right choice. Det var självklart inte mer än rätt att döda honom - No big D's, men konsekvenserna av det.

:)

1. Dödade honom av lojalitet för mannen jag redan från början hatade - Vlad. Hade jag vetat att man faktiskt hade möjligheten att döda honom tidigare hade jag skonat Ivans liv.

2. Dödade inte Dwanes flickvänn eftersom jag tyckte att det inte hörde till saken samt att det inte var mitt val utan Dwaynes. Rätt val, enligt mig eftersom han verkade tycka att det skulle vara helt onödigt.

4. Jag valde att fimpa Playboy X pågrund av att han helt enkelt gått Dwayne, som varit i fängelset och haft det jävligt, bakom ryggen. Han gick med andra ord sin dödspolare bakom ryggen bara för att han tappat greppet vid fängelsevistelsen. Insåg även att jag blev illa behandlad av PlayboyX och att han hade en fin takvåning. En backstabber som behandlar mig dåligt har jag inget för. Han fick smaka på 1½ magasin med min AK47:n i en gränd.

5. Dödade Francis därför att han var en korrupt polis och jag litade inte på honom. Var rädd att man skulle bli hans slyna senare som tack för hjälpen. Å andra sidan förstod jag att han kanske skulle kunna vara till hjälp, vilket faktiskt var sant, men nej, jag dödade honom för att vara säker.

6. Han förtjänade att dö. Med tanke på att Niko så länge letat efter honom vore det kanske lite dumt efter allt besvär att låta honom slippa undan.

7. Redan efter att Dimitri förrådde sin boss så började jag ana misstankar. Å andra sidan så förstår jag honom eftersom att hans boss tappat greppet rejält och bara ville döda allt som kom i hans väg. Inte nog med att han var jävlig mot sin fru. Dock så har jag alltid stört mig på Dimitri av någon anledning. Blev redan från början litet misstänksam. Då han kidnappade Roman hade jag redan bestämd mig - han skulle dö brinnandes - vilket han gjorde. En gång en orm, alltid en orm. Kan ge mig tusan på att man skulle få problem med honom senare eller bli lurad då man gjorde ett deal med honom på något sätt.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Ivan the Not So Terrible - Dödade du Ivan?

2. Ruff Rider (Dwanes flickvänn)

3. Holland Nights (Clarence Little)

4. The Holland Play (Playboy X eller Dwayne?)

5. Blood Brothers Francis eller Derrick?)

6. That Special Someone (Darko)

7. The Decision (Deal eller hämd)

1. Ja. Han blev nerskjuten innan han kom fram till sitt mål.

2. Nej, jag valde att skona henne.

3. Vem var det? Jag tror jag skonade honom.

4. Playboy dog, av samma skäl som Cyprez hade, men han dog av SMG'n.

5. Francis. Derrick var oskyldig.

6. Darko verkade redan ha lidit mycket, därför dödade jag honom inte.

7. Deal, tyvärr. Om jag visste konsekvenserna innan så skulle jag lätt ta hämnd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Ivan the Not So Terrible - Dödade du Ivan?

2. Ruff Rider (Dwanes flickvänn)

3. Holland Nights (Clarence Little)

4. The Holland Play (Playboy X eller Dwayne?)

5. Blood Brothers Francis eller Derrick?)

6. That Special Someone (Darko)

7. The Decision (Deal eller hämd)

1. Jag hade sett det här uppdraget hos en polare så jag såg hur han dog om man valde att döda honom, så jag skonade honom för att se hur sekvensen blev då.

2. Jag lät även henne leva för att jag ville döda den där bikern på en gång

3. Honom lät jag också leva vilket var ett misstag för man kommer vara tvungen att döda honom senare om man lät honom leva, dvs om man träffar honom på gatan

4. Dödade Playboy för Niko sa nånting om att han kände igen sig i Dwayne och jag visste att man fick Playboy's lägenhet om man dödade honom så det var inte tvekan om saken.

5. Dödade Derrick, varför vet jag inte.

6. Popped him ass! Niko verkade inte gillade det speciellt mycket men jag var nöjd :)

7. Hämnd såklart, Dimitri skulle dö, så enkelt var det bara!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snabb fråga, måste man

döda Petrovics son

och

Faustin

för att komma vidare i spelet och gör det någon skillnad i storyn?

Har passerat uppdraget och just fått veta att

Dimitri

inte var nån hyvelns kille som jag trodde han var? Ingår det i storyn att han blir ens fiende eller finns det något alternativ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...

Darko

6. Han förtjänade att dö. Med tanke på att Niko så länge letat efter honom vore det kanske lite dumt efter allt besvär att låta honom slippa undan.

Ang. Darko, så har jag velat ett tag

:ermm: Har provat båda sluten, tkr att de slutet där man dödar honom är värt att se. Fast det känns ändå inte rätt. Eftersom nikko säger ju själv att han endast känner tomhet efter att han dödat honom. Alla hans vänner reagerar bäst om man inte dödar honom. Samt att darko tackade niko när man skjuter honom. Jag låter honom hellre leva och lida av de misstag darko gjort. Tror han lider mer av det.

Kom gärna med andra synpunkter, har som sagt inte bestämt till 100% vilket jag ska ta. (ja det är ett spel, men lite får man väl leva sig in:P)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Ivan the Not So Terrible - Dödade du Ivan?

2. Ruff Rider (Dwanes flickvänn)

3. Holland Nights (Clarence Little)

4. The Holland Play (Playboy X eller Dwayne?)

5. Blood Brothers Francis eller Derrick?)

6. That Special Someone (Darko)

7. The Decision (Deal eller hämd)

1. Nej, jag dödade inte Ivan. Jag kände inte till valmöjligheten då.

2. Nej, jag lät henne leva. Hon är oskyldig. (Läxade upp hennes nya kille senare btw ^^)

3. Nej, jag lät honom leva. Jag tyckte jag skrämt honom nog. Hamnade tyvärr i skottväxling med honom på gatan senare.

4. Jag dödade PlayBoy X. Jag gick mer på vänskap. Eftersom man känt Dwayne längre, så sköt jag Playboy. Att man sen fick våningen var ju bara en positiv bonus! :D

5. Jag sköt Derrick. Jag tänkte det kunde vara användbart att ha en högt uppsatt polis på sin sida.

6. Jag sköt Darko. Han sålde hela sitt kompani, inklusive Nikko, för pengar. Jag kunde inte låta honom leva efter det.

7. Valde hämnd. Jag hade hört tidigare att Roman skulle dö om man valde "Deal", och jag ville låta Roman leva. Det är ju ändå Nikkos kusin. Att man sen kan åka gratis taxi är ju inte fy skam. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...