Jump to content

Tips och trix


Vice.
 Share

Recommended Posts

Man trycker väl X för att säga ja och nej för trekant (spelar ingen roll vilket, inte det viktiga) men i så fall innebär det att man inte har den knappen fri till man svarat?

Har jag fattat rätt?

Alltså, Någon ringer och frågar, (vilket innebär att du har svarat i mobilen och således har den framme) och istället för att tacka nej och lägga på så springer ni omkring med mobilen uppe tills ni är klara med vad ni nu gör...?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 200
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

A (Ps3: X) är Ja och B (Ps3: O) är Nej. Så man kan åka bil och gå in i nya bilar osv, men man kan inte springa.

Tipas:

Jag tror att man ska kunna ta folks cigaretter när dom håller i dom. Om man går nära dom och klickar på "ta upp-knappen"

Kanske fungerar på allt annat (som är litet nog; korvar, burkar osv) också.

När ni har parkerat eran bil för att gå ut kan ni klicka på Y (Ps3: /\) en gång snabbt för att gå ut ur bilen men ha motorn gående, men håller ni inne Y (Ps3: /\) tills ni går ut ur bilen så stänger ni av den. Ingen radio hörs och lysena är inte igång. Man måste starta om bilen igen när man går in. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
A (Ps3: X) är Ja och B (Ps3: O) är Nej. Så man kan åka bil och gå in i nya bilar osv, men man kan inte springa.

Tipas:

Jag tror att man ska kunna ta folks cigaretter när dom håller i dom. Om man går nära dom och klickar på "ta upp-knappen"

Kanske fungerar på allt annat (som är litet nog; korvar, burkar osv) också.

När ni har parkerat eran bil för att gå ut kan ni klicka på Y (Ps3: /\) en gång snabbt för att gå ut ur bilen men ha motorn gående, men håller ni inne Y (Ps3: /\) tills ni går ut ur bilen så stänger ni av den. Ingen radio hörs och lysena är inte igång. Man måste starta om bilen igen när man går in. :)

Kwlt, skall testas.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Upptäckt: finns en internet sida i spelet som vissar var alla saker finns.. sidan är www.whattheydonotwantyoutoknow.com

hoppas adressen är rätt nu.. min lillebror tipsade mig

Jo det är mycket riktigt så. Såg den på ett antal andra sidor bara dagar efter releasen. Jag vill dock inte kolla där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

A (Ps3: X) är Ja och B (Ps3: O) är Nej. Så man kan åka bil och gå in i nya bilar osv, men man kan inte springa.

Tipas:

Jag tror att man ska kunna ta folks cigaretter när dom håller i dom. Om man går nära dom och klickar på "ta upp-knappen"

Kanske fungerar på allt annat (som är litet nog; korvar, burkar osv) också.

När ni har parkerat eran bil för att gå ut kan ni klicka på Y (Ps3: /\) en gång snabbt för att gå ut ur bilen men ha motorn gående, men håller ni inne Y (Ps3: /\) tills ni går ut ur bilen så stänger ni av den. Ingen radio hörs och lysena är inte igång. Man måste starta om bilen igen när man går in. :ph34r:

Det där med att stänga av bilen låter nice, undrade faktiskt om det fanns någon sån funktion. Skulle va kul och plocka cigg ifrån folk också!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där med att stänga av bilen låter nice, undrade faktiskt om det fanns någon sån funktion. Skulle va kul och plocka cigg ifrån folk också!

Du kan ju tyvärr inte göra någonting med det du plockar upp annat än att kasta det, oavsätt vad det är. Men det är ju lite roligt att kasta en cigg på folk också. :ph34r:

Edit@Vinnie; Jag skulle säga det. Och det är därför jag inte använder det.

Om eran bil gått sönder / fått motorstopp och efter ett antal försök helt enkelt bara inte vill starta så kan ni ringa knappa in 911 och sedan trycka på luren. Så fort den första tonen gått så borde bilen funka. (:!!!:) Det är en sådan liten sak som sprider GTAkänsla. :ph34r: Iaf enligt mig.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett till kompistips, men jag kan inte garantera att det funkar 100% av gångerna eftersom jag bara försökt ett fåtal gåner.

Om du bestämt träff med person 1 och är på väg till honom/henne, och du plötsligt får ett samtal från någon annan som också vill gå ut - säg inte nej! Säg "ja" och avbryt sedan genom att ringa upp person 2. Det verkar också funka om man bestämmer med person 1, person 2 ringer och du accepterar, sedan avböjer du från person 1. Ingen blir sur på dig oavsett vem du tackade ja till först och vem du avbröt träffen med; huvudsaken är att man inte säger nej utan säger ja och avbryter! :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kör du in i nån tillräckligt hårt så börjar personen i bilen att brinna. Denna kommer då att hoppa ut och rulla runt.

Det var i alla fall vad som hände mig nyss. Myskofik bugg.

Nja. Så vitt jag vet så händer det bara om det är förare som röker. Dom kan då pga en krock tappa ciggen i knät eller liknande och fatta eld, för att skrikande hoppa ur bilen i lågor. :ph34r:

Det är ungufär som när man har Little Jacob i bilen med sig. Man ser när han röker, för att det då kommer ut massor av rök från bilens fönster. :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det visste jag. ;) Det finns "binoculars" där. Alltså placerade turistkikare. Den allra högsta toppen går inte att komma till, då helikopterns max-höjd är en bit ovanför det där "observation-deck" som man kan komma till via en dörr på botten. Och eftersom att huset är så högt så är det inte brandtrappor eller trappor man måste gå upp för utan det är bara att gå in i en liten pil. >_<

Edit: Vafan, jag tänker alltid att jag ska ta bort img-taggen när jag qoutar bilder, men lyckas alltid klicka på post innan jag gör det. <_<

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det visste jag. <_< Det finns "binoculars" där. Alltså placerade turistkikare. Den allra högsta toppen går inte att komma till, då helikopterns max-höjd är en bit ovanför det där "observation-deck" som man kan komma till via en dörr på botten. Och eftersom att huset är så högt så är det inte brandtrappor eller trappor man måste gå upp för utan det är bara att gå in i en liten pil. :mellow:

Edit: Vafan, jag tänker alltid att jag ska ta bort img-taggen när jag qoutar bilder, men lyckas alltid klicka på post innan jag gör det. :D

Ah, så du hade redan upptäckt det... ;)>_<

Såg det ganska precis. Jag skulle flyga in i det med helikoptern men ångrade mig i sista sekunden och hoppade ur. Och då landade jag där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...