Jump to content

Höga systemkrav till PC?


SimonJ
 Share

Recommended Posts

Ni måste tänka på att spelet flyter på bara bra på PS3 som sammanlagt har 512mb minne (systemminne + grafikminne). XBOX 360 har också bara 512mb.

Jag tror dock att flerkärnig processor kommer löna sig eftersom både XBOX 360 och PS3 kör flera trådar samtidigt (360 har 3 kärnor med 2 trådar per kärna och PS3 verkar ha 8 kärnor med 1 tråd per kärna men en kärna är reserverad för annat).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är då ganska säker på att det inte kommer till PC men hoppas nå innerligt.

Kommer säkerligen behövas 1,5 gb ram, 10-20 gb hårddisk, ett sjuhelvetes grafikkort (256 mb+) som dessutom stöder pixel shader 3, enkel eller flerkärning processor borde inte spela så stor roll men låt oss säga att man behöver flerkärning processor på minst 2,4 gHz.

För att kunna lira på större krav än minimum.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är då ganska säker på att det inte kommer till PC men hoppas nå innerligt.

Kommer säkerligen behövas 1,5 gb ram, 10-20 gb hårddisk, ett sjuhelvetes grafikkort (256 mb+) som dessutom stöder pixel shader 3, enkel eller flerkärning processor borde inte spela så stor roll men låt oss säga att man behöver flerkärning processor på minst 2,4 gHz.

För att kunna lira på större krav än minimum.

Varför skulle det inte komma? Alla andra har ju gjort det.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du har hängt med i IV-hysterin före spelet släpptes och all annan fakta och intervjuer så skulle du förstår varför vissa är rätt säkra på att det inte kommer släppas på PC.

http://pc.ign.com/articles/871/871415p1.html

De verkar iaf tycka att det är troligt att det kommer.

"Anyway, it looks like we're in agreement that GTA IV is only a matter of when, not if."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han argumenterar ju bara för varför just han tror att det kommer komma på PC.

Och man kan tänka sig att han(de) bör ha någon insikt i hur spelindustrin fungerar så ansåg jag att det kändes relevant. Åtminstone när de inledande ryktena om att det inte skulle komma till PC kom från en inte riktigt lika "seriös" källa som IGN.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...