Jump to content

Första intrycket?


Jacker
 Share

~  

138 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 80
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Faktiskt mycket bra.

Spelade i kanske 2 timmar.

Lite svår bil styrning tycker jag. =/

Man är van vid att gasa och bromsa med X och Rektangel men nu använder man sig ju av R2 och L2.

Bli klumpigt när jag tar svängar i hög fart, krockar och slår i saker.

Men det är nog bara som jag inte lärt mig riktigt än, det kommer nog.

En annan sak är skum, man kan inte slå ihjäl människor, jag slog dem som fasen men de reser sig efter en stund igen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Faktiskt mycket bra.

Spelade i kanske 2 timmar.

Lite svår bil styrning tycker jag. =/

Man är van vid att gasa och bromsa med X och Rektangel men nu använder man sig ju av R2 och L2.

Bli klumpigt när jag tar svängar i hög fart, krockar och slår i saker.

Men det är nog bara som jag inte lärt mig riktigt än, det kommer nog.

En annan sak är skum, man kan inte slå ihjäl människor, jag slog dem som fasen men de reser sig efter en stund igen. :)

Man kan ändra kontrollerna till styrningen som man styr på det gamla hederliga viset. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahah så jävfla kul!

Jag tog med bruden till en bar, och när jag kommer ut därifrån är man stupfull. Helt underbart, när man går så vinglar allt och att köra bil är hur kul som helst.

Hahaha det måste ni prova! :)

Någon som vet om/hur man kan stänga av radion? Jag lyckas in te med det... =/

ToCo: Tack, skall prova det

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hörde av en jag känner som köpte gta iv att man MÅSTE INSTALLERA innan man börjar spela!?

Vafan!

Ja, men det sköter sig själv. Bara stoppa i skivan sen står det "installing!" i typ 5 min.

Vaz das problemo?

Upptäckte precis 2 saker, sjukt coolt.

1) Man kan slungas ut genom vindrutan vid frontalkrock och 2, pressar man bilen för mycket (krockar en, och kör allmänt vårdslöst) så kan den få motorstop. Den KAN då starta igen, men inte alltid... :)

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hämta posten vid 10, där låg spelet, spelat tills nu ungefär, inte gjort så många uppdrag, mest kollat runt i stan och lyssnat på radion, bra soundtrack, DJ Iggy Pop :).

Efter en massa installationer så kunde man sätta igång, gillade det jag såg, mycket snyggt spel, den ända jag stör mig lite på är att när man pratar i mobilen i bilen så sänks inte musiken, så man hör musik och någon som pratar, samma sak när någon sitter i bilen och pratar.

Sen tycker jag som Vice att styrning på bilen är lite svår, jag har ändrat till standard alltså gasa på X osv, men det är fortfarande lite klumpigt, dock var det lite coolt att man flög ut genom rutan om man krockar i hög fart.

Tyvärr måste jag jobba ikväll så jag får inte spela nått innan jag kommer hem ikväll, sen så...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var väl lite sådär :)

Efter ett tag spelande blev det lite bättre jag har ingen sådär stor HD-TV utan en kass bildrörs-tv (vilket innebär att text som är liten bara är en klump flimmer på bilden), sen med ett rum väl uppljust av solljus så var det ännu svårare att se, ska spela mer ikväll, men förövrigt tycker jag att dom lyckats med allt dom lovat, fast det är inte GTA längre :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var väl lite sådär :)

Efter ett tag spelande blev det lite bättre jag har ingen sådär stor HD-TV utan en kass bildrörs-tv (vilket innebär att text som är liten bara är en klump flimmer på bilden), sen med ett rum väl uppljust av solljus så var det ännu svårare att se, ska spela mer ikväll, men förövrigt tycker jag att dom lyckats med allt dom lovat, fast det är inte GTA längre :)

Det första negativa inlägget om IV på forumet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ja men playstation är ju ett tv-spel och inte en dator...

Beror på hur du definierar dator, men jo, jag skulle nog påstå att PS3 är en dator. PS 2 är en tv-spels konsoll men PS 3 är, som minst, en hybrid mellan dator och konsoll.

Jag menar, det finns inget du inte kan göra på PS 3 som du inte kan göra på en datorn. Du har operativsystem, internet osv...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh nej... Säg inte att.. Kommer det vara laddningstider och lagg på 360 versionen? Jag har inte ens ett 360 än, ska köpa GTAIV och 360 nästa vecka. Så jag vill veta.

Han menar att inget lagg finns, men dock så laddar spelet i ca 5 min innan du kan börja spela. Sedan är det nästan inga laddningstider alls:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han menar att inget lagg finns, men dock så laddar spelet i ca 5 min innan du kan börja spela. Sedan är det nästan inga laddningstider alls:)

Nejnejnej. PS3 installerar vissa filer på hårddisken FÖRSTA gången du ska spela, vilket minskar laddningstiderna. Skillnaden är märkbar men alltså, på 360 är det ändå inget man stör sig på, det handlar om några få sekunder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var väl lite sådär :lol:

Efter ett tag spelande blev det lite bättre jag har ingen sådär stor HD-TV utan en kass bildrörs-tv (vilket innebär att text som är liten bara är en klump flimmer på bilden), sen med ett rum väl uppljust av solljus så var det ännu svårare att se, ska spela mer ikväll, men förövrigt tycker jag att dom lyckats med allt dom lovat, fast det är inte GTA längre :(

Jag håller med dig helt. Kasst med burk-tv ;)

Det är ju GTA, men det känns inte lika mycket som "GTA" längre. Har dock bara spelat två timmar ...

Precis stött på Little Jacob och fått Vlad som uppdragsgivare

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag röstade Bra.

Stör mig grovt och åter grovt på dom jävla analogspakarna, vart visserligen inte förvånad över att man skulle behöva använda dom. Men det stör mig att jag aldrig kommer vara en riktigt grym bilförare i spelet. Tycker annars bilfysiken är grym, bilarna överdriver kanske lite när man hoppar och man kommer kanske lite väl högt upp, men det är ju samtidigt grymt. Bilmotorerna låter grymt coolt.

Varför byta kanal med pilarna åt sidan och inte upp? Det är litet störande problem som hade varit så lätt att ändra och kunna göra på annat vis.

Annars är det inte mycket att klaga på alls. Niko ser kanske lite flummig ut när han svänger springandes, men det stör mig inte så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...