Jump to content

Klagomuren!


Crusader
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 325
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har stött på en del störande saker men det mesta är småsaker som man glömmer, det enda jag hakat upp mig på var när jag körde på motorvägen så prejade jag en bil som krockade med en polisbil, polisen åker bara vidare och jag blir lite "WTF!?" och stannar bilen, då kör polisen in i MIG och jag får en EFTERLYSNING för det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda störande jag har stött på är när man tar skydd, antingen en vägg eller andra saker.

Ibland när man siktar, så kan man inte skjuta för att något ligger i vägen på backen. (?)

Och så är det ibland lite jobbigt att gå bort från skydd-positionen, men det kanske bara är jag. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Coversystemet är krångligt att ta sig ur, och det är påtok för många knappkombinationer för att det ska funka.

Och, är det bara på xbox eller kan man inte ta fram siktet när man gör driveby's, och sikta först, sen skjuta? Siktet kommer ju inte förrän man skjuter, och man slösar en massa skott.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Coversystemet är krångligt att ta sig ur, och det är påtok för många knappkombinationer för att det ska funka.

Och, är det bara på xbox eller kan man inte ta fram siktet när man gör driveby's, och sikta först, sen skjuta? Siktet kommer ju inte förrän man skjuter, och man slösar en massa skott.

Samma sak på PS3. ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda jag stör mig lite på är poliserna. Okej, dom siktar mot dig med vapen och när du väl har händerna uppe så skjuter dom inte. Men så fort du trycker på A (360) för att fly så börjar exakt alla skjuta på dig trots att jag är helt obeväpnad. Herregud. Sedan så är dom lite 'dumma' ibland, men det är ändå tjysst. Jag såg t.ex att en polis stannade en kille och visiterade honom och hittade stulna kontokort och höjde vapnet. Sådant är grymt, men jag slipper gärna alla aggro-poliser.

---

Sedan så tycker jag det är lite tråkigt att man inte kan köra uppdrag som ambulansförare, polis och brandman. Iaf vad jag erfarit hittills. Det kanske låses upp senare?

---

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sedan så tycker jag det är lite tråkigt att man inte kan köra uppdrag som ambulansförare, polis och brandman. Iaf vad jag erfarit hittills. Det kanske låses upp senare?

---

Polis går ju, om du hackar polisradion inne i bilen. De gör du genom att trycka på L1 när bilen står stilla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda jag stör mig lite på är poliserna. Okej, dom siktar mot dig med vapen och när du väl har händerna uppe så skjuter dom inte. Men så fort du trycker på A (360) för att fly så börjar exakt alla skjuta på dig trots att jag är helt obeväpnad. Herregud. Sedan så är dom lite 'dumma' ibland, men det är ändå tjysst. Jag såg t.ex att en polis stannade en kille och visiterade honom och hittade stulna kontokort och höjde vapnet. Sådant är grymt, men jag slipper gärna alla aggro-poliser.

---

Sedan så tycker jag det är lite tråkigt att man inte kan köra uppdrag som ambulansförare, polis och brandman. Iaf vad jag erfarit hittills. Det kanske låses upp senare?

---

nja polis uppdrag kan du göra. men det är inte samma stil som dom andra gta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När det gäller besvikelser så måste jag säga att NPCerna är den största hitils.

Jag har hört en massa bra om dem innan spelet släpptes men hitils har de inte varit bättre än tidigare, tillochmed tvärtom vid vissa tillfällen.

T ex så fick man höra mycket om att NPCer kämpar mot hårt när man tar deras bilar. Hitils har jag inte träffat på en enda som kämpat mot.

En annan sak är att de känns otroligt korkade och intelligensbefriade och reagerar dåligt på saker. T ex bilstöld.

I de gammla spelen så brukade de reagera på 3 olika sätt: 1. De springer skrikandes sin väg. 2. De går sakta efter bilen. 3. De springer efter bilen.

Men hitils har inget av det inträffat för mig i spelet iallafall. Jag stal t ex en Taxi av misstag (jag skulle åka med) så jag gick ur Taxin igen direkt och väntade mig att han som körfde skulle sätta sig i taxin igen men istället står han bara stilla en liten stund och sedan går han bort till ett korvstånd och köper en korv.

Oftast är resultatet att de bara står kvar efter man tar bilen och sedan går sin väg.

Likadant när man råkar knuffa någon så den tappar sina saker. Inte plockar den upp det utan bara går vidare som om ingenting hänt. Ingen som startar bråk med en för att man råkar springa in i den.

Jag hoppas att jag bara råkat haft oturen att bara träffa på dåliga exemplar av NPC och att det finns bättre men är det inte så, då är jag djupt besviken på den fronten.

NPC är underbara, jag kan ta ett exempel som hände nyss: Jag springer rakt ut i gatan och blir på körd av en bil, istället för att bara köra iväg som i de tidigare spelen så går föraren ut och säger "shit, hur gick det?"

Så du har bara haft otur.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med om att SA var mer WOW! hade vell för höga förväntingar på IV, det ända som är bättre i IV är ju Grafiken, Npc och storyn men sen finns det en massa som är sämre i IV som friheten, kartan, staden det finns inga flygplan jetpacks cycklar osv man kan inte köpa hus etc, får hoppas att dem har med det i nästa GTA om det nu kommer ett.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NPC är underbara, jag kan ta ett exempel som hände nyss: Jag springer rakt ut i gatan och blir på körd av en bil, istället för att bara köra iväg som i de tidigare spelen så går föraren ut och säger "shit, hur gick det?"

Så du har bara haft otur.

Jo, jag har märkt det nu. Har träffat på lite bättre NPCer nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blev besviken på bilstöld uppdragen man får av

Brucie

. Jag hade verkligen hoppats på att man skulle få en lista och leta upp bilarna själv som i tidigare spel men istället

får man veta var de finns, det blir utmärkt på kartan och sedan bara att ta bilen.

Visst, det är kul stölder och lite variation men jag hoppas att även den klassiska varianten kommer vara med lite senare för det var alltid kul och man blev så glad när man väl hittade en bil på listan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även om multiplayer läget flyter på förvånansvärt bra (nästan felfritt!), så händer det ibland att en loadingfas aldrig blir klar. Först och främst är det drygt att det händer, sen är det även jobbigt att man inte på något sett kan backa, utan istället måste man stänga ner spelet helt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...