Jump to content

Påskägg & diverse


Cyper
 Share

Recommended Posts

Här kan ni skriva lite påskägg som ni stöter på. Jag har själv inget bildbevis än på detta som står nedan, men det är lätt att fixa med min fina lilla digitalkamera.

- Vid utgången av Nikos mansion (a.k.a skunkhål) står det bl.a. ''Tommy'' och ''Claude'' på väggen. Vet inte om det står om fler karaktärer men. Läste inte så någa. Titta gärna efter och försök se exakt vad det står.

- Bara en bit från Romans taxidepo finns det ett magasin i hamnområdet som heter ''Woodfellas''. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 54
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kanske lite långsökt men i alla fall

När jag körde Michelle till "Funland" så märker vi att det är stängt. Då säger Michelle något i stil med:

"I think some big developer took it over"

Bara jag som funderar om det är en anspelning på EA och deras framfart?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske lite långsökt men i alla fall

När jag körde Michelle till "Funland" så märker vi att det är stängt. Då säger Michelle något i stil med:

"I think some big developer took it over"

Bara jag som funderar om det är en anspelning på EA och deras framfart?

tycker allmänt att sarkasmen på radion och vännernas kommentarer är på topp nivå:confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen har ju nämnt det absolut coolast påskägget i GTA IV (än så länge)

Ta en helikopter och flyg bort till Statue of Happines.

Flyg så nära den översta platån med dörrar alldeles under statyn ni kan och hoppa ur helikoptern så ni landar där.

Dörren som vätter mot ön till kan man gå rakt igenom.

Där inne finns en stege som leder upp i statyn. Högst uppe finns ett STORT (som en bil typ) pulserande hjärta som hänger i kedjor och har slangar kopplade till sig som leder in i statyn.

Det låter påhittat men jag lovar att det stämmer. Testa själva.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen har ju nämnt det absolut coolast påskägget i GTA IV (än så länge)

Ta en helikopter och flyg bort till Statue of Happines.

Flyg så nära den översta platån med dörrar alldeles under statyn ni kan och hoppa ur helikoptern så ni landar där.

Dörren som vätter mot ön till kan man gå rakt igenom.

Där inne finns en stege som leder upp i statyn. Högst uppe finns ett STORT (som en bil typ) pulserande hjärta som hänger i kedjor och har slangar kopplade till sig som leder in i statyn.

Det låter påhittat men jag lovar att det stämmer. Testa själva.

Trodde inte på dig först, men fick lov att kolla det.

Efter ett antal misslyckade försök där jag hoppade ur helikoptern lite fel och fick en uppvisning i Euphoria-fysik när Nico föll och slog ihjäl sig så lyckades jag ta mig in.

SJUKT.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I byggnaden där Dwaynes lägenhet finns i så är det skrivet på väggarna (i tappuppgångarna) en massor av olika saker. Jag lyckades bland all denna text hitta namnen "Claude", "Tommy", "Carl", "Toni" och "Victor".

På Victor så var o'et ersatt med ett hjärta vilket gjorde att det tog lite längre tid för mig att förstå att det faktiskt stog Victor där. Det stog "We love you Victor". Och sammanhanget "Tommy" stog i var "Remember Tommy U R My Hero" ^.^

Edit: Lade till "namnen" >_<

Edit2: Ett litet extra till Statue Of Happiness-ägget: När du landar på den högsta platån som sagt, så är det dörren som vätter in mot ön. Men om ni inte märkt det och har svårt att förstå, så är det dörren där det är en metallplatta på pelarna vardera sida om. På dom står det finurligt nog (liknande Golden Gate-ägget i SA): "No Hidden Content (eller jag vet inte om det stog content, men någonting sånt iaf) this way"

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om det är ett Påskägg men en byggnad i Algonquin, står det med stora bokstäver "Getalife" tyckte det var lite smått skoj :naughty:

Det är Rockstars tolkning av MetLife-building som finns i verklighetens New York. Jag tror inte det är menat som nåt påskägg, men jag håller med om att det är jävligt kul. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg nån konstig gubbe som gjorde yoga uppe på en hög sten som var för hög att ta sig upp på vet inte om det är ett easteregg men lite roligt var det iallafall

Lite långsökt kanske, men de kanske driver med den där "myten" om att munkar och "Kung-Fo-masters" i Japan kan flyga. De håller ju på med yoga. Tror jag ;):P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...