Jump to content

Magiska ögonblick


kicken
 Share

Recommended Posts

Jag fick ett igår :D

Det första var när jag gjort det tredje (fjärde?) uppdraget för Jimmy där man ska

döda hans livvakt som förrått honom. Man tar på sig läkarkläder och låtsas vara läkare.

När man kommer därifrån har man en trestjärnig efterlysning och där var det återigen alldeles för svårt att komma undan snuten pga alla korsningar. Dessutom var det nåt skumt med den här efterlysningen eftersom det verkade mycket värre än en vanlig trestjärnig. Hela tiden prejades jag av vägen ner i diket fram och tillbaka, de sköt mina framdäck så bara fälgarna kunde styra min bil dit jag ville och det var tvärt omöjligt att få kontroll över bilen. Jag hade så lite HP och ingen armor så jag kunde inte konfrontera dem heller. Äntligen kom jag ut på motorvägen och där jag såg att det skulle bli som allra smalast växlade jag till granater, ryckte loss sprinten och höll ett desperat tag om L1 fram tills den precis rätta stunden, tryckte R3 för att titta bakåt, granaten började pipa om att det var dags att släppa innan jag själv skulle stryka med och BOOOOMMMMM!!!! Två Patriots och en LCPD Cruiser sprängdes i en och samma granat och blockade samtidigt vägen för två andra polisbilar som sprängdes i efterexplosionerna, och jag var home free!! :blink:

Om det är ett enda ord som jag får säga gör GTA IV till ett underbart spel är det ordet "fysiken". Får jag två ord blir det "fysiken" och "grafiken", för det är få saker som är så makalösa som att slänga en granat in i en samling på tio bilar och se alla fruktansvärt läckra explosioner samtidigt som fysiken gör ett väldigt realistiskt jobb med tryckvågor och deformationszoner på bilarna! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var med om en vild biljakt igår, och när jag äntligen hade blivit av med poliserna råkade jag köra ner för en ~5 meter hög kant rakt ner på motorvägen, och där dog motorn. Jag försökte starta den i säkert fem minuter innan den kom igång, och då kände jag verkligen hur detaljrikt spelet är! Jag blev ju arg själv, men jag vägrade lämna bilen :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var med om en vild biljakt igår, och när jag äntligen hade blivit av med poliserna råkade jag köra ner för en ~5 meter hög kant rakt ner på motorvägen, och där dog motorn. Jag försökte starta den i säkert fem minuter innan den kom igång, och då kände jag verkligen hur detaljrikt spelet är! Jag blev ju arg själv, men jag vägrade lämna bilen :blink:

Två små snälla frågor som jag kom på i och med ditt inlägg:

1) Går det att stänga av motorn och sitta kvar i bilen eller måste man gå ur bilen för att motorn ska stängas av?

2) Vilken knapp trycker man på när man vill starta motorn (PS3)?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade ett magiskt ögonblick precis, jag kom ut från ett hak där jag ätit lite mat. Sen kommer jag ut, solen står lågt och jag hamnar mitt i skottlinjen, jag tänkte "varför är polisen efter mig?!" Men dom var ute efter en snubbe som stod i hörnet av haket och sköt mot poliserna. Så jag går över gatan och ser hela händelsen, poliserna fick tillslut tag på snubben, man undrar ju vad han hade gjort :naughty:

Men bara det att man går ut och hamnar mitt i ett skottdrama mellan poliserna och en snubbe med pistol, det var man inte direkt beredd på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Två små snälla frågor som jag kom på i och med ditt inlägg:

1) Går det att stänga av motorn och sitta kvar i bilen eller måste man gå ur bilen för att motorn ska stängas av?

2) Vilken knapp trycker man på när man vill starta motorn (PS3)?

1. När du sitter i bilen håller du inne y tills du går ut för att stänga motorn, så det går inte.

2. L1/L2. (1) Jag vet inte om man kan sätta sig i bilen utan att Niko försöker starta den. Jag har alltid hållit LT/RT (Xbox 360) inne när jag satt mig i en bil. Så #1 kanske fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. När du sitter i bilen håller du inne y tills du går ut för att stänga motorn, så det går inte.

2. L1/L2. (1) Jag vet inte om man kan sätta sig i bilen utan att Niko försöker starta den. Jag har alltid hållit LT/RT (Xbox 360) inne när jag satt mig i en bil. Så #1 kanske fungerar.

Nej. Bilen är alltid på när han sitter i den, tyvärr. Han startar den automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Herregud. Något lite magiskt över det var det trots allt. Jag hade just kommit ut från Romans lägenhet i

Bohan

. Jag gick norrut och hann bara med en fem-sex fotsteg då jag ser att en fotgängare springer på polisbilen och ramlar ner. En gatupolis springer i detta läge fram till han som sprang in i bilen och höjer vapnet mot honom. Vad jag trodde var att dom skulle stå där oändligt länge eller polisen skulle börja skjuta eller någonting. Men så helt oväntat ser jag hur polisen tvingar in fotgängaren in i polisbilens baksäte för att sedan själv också gå in i baksätet bredvid honom. Jag har aldrig upplevt någonting liknande i tidigare spel och att bara se på det var helt konstigt. Nu kan jag förstå att de gjort polisernas AI mycket bättre efter den händelsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag snor en bil,helt plötsligt hör jag sirener.

