Jump to content

FAQ - vanliga frågor och svar


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Har nu beställt ett exemplar GTA IV , som jag troligen får på måndag. Men jag har lite frågor jag vill ha svar på innan jag får spelet.

  • Finns det någon "Car spawner"?
  • Finns det någon 100%, eller iaf klarad story sparfil? Om inte, hur lång tid tar det att klara? :confused:
  • Går det att stunta i IV, eller är detta jättesvårt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 126
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har nu beställt ett exemplar GTA IV , som jag troligen får på måndag. Men jag har lite frågor jag vill ha svar på innan jag får spelet.

  • Finns det någon "Car spawner"?
  • Finns det någon 100%, eller iaf klarad story sparfil? Om inte, hur lång tid tar det att klara? :confused:
  • Går det att stunta i IV, eller är detta jättesvårt?

Ja det finns en carspawner. Och ja, det går att stunta, men det är svårare då det är mer realistiskt och lite mindre "skarpt" på något sätt. Alltså, jag vet inte hur jag ska beskriva det. T.ex när du åker en motorcykel och ska 'bumpa' så blir det väldigt mjukt på något sätt, imo. Men det går:

Die Another Day

Stunt Montage V (HD)

Och till sist. Du får INTE skippa storyn i GTA IV. Om du verkligen skyndar dig så kan du nog klara ut den på 15 gameplaytimmar. Kör du bara "normalt" (blanda story och freeroam rimligt) så tar den runt 30 timmar att klara. Men den är för bra för att skippa, IMO-AMOOA.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och till sist. Du får INTE skippa storyn i GTA IV. Om du verkligen skyndar dig så kan du nog klara ut den på 15 gameplaytimmar. Kör du bara "normalt" (blanda story och freeroam rimligt) så tar den runt 30 timmar att klara. Men den är för bra för att skippa, IMO-AMOOA.

Har redan klarat spelet på Xbox! :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Märkligt nog såg jag att vi inte slängt in nån fuskkod-lista nånstans på forumet. Jag klarade nyligen 100% och använder mig av fusk för att fördriva tiden, när jag inte kör multiplayer, så här är listan.

Q: Fuska, hur gör jag det? Vilka fuskkoder finns?

A: Du trycker Uppåtpil för att ta fram telefonen, sedan Uppåtpil igen för att få fram siffersatsen. Använd pilknapparna för att välja vilken siffra du vill slå in, tryck därefter X (PS3) eller A (Xbox 360) för att slå in siffran. Bokstäver i fuskkoden fungerar som på en vanlig mobiltelefon när du skriver SMS.

Efter att du använt ett fusk för första gången skapas kategorin "Cheats" i din telefon, så du behöver inte slå samma nummer flera gånger.

GTA-555-0100 Restore health, armor, and ammo

GUN-555-0100 Get a selection of weapons

GUN-555-0150 Get a different selection of weapons

COP-555-0150 Raise wanted level

COP-555-0100 Remove wanted level

DOC-555-0100 Restore health and armour

FLY-555-0100 Spawn an Annihiliator

WET-555-0100 Spawn a Jetmax

CAR-555-0142 Spawn a Cognoscenti

CAR-555-0175 Spawn a Comet

CAR-555-0168 Spawn a SuperGT

CAR-555-0147 Spawn a Turismo

CAR-555-0100 Spawn an FIB Buffalo

MBK-555-0100 Spawn an NRG-900

MBK-555-0150 Spawn a Sanchez

ZIT-555-0100 Song information

HOT-555-0100 Change weather

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...