Jump to content

XBOX360: "Disc Unreadable"?


_Neo_
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 57
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Fan vad jobbigt. :)

Hänt så med andra spel för mig,spelade inte mer den dagen.

Nästa dag funkade dom perfekt.

Ok , så det kommer bara fram slumpmässigt? Det är jävligt irriterande. :wub: Hände för mig igår också. Det har gått 3 dagar sedan jag köpte spelet och har kanske fått det 12 gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har spelat väldigt mycket, och säkert varje dag sedan releasedagen. Fick det en gång igår kväll. Inte mer än så har det varit för mig. Och det brukar oftas bero på att skivan legat i xboxen någon dag och fått något litet damkorn på sig. Bara att ta ut skivan och blåsa lite på den, alternativt ta ett papper eller en mjuk tygbit och torka lite. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...alternativt ta ett papper eller en mjuk tygbit och torka lite. :wub:

Aldrig någonsin!

Fy skäms på dig, du är minsann ingen riktig gamer. :)

Alla vet att man använder en riktig putsduk, förslagsvis en glasögonduk, när man rengör spel för att undvika repor, om än så små...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aldrig någonsin!

Fy skäms på dig, du är minsann ingen riktig gamer. :)

Alla vet att man använder en riktig putsduk, förslagsvis en glasögonduk, när man rengör spel för att undvika repor, om än så små...

Jag har bara aldrig kommit till det att skaffa mig en sådan. Det har då aldrig blivit några repor på mina skivor när jag putsat dom. Tar också den mjukaste tröjan med rätt material när jag gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som får detta problem? Efter att ha spelat i en timme ungefär så kommer det fram "Disc unreadable"? Måste då vänta en halvtimme för att kunna kö igen, annars blir det samma sak. Har bara hänt med GTA. :)
skönt att man känner igen sig har samma problem min skiva blir repad inuti 360:n!
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jupp. Jag vet att det är det "äkta" och det bästa sättet att göra. Måste köpa några sådanna fiberdukar. Behöver en till min PSP också. :ph34r:

Om du skall få en skiva riktigt ren och utan några risker så skall du göra följande:

1. Dra igång kranen och låt ljummet vatten rinna ner.

2. Tvätta händerna

3. Ta tandkräm, smeta över hela skivan och sedan skölj av

4. Låt skivan torka ordentligt (lägg den på lite papper eller bara blås)

Detta fungerar till 100%! Om ni inte vågar dra det på GTA skivan så prova med någon annan. Hitta någon piss skiva som knappt spelar, och gör ovan så ska ni få se att det blir som nytt:) :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...