Jag stannar,väntar tills polisen har tagit tag i dörren BAAM!

Jag börjar gasa,polisen håller sig kvar i dörren med all kraft han har.

Han flyger hit och dit,han åker in under däcket.

En sekund senare hör man "KNAACK KRAAACK"

Sen ropar nån "AAAH MY LEGS AAAH!"

Det var magiskt >_<:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ramma vanliga personbilar med buss eller securicar. Det är något magiskt över det. Alltid lika roligt när folk flyger genom framrutan eller hoppar ur bilen.

Jag är dum i huvet.

Alltid roligt att komma med full fart med brandbilen genom en korsning och förhoppningsvis köra på en taxi eller polisbil. Gillar att krocka i dom >_<

Älskar när bilarna blir helt total krossade :)

Var i hamnen med en bil. Kommer dock inte ihåg vilken det var.

Men så ställde jag den mot en vägg, tog en last bil och börja köra in i den som fan.

Tillslut så var bilen så krossad att det inte ens gick att gå in i bilen längre :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag snor en bil,helt plötsligt hör jag sirener.

Jag stannar,väntar tills polisen har tagit tag i dörren BAAM!

Jag börjar gasa,polisen håller sig kvar i dörren med all kraft han har.

Han flyger hit och dit,han åker in under däcket.

En sekund senare hör man "KNAACK KRAAACK"

Sen ropar nån "AAAH MY LEGS AAAH!"

Det var magiskt >_<:)

:) betyder det att polisen inte längre bara kan öppna ens bildörr fast man kör i 30 km/h och busta en? De hänger alltså kvar i dörren? Fy fan vad bra!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick mig en vacker en idag.

Var ute och härjade lite, slogs med folk och käkade korv. Rätt som det är får jag polisen efter mig och börjar även slåss med honom. En polisbil anländer och går emot mig mer pistolerna i vädret. Jag springer såklart runt dom, hoppar in i polisbilen och kör på den ena och han lyckas, konstigt nog, ligga kvar på bilen i ett par sekunder innan jag svängde.

Bestämde mig för att åka till helikopteruthyrningen för att ta en helikopter och försvinna ur synhåll. Sprang fram till en helikopter, slet ur föraren och satt och halvstampade med fötterna i golvet när jag ser att poliserna börjar närma sig helikoptern. En polis är riktigt nära när jag äntligen får upp helikoptern i luften och till mig stora förvåning hängde sig polisen kvar i helikoptern. Jag tappade nästan hakan och fick bara ur mig ett "Wow!". Han hängde kvar under helikoptern ett bra tag och jag flög ut över vattnet för att göra mig av med honom. Hur mycket jag än försökte svänga och skaka av mig honom verkade han aldrig släppa taget. Precis som jag började tro att det var en bugg, att han hade fastnat i helikoptern på något vis så tappade han taget. Han föll mot vattnet och man kunde för någon sekund höra honom skrika rent panikslaget innan jag såg honom träffa vattnet. Om han dog eller inte har jag ingen aning om, men det här fick mig verkligen att bli förvånad över hur snyggt, charmigt och roligt spelet var. No doubt, Gta IV är ett av tidernas bästa spel.

Redigerad av Lajnux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick mig en vacker en idag.

Var ute och härjade lite, slogs med folk och käkade korv. Rätt som det är får jag polisen efter mig och börjar även slåss med honom. En polisbil anländer och går emot mig mer pistolerna i vädret. Jag springer såklart runt dom, hoppar in i polisbilen och kör på den ena och han lyckas, konstigt nog, ligga kvar på bilen i ett par sekunder innan jag svängde.

Bestämde mig för att åka till helikopteruthyrningen för att ta en helikopter och försvinna ur synhåll. Sprang fram till en helikopter, slet ur föraren och satt och halvstampade med fötterna i golvet när jag ser att poliserna börjar närma sig helikoptern. En polis är riktigt nära när jag äntligen får upp helikoptern i luften och till mig stora förvåning hängde sig polisen kvar i helikoptern. Jag tappade nästan hakan och fick bara ur mig ett "Wow!". Han hängde kvar under helikoptern ett bra tag och jag flög ut över vattnet för att göra mig av med honom. Hur mycket jag än försökte svänga och skaka av mig honom verkade han aldrig släppa taget. Precis som jag började tro att det var en bugg, att han hade fastnat i helikoptern på något vis så tappade han taget. Han föll mot vattnet och man kunde för någon sekund höra honom skrika rent panikslaget innan jag såg honom träffa vattnet. Om han dog eller inte har jag ingen aning om, men det här fick mig verkligen att bli förvånad över hur snyggt, charmigt och roligt spelet var. No doubt, Gta IV är ett av tidernas bästa spel.

