Jump to content

Påskägg & diverse


Cyper
 Share

Recommended Posts

- Vid utgången av Nikos mansion (a.k.a skunkhål) står det bl.a. ''Tommy'' och ''Claude'' på väggen. Vet inte om det står om fler karaktärer men. Läste inte så någa. Titta gärna efter och försök se exakt vad det står.

Mmm.

"Victor - never forget you / always remember you bro",

"RIP Claude",

"RIP Toni",

"remember Tommy - u r still my hero",

"Carl I love you RIP everyone miss you",

"RIP Vic".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 54
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Mmm.

"Victor - never forget you / always remember you bro",

"RIP Claude",

"RIP Toni",

"remember Tommy - u r still my hero",

"Carl I love you RIP everyone miss you",

"RIP Vic".

Jupp japp.

Edit: Vice.;

220px-StatueofHappiness_1005207_0.png

Alltså, om du ser den lilla biten där statyn står så vet du vart du ska landa. Det är ett obeservationdeck precis där, med fyra dörrar. Om du tar en helikopter och inte är helt coco så borde du hitta det utan problem.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mmm.

"Victor - never forget you / always remember you bro",

"RIP Claude",

"RIP Toni",

"remember Tommy - u r still my hero",

"Carl I love you RIP everyone miss you",

"RIP Vic".

Nej!! :) Om alla är döda är det ju verkligen ett finito på att återse Tommy i nåt framtida spel, såvida de inte går tillbaka i tiden igen. Fast just Tommy är ju inte garanterat död enligt den där, men likväl är han omkring 60 år gammal år 2008. Om han kom ut ur fängelset 1986 och satt där i femton år, sattes han i finkan 1971. Låt säga att han var 20 år då, och då är han född 1951. 2008-1951=57 år gammal. Men hey, Salvatore Leone måste ju ha varit en bra bit över 60 när han dog och han var ju fullt kapabel att vara maffiaboss?

Jag hoppas fortfarande att vi får se Tommy Vercetti som uppdragsgivare i nåt framtida GTA-spel :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som tycker att det i framtida GTAspel i storyn vore häftigt med lite återblickar? Att rockstar gräver in mer i familjeproblemen. Och att huvudpersonen får flashbacks etc. I sepia-stil. Man kanske kan spela som en gammal ungdomsvän till Tommy Vercetti och sedan tvingas döda Tommy, pga att han är en mafiaboss eller liknande. Och under tiden uppdraget tar plats så hör man saker i huvudet som när dom skrattar och leker som barn, och kanske får se något litet klipp och så. Men det kanske bara är jag. :)

Jag instämmer iaf på att vi borde få se Thomas igen. :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

döda Tommy

Kommer inte på fråga. Absolut icke, det är den värsta hädelse man kan tänka sig. Mohammedbilder är ett intet om man jämför med det. Jag tyckte att det var synd att till och med döda

Avery Carrington

från VC i LCS. Sen tror jag inte att R* skulle vilja ha så mycket upprörda fans när de tar död på en huvudkaraktär från ett tidigare spel, och speciellt inte om det är man själv som måste döda honom. Jag tyckte att Sal skulle få ett mycket, mycket värdigare slut än det han fick i GTAIII. Roadblock + handgranat and that's it. Det är fel att ta död på huvudkaraktärer, I say. Visst dödades Vic i VC, men det är ju inte samma sak eftersom han blev huvudkaraktär först efteråt.

--------

Påskägg: Musikfilerna på www.luxuryringtones.net är allihopa från LCSs soundtrack, närmare bestämt från Head Radio.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer inte på fråga. Absolut icke, det är den värsta hädelse man kan tänka sig. Mohammedbilder är ett intet om man jämför med det. Jag tyckte att det var synd att till och med döda

Avery Carrington

från VC i LCS. Sen tror jag inte att R* skulle vilja ha så mycket upprörda fans när de tar död på en huvudkaraktär från ett tidigare spel, och speciellt inte om det är man själv som måste döda honom. Jag tyckte att Sal skulle få ett mycket, mycket värdigare slut än det han fick i GTAIII. Roadblock + handgranat and that's it. Det är fel att ta död på huvudkaraktärer, I say. Visst dödades Vic i VC, men det är ju inte samma sak eftersom han blev huvudkaraktär först efteråt.

--------

Påskägg: Musikfilerna på www.luxuryringtones.net är allihopa från LCSs soundtrack, närmare bestämt från Head Radio.

Sant. Men jag tänkte att han skulle vara med på något sätt. Och alla personer i GTA-serien har ju en tendens att dö, tyvärr. Men om någon annan skulle döda honom, på ett enormt elakt sätt. Om någon vore ute efter honom, precis när den där barndomsvännen tänker träffa honom igen. Jag vill inte att Tommy ska dö. Ni får inte se det så. Men att GTA-karaktärer kan leva igenom flera spel (fler än tre iaf) har jag svårt att se. Men visst. Dom borde väl kunna göra en serie med GTA-spel. Två spel som handlar om i princip samma sak (samma story), och då får det första spelet ha en enorm cliffhanger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sant. Men jag tänkte att han skulle vara med på något sätt. Och alla personer i GTA-serien har ju en tendens att dö, tyvärr. Men om någon annan skulle döda honom, på ett enormt elakt sätt. Om någon vore ute efter honom, precis när den där barndomsvännen tänker träffa honom igen. Jag vill inte att Tommy ska dö. Ni får inte se det så. Men att GTA-karaktärer kan leva igenom flera spel (fler än tre iaf) har jag svårt att se. Men visst. Dom borde väl kunna göra en serie med GTA-spel. Två spel som handlar om i princip samma sak (samma story), och då får det första spelet ha en enorm cliffhanger.

Tommy Vercetti är kungen över GTA, han klarar allt. Ray Liotta som huvudrollen Tommy Vercetti i GTA IV: Vice City, utspelat 1988 vore makalöst fantastiskt underbart. Fast ändå, han blev ju kungen över Vice City redan 1986 så han måste väl i så fall kommit i fängelse eller nåt.

Det blir svårt att göra ett GTA i Vice City igen om det inte ska göras innan 1984. VC ÄR åttiotalsmusik, och nån story efter -86 skulle inte funka eftersom man då måste döda Tommy själv eller veta om att han redan blivit dödad. Och så kan vi ju inte ha det. Annars får man låtsas att det aldrig hänt, och det skulle heller aldrig funka. Eller... så gör man det enda rätta:

GTA IV: Vice City - 1977. Ja tack.

icon12_714337_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Påskägg och påskägg, men i en artikel som man ser halvägs in i spelet så får man se en bild på tunneln från GTA 3(Vad den nu hette igen...) med en GTA IV-LC-polisbil framför den. Sedan så syns Brucie på omslaget till några tidningar de säljer utanför frihetsgudinnan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...