Jump to content

Tips och trix


Vice.
 Share

Recommended Posts

Vet inte riktigt vart jag skall posta nya småsaker som egentligen inte är så viktiga att det kräver en ny tråd.

Så nu har vi i alla fall en tråd för alla "småsaker" vi upptäcker.

Upptäckt 1: Man kan ge pengar till uteliggare, en 1$ per gång kan man ge.

Man ger det inte bara till honom, utan man slänger det på marken så får han plocka upp dem där ifrån som den luffare han är. =/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 200
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Upptäckt 2:

Om du krockar med en bil i högfart , händer det ofta att föraren i den bilen omkommer.

Upptäckt 3:

På den första ön du startar vid finns en mur på den östra sidan med ett ungefär 20 meter stup ner till vattnet. Det sitter ofta en tjej/kille och läser tidningen där som du kan pötta ned. Ibland slutar det med ett lik på stenen nere i vattnet och ibland överlever personen då den landar i vattnet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Upptäckt 1: Man kan ge pengar till uteliggare, en 1$ per gång kan man ge.

Man ger det inte bara till honom, utan man slänger det på marken så får han plocka upp dem där ifrån som den luffare han är. =/

Hur då?

--

Man kan sno tillbaka pengar som man betalar till t.ex Taxichaufförer och Hookers.

--

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Hur då?

--

Man kan sno tillbaka pengar som man betalar till t.ex Taxichaufförer och Hookers.

--

Du går fram till en trashank, då kommer det upp en ruta som frågar om du vill ge 1$ till luffaren, vill du så trycker du L1

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Upptäckte precis en grej, man kan stöta på "blåa streck" när man är ute på stan. Gå till dem så får du ett uppdrag.

Jo, fast det är inte sträck. Det är små gubbikoner. Och det måste inte vara ett uppdrag. Jag fick en liten cutscene och fick snacka med någon. Han gav mig 100$ and thats it.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du omringad av en massa poliser och allt hopp är ute? Ta då fram en granat och håll inne RT så spränger du dig själv i luften och tar förhoppningsvis med dig några poliser ner i helvetets avgrund.

Kan även användas i stora folkmassor som protest mot Israel...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, fast det är inte sträck. Det är små gubbikoner. Och det måste inte vara ett uppdrag. Jag fick en liten cutscene och fick snacka med någon. Han gav mig 100$ and thats it.

Brian, du kommer stöta på honom flera gånger i sådana "friends missions"

Sedan stöter man också på Hossein som mailade Niko

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Många vet nog redan. Men det är så jävla gött att kasta ut granater och eldbomber när man kör bil :confused:

Körde MP idag och det var väldigt roligt att slänga ut granater när någon jagar en.

Bra sak att dom har gjort så man kan skjuta med olika vapen ur bilen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du omringad av en massa poliser och allt hopp är ute? Ta då fram en granat och håll inne RT så spränger du dig själv i luften och tar förhoppningsvis med dig några poliser ner i helvetets avgrund.

Kan även användas i stora folkmassor som protest mot Israel...

Vart hittar man granater? Molotovcoctails hittade jag vid en bänk vid bowlinghallen.

Hur?

Skjut/sparka/slå/knivhugg/kör över/bränn/spräng dem tills de dör.

Ta sedan deras pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Annars så finns det en gratis granat

vid ingången till Statue of Happiness. En Granat kostar annars $1000, eller $700 med LJ

Det finns granater lite här och var. På en av byggarbetsplatserna nära Star Junktion ligger det tre granater (i en sån här lysande orb). Sedan finns det en i fontänen i Brooker (?första ön, i svängen. Svårt att förklara. Titta på kartan så ser ni iaf en ring med ytterligare en ring innuti) också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du får ett samtal från någon som vill gå ut med dig och du inte vill säga nej, men ändå inte har tid att säga ja - låt bli att svara på frågan tills du åkt dit du ska. Jag hade en tjej på luren från Alderney ända till Dukes utan att jag svarade ja/nej, och hon blev inte sur eller nånting alls. Perfekt om du också VILL säga "ja" men inte har tid att åka över hela kartan på en speltimme och heller inte har lust att dumpa din bil för en taxi.

Perfekt grej, den här ska jag använda mycket. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du får ett samtal från någon som vill gå ut med dig och du inte vill säga nej, men ändå inte har tid att säga ja - låt bli att svara på frågan tills du åkt dit du ska. Jag hade en tjej på luren från Alderney ända till Dukes utan att jag svarade ja/nej, och hon blev inte sur eller nånting alls. Perfekt om du också VILL säga "ja" men inte har tid att åka över hela kartan på en speltimme och heller inte har lust att dumpa din bil för en taxi.

Perfekt grej, den här ska jag använda mycket. :)

Så man kan alltså åka dit där personen väntar och när man är där säga nej utan att personen blir ledsen/sur/whaeva? Ganska bra, men det är ändå irriterande att man isf måste åka dit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så man kan alltså åka dit där personen väntar och när man är där säga nej utan att personen blir ledsen/sur/whaeva? Ganska bra, men det är ändå irriterande att man isf måste åka dit.

Nej klart personen blir sur om man säger nej. Det han menade var om man inte hinner åka till stället så kan man skita i att säga ja för att vinna lite mer tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...