:wub:

Håller med om det sista, otroligt bra spel som slår ut det mesta, om inte allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sak som är väldigt grym sak är när man har polisen bakom sig och man får in skott på föraren så han dör och man hör "tuuuuuuuuuuuuuuuuut" saktidigt som han håller ner gaspedalen och bilen flippar över. Alltid så häftigt att se :>

En rolig sak som hände mig idag var när jag var efterlyst. Jag hade ungefär 4 stjärnor och polisen var verkligen överallt. Var så svårt att skaka av sig dom!

Jag körde som en galning igonom gränder och trägårdar för att skaka av mig helikoptern som var efter mig.

Hittade mig hela tiden. Efter en lång jakt var jag precis vid kanten av "polis cirkeln" och hoppade på ett gupp och flög på 2 uteliggare som stog i en gränd. Den ena blev plattad medans den andra flög in i en byggnad. Bilen började brinna och jag klev ur och gjorde en lite coolt där ifrån.

När jag hör en gubbe skrika efter mig, jag vänder mig om och ser gubben som flög in i väggen rikta en pistol mot mig. Jag drar upp min Ak och skjuter honom några gånger. Han tar skydd bakom några lådor.

Jag gör det samma, fast en hög med papper eller vad man ska kalla det.

Han skjuter som en galning och det flyger papper över allt.

Då gick jag fram och tömde ett helt magasin i honom.

När han dör får jag en stjärna och en till jakt är igång, så typisk! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sprang ifrån en 3-stjärning wantedlevel för någon dag sedan. Det var ganska kul. :>

Min bil började brinna (efter en rätt så lång biljakt), varpå jag bestämmde mig för att springa till fots.

Jag sprang igenom en gränd, polisen tappade sikt över mig, men jag var inte utanför sökringen, så jag var tvungen att gå över en gata till.

När jag gick över gatan fick en polis till syn på mig och jag började springa ännu mer, in i en gränd på andra sidan vägen, sedan så svängde jag till höger och klättrade över ett stort plank, för att sedan springa över gatan och in i en annan gränd. Vid slutet av den gränden så hade jag kommit utanför sökringen och tappade min wantedlevel.

Det kändes väldigt kul att lyckas komma ifrån polisen på fot på en lite högre wantedlevel. Lite filmaktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sprang ifrån en 3-stjärning wantedlevel för någon dag sedan. Det var ganska kul. :>

Min bil började brinna (efter en rätt så lång biljakt), varpå jag bestämmde mig för att springa till fots.

Jag sprang igenom en gränd, polisen tappade sikt över mig, men jag var inte utanför sökringen, så jag var tvungen att gå över en gata till.

När jag gick över gatan fick en polis till syn på mig och jag började springa ännu mer, in i en gränd på andra sidan vägen, sedan så svängde jag till höger och klättrade över ett stort plank, för att sedan springa över gatan och in i en annan gränd. Vid slutet av den gränden så hade jag kommit utanför sökringen och tappade min wantedlevel.

Det kändes väldigt kul att lyckas komma ifrån polisen på fot på en lite högre wantedlevel. Lite filmaktigt.

Keyword; gränd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oooh idag fick man sig ett riktigt saftigt magiskt ögonblick.

Hade tänkt ta en promenad för mig själv i Central Park (heter det Middle Park i spelet?). Struntsamma. Går runt där för mig själv bara för att koppla av litegran efter att ha

rånat banken

. Medans jag går runt där och lyssnar på alla människor och fåglar (jävla sköna fågeljud runtomkring i parken förresten) så ser jag för första gången en snubbe som står och spelar saxofon. Har ingen aning om han var en snubbe som var i stort behov av pengar eller om han bara ville spela lite, man kunde ge han pengar men han såg alldeles för propert klädd ut för att vara en uteliggare eller liknanade. Runt den här snubben som spelade stod det i alla fall två män och snackade. Jag gick fram mot saxofonisten och lyssnade på lite spelande, samtidigt hörde man de två männens snack. Nu kommer det fantastiska dåra. Man hör båda personerna stå och diskutera om saxofonisten, att han inte alls är särskilt bra och att han borde skaffa sig ett riktigt jobb. Vissa grejer dom snackar om hör man inte riktigt, andra låter mer tydligt. Det slutar med att ena snubben går fram till saxofonisten, saxofonisten slutar spela och tittar på snubben som går fram. Då hör man helt plötsligt snubben säga åt honom att skaffa ett jobb och ett bra liv. Saxofonisten slänger undan saxofonen och springer därifrån. Medans den andra snubben står kvar och bara tittar medans hans kompis bara går därifrån. Komiskt och magiskt ögonblick.